تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805695634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشایی سفارت انگلیس به سود منافع ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بازگشایی سفارت انگلیس به سود منافع ملی است
جریاناتی در این مملکت است که منافع ملی ما اصلا برایشان مهم نیست و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد موضع گیری های کورو افراطی سیاسی است.
صادق زیباکلام: سیاست خارجی هر کشوری علی القاعده تابع منافع ملی اش است. این منافع ملی جمهوری اسلامی ایران یا منافع ملی هر کشوری است که سیاست خارجی آن را مشخص می کندکه با کدام کشور روابط کمتر و با کدام کشور روابط صمیمانه‌تری داشته باشیم . به طور مثال اگر در آمریکا جمهوریخوا‌هان و تعدادی از دموکرات ها بر سر توافق هسته ای با اوباما مخالف هستند، مخالفت آن ها بر سر جنگ قدرت نیست، بلکه علت مخالفت‌شان این است که این توافق بیش از آن که به نفع آمریکا باشد به نفع جمهوری اسلامی ایران است.مقصودم از این مثال این است که انگیزه تصمیم گیری در خصوص سیاست خارجی مصالح و منافع آن کشور است.

اكنون بسیار مایل هستم از کسانی که 4سال پیش به سفارت انگلستان در تهران حمله کردند سوال کنم که نفع آن برای کشور چه بود؟نه تنها نفعی نداشت بلکه کل این ماجرا برای جمهوری اسلامی ایران ضرر بود.درست در اوج مذاکرات هسته ای به سرپرستی سعید جلیلی بود که این حمله به سفارت انگلستان اتفاق افتاد و از آن به بعد عملا هیچ پیشرفتی در مذاکرات رخ نداد.
اولین پیامد حمله به سفارت انگلستان ، توقف روند مذاکرات برای جمهوری اسلامی ایران بود.تا قبل از آن ما با بعضی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا روابطی داشتیم که اگرچه خیلی صمیمی نبود اما سرد و منجمد هم نبود. روابط ما با آلمان، فرانسه، اروپا و به طور کلي مجموعه اتحادیه اروپا وجود داشت.فاجعه دوم این بود که روابط ما با اتحادیه اروپا عملا یخ بست و منجمد شدو سفرای اتحادیه اروپا از تهران فراخوانده شدند. اگرچه بعضی از این سفرا به تهران بر گشتند اما عملا  آن حداقل روابط هم از میان رفت.

حداقل روابطي كه ما با بعضی از کشورهامثل ژاپن و استرالیا در زمینه ماشین و مواد اولیه داشتیم هم از دست رفت و بعد از آن حمله به سفارت، دوستان ما فقط اکوادور و زامبیا و کوبا و سوریه شده بودند و حمله راه را برای تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی ایران هموارتر کرد. جالب است که ظرف چهار سال گذشته هیچ کسی مسئولیت آن حمله را برعهده نگرفت و 13 آبان سال 58 عده ای به نام دانشجویان خط امام، مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند اما مسئولیت این حمله را هیچ گروهی گردن نگرفت.معلوم نشد آنهایی که به اسم دانشجو به سفارت انگلستان حمله کردند چه کسانی بودند، حمله ای که حتی نمایندگان تندروی مجلس، جبهه پایداری، طرفداران آقای احمدی نژاد و اصولگرایان تندرو هم مسئولیت آن را قبول نکردند.

علی اکبر صالحی که آدم کاملا اصولگرايي است این حمله را محکوم کرد چون به عنوان وزیر امور خارجه می دانست این حمله چه هزینه ای را برای جمهوری اسلامی ایران دارد.این حمله برای ملت ایران چيزي جز ضرر و هزینه دربرنداشت. اسفبارتر از آن این است که امروز که دولت آقای روحانی می خواهد اندکی آن وضعیت ونوع روابط ما با اتحادیه اروپا را بهبود بخشد، ما شاهد آن هستیم که باز همان گروه تندروی بی مسئولیت مخالف این امر هستند و می گویند این کار خطاست.

به گمانم جریاناتی در این مملکت است که منافع ملی ما اصلا برایشان مهم نیست و تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد موضع گیری های کورو افراطی سیاسی است.


منبع: روزنامه قانون


۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن