تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803338202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت نفت ایران در بازار جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نفت1 قیمت نفت ایران در بازار جهانی

بازار نفت؛
قیمت نفت ایران در بازار جهانی
قیمت نفت صادراتی ایران در حالی بشکه‌ای کمتر از ۵۰ دلار در بازار معامله می‌شود که وزارت نفت از کاهش ۶ دلاری قیمت هر بشکه نفت ایران در طول ۲۱ روز گذشته خبر می‌دهد.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سقوط قیمت جهانی نفت خام در بازار ادامه دارد و در حالیکه هنوز پای یک میلیون بشکه طلای سیاه صادراتی ایران به بازار نرسیده که قیمت نفت رکورد بیشترین میزان کاهش در طول چند سال اخیر را تجربه می کند.

بر این اساس هفته گذشته قیمت نفت خام برنت در سطح ٤٥ دلار برای هر بشکه معامله شد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیشترین کاهش را تجربه می کند و قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس آمریکا هم برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات آتی بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ٨٧ سنت کاهش در سطوح بشکه ای ٤٠ دلار معامله شد.

نکته قابل توجه آن است که شاخص قیمت نفت شیرین آمریکا هفته گذشته حتی به سطوح پائین تر از ۴۰ دلار هم سقوط کرد به طوری‌که بهای این شاخص نفتی به ٣٩ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه رسید.

همزمان با سقوط آزاد قیمت انواع نفت خام در بازار جهانی قیمت طلای سیاه صادراتی ایران هم با کاهشی چند دلاری روبرو شده به طوری‌که وزارت نفت کاهش قیمت نفت خام صادراتی ایران به بشکه‌ای کمتر از ۵۰ دلار را تائید کرده است.

اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت امروز با انتشار گزارش کوتاهی، اعلام کرد: قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ١٤ماه اوت ٣٦ سنت کاهش یافت و به ٤٩ دلار و ١١ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٥ دلار و ٢١ سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز به ٤٨ دلار و ٥ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته  ٢٨ سنت برای هر بشکه کاهش یافت؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٢٥ سنت بوده ضمن آنکه قیمت نفت ایران در سه هفته اخیر بیش از ٦ دلار کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی با ٤٥ سنت کاهش به ٤٧ دلار و ٦٥ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ٥٤ دلار و ٥١سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ١٤ اوت با یک دلار و ٧٥ سنت کاهش، ٤٣ دلار ١٨سنت معامله شد. بهای نفت برنت نیز با ٥٦ سنت کاهش به ٤٨ دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تا کنون ٥٧ دلار و ١٢سنت بوده است.

قیمت نفت خام دوبی نیز با ٤٠ سنت کاهش  به ٤٩ دلار و ٨٢ سنت و عمان نیز با ٤٠ سنت کاهش به ٤٩ دلار و ٨٢ سنت برای هر بشکه رسید.

حداکثر قیمت نفت درسال جاری ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و حداقل قیمت نیز ٤١ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه بوده است این در حالی است که حداقل و حداکثر قیمت نفت در سال گذشته ١١٠ دلار و ٤٨ سنت و حداقل آن ٥٢ سنت بوده است./مهر/110
 



۳۱/۰۵/۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن