تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرخ‌هاي توسعه شهر همدان با ورود بانك‌ها به حركت درمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
موج گزارش مي دهد؛ چرخ‌هاي توسعه شهر همدان با ورود بانك‌ها به حركت درمي‌آيد موج - گروه استان ها
به گزارش خبرنگار موج، ارائه خدمات در کلانشهرها با منابعي که شهرداري‌ها در اختيار دارند، مشکل است و بانک‌ها مي‌توانند نقش مهمي در ارائه خدمات ببيشتر به شهروندان ايفا کنند.لذا ارتباط مستمر و موثر شهرداري ها با بانک‌ها مي‌تواند زمينه‌ساز بهره‌مندي بيشتر از پتانسيل‌هاي موجود در جهت ارائه خدمات بيشتر و همچنين ارتقاء کيفيت خدمت‌رساني در شهرها باشد.
علي اكبر نظري رييس شوراي اسلامي شهر همدان در خصوص مشارکت بانک ها در توسعه شهري گفت : با اعلام اينكه چرخ‌هاي توسعه هر جامعه با ورود بانك‌ها به حركت درمي‌آيد، معتقد نيستيم شهرداري همدان همكاري و مشاركت را تنها براي يك بانك فراهم كند، بلكه بايد از ظرفيت تمامي بانك‎ها در اين زمينه استفاده كرد.
به گفته علي اكبر نظري :حل مشكلات شهر و بانك‎ها نيازمند نشستي دو جانبه با بانك‎هاست، و بانك‌ها در هر شهر و كشور بازوان توانمند مسائل اقتصادي هستند و اگر بانك‌ها را محصور كنيم به شهر آسيب وارد مي‎شود.
وي تاکيد کرد: شهرداري همدان نبايد همكاري خود را تنها با يك بانك داشته باشد و انحصاري عمل كند؛ چرا كه همه بانك‌هاي سطح شهر چرخه اقتصاد استان را مي‌چرخانند و بايد با هم همكاري و تعامل داشته باشند.
نظري با تأكيد بر اينكه تعامل و همكاري بانك‌ها با شهرداري بايد دو سويه باشد، به روند دريافت عوارض از بانك‎هاي استان همدان نيز اشاره كرد و گفت: دريافت عوارض روند خاصي طي مي‌كند و اين روند به شهرداري نيز مربوط نمي‎شود؛ چراكه براي تمامي شوراها فرايند دريافت عوارض تعريف شده است.


*شهرداري عوارض خارج از قانون دريافت نمي‎كند
شهردار همدان با تأكيد بر اينكه شهرداري همدان عوارض خارج از قانون دريافت نمي‎كند، گفت: تعامل شهرداري همدان با شبكه بانكي بايد براساس همدلي باشد و ورود به صورت مقابله در اين زمينه كارساز نخواهد بود.
سيدمصطفي رسولي با اشاره به اينكه بانك‎هاي استان همدان در زمينه حل مشكلات خود با شهرداري وارد مذاكره نشده‌اند، افزود: شهرداري همدان براساس دفترچه عوارض عمل كرده كه مورد تصويب شوراي اسلامي شهر و تأييد وزارت كشور قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه بانك‎هاي استان همدان بايد در زمينه سرمايه‎گذاري در پروژه‌هاي شهري همدان وارد شوند، عنوان كرد: بانك‌ها اين قابليت را دارند كه در زمينه سرمايه‎گذاري ورود پيدا كرده و پروژه‌هاي شهرداري همدان را در اختيار بگيرند

*دريافت عوارض از بانك‌ها براي شهر هزينه مي‌شود
رضا ميرزايي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان هم با تأكيد بر اينكه مديران بانك‌ها، شوراي اسلامي شهر را در مقابل خود نبينند، گفت: شورا، شوراي شهر است و به جز مسائل امنيتي و قضايي تمامي مباحث شهري به شوراي شهر مربوط بوده كه مشكلات بانك‌ها نيز بخشي از اين مباحث است.
ميرزايي با تأكيد بر اين نكته كه ضوابط بايد منطقي و اصولي انجام شود، افزود: چنانچه كاستي‌هايي وجود دارد بايد با تشكيل كميته‌اي با حضور كارشناساني از شورا و بانك‌ها به شكل معقول برطرف شود.

وي با اشاره به اينكه دريافت عوارض از بانك‌ها براي شهر هزينه مي‌شود، اظهار كرد: بانك‌هاي شهر در رابطه با تسهيلات تا جايي كه امكان دارد ضوابط و بخشنامه‌ها را مناسب خواسته‌هاي مردم لحاظ كنند تا شهروندان بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

*داشتن تعامل لازمه رسيدن به رفاه اجتماعي در جامعه است
عضو ديگرشوراي اسلامي شهر همدان نيز گفت: براي رسيدن به سطحي از رفاه اجتماعي بايد تعامل داشت و در اين زمينه لازم است منافع و مشتركات يكديگر را برجسته نمود تا به نتايج مطلوبي دست يافت.
وي با اشاره به اينكه ميدان امام خميني به عنوان يكي از بهترين يادمان‌هاي تاريخي شهر همدان به ساماندهي نياز دارد، اضافه كرد: درهم ريختگي و اغتشاشات بصري در ميدان مركزي همدان سبب آشفتگي شده و از نظر رواني نيز مشكلاتي براي شهروندان ايجاد مي‎كند.
مولوي با اشاره به وجود تعدادي از بانك‎ها در ميدان امام (ره) اضافه كرد: عليرغم وجود فشارهاي ادارات و سازمان‌هاي مختلف براي عدم اجراي طرح ساماندهي ميدان مركزي شهر، نياز است بانك‌هاي مستقر در ميدان همكاري لازم را داشته باشند تا طرح به خوبي عملياتي شود.
ابراهيم مولوي با اشاره اينكه به سبب ركود در زمينه صدور پروانه ساختماني درآمد شهرداري كاهش داشته است، افزود: شهرداري همدان بايد در زمينه درآمدهاي پايدار و كوششي اقدام نمايد تا كمبود بودجه را جبران كند.
وي با اعلام اينكه بانك‌ها از جذب اعتبارات و پول‌هاي شناور براي سرمايه‌گذاري در سطح شهر همدان كوتاهي نكنند، تأكيد كرد: بانك شهر به عنوان سرمايه‌گذار كارت بليت‌هاي الكترونيكي شهرداري وارد عمل شده است و هر بانكي هم كه آمادگي دارد مي‌تواند در زمينه‎هاي مختلف شهري سرمايه‎گذاري كند.

*بانك‌ها از كانون‌هاي اقتصادي شهر هستند
عضو ديگر شوراي اسلامي شهر همدان نيز بانکها را يكي از كانون‌هاي اقتصادي شهرها دانست و گفت: بانك‌ها به عنوان كانون‌هاي اقتصادي بايد در زمينه سرمايه‌گذاري طرح‌هاي عمراني شهري ورود پيدا كنند.
محمدعلي پرزاد با بيان اينكه رونق شهري همدان نيازمند تعامل شهرداري و مديران بانك‎هاست، اضافه كرد: بايد بين شهرداري و بانك‌ها ارتباط و تعامل مناسبي در زمينه سرمايه‌گذاري ايجاد شود.
در ادامه رئيس كميسيون بودجه حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه نبايد به خاطر مسائل جزئي جلوي درآمدزايي شهرداري همدان را گرفت، عنوان كرد: امروز شهرداري نيازمند كشف منابع درآمدي مختلف بوده و اين هدف بدون تلاش محقق نمي‎شود.

*هيچ اداره‌اي به اندازه بانك‌ها كار خدماتي مستمر انجام نمي‌دهد
حسين قراباغي با اشاره به اينكه بانك‌ها بنگاه اقتصادي بوده و به همين دليل نيز به دنبال سودآوري هستند، اضافه كرد: بانك‎ها به دنبال بهره‌وري بالايي هستند كه در اين زمينه نيز كار بسياري صورت گرفته است.
قراباغي با اعلام اينكه هيچ اداره‌اي به اندازه بانك‌ها كار خدماتي مستمر انجام نمي‌دهد، تأكيد كرد: بانك‎ها در زمينه تكريم ارباب رجوع اقدامات اساسي و اجرايي داشته و در اين زمينه بهتر از ادارات وارد شده است.
وي با بيان اينكه بانك‎ها براي رسيدن به الگوهاي تعادلي از تمامي ظرفيت‎ها به خوبي استفاده مي‎كنند، گفت: در تعيين عوارض منافع شهر ديده شده و براين اساس نبوده كه شهرداري و شورا به دنبال گرفتن عوارض غيرمتعارف از نهاد يا سازماني باشند.
وي با تأكيد بر اينكه اگر در زمينه استقرار بانك‌ها سخت‌گيري مي‌شد در حال حاضر تعداد زيادي بانك در سطح شهر همدان وجود نداشت، افزود: در برخي شهرها كاربري بانك در طرح تفصيلي تعريف شده و ايجاد شعبه براي بانك‌ها دشوار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن