تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819935105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج مذاکرات 1+5 روح تازه اي به کالبد سياسي و اقتصادي کشور دميده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۰ب.ظ)
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: نتايج مذاکرات 1+5 روح تازه اي به کالبد سياسي و اقتصادي کشور دميده است موج-معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اين که نتايج مذاکرات 1+5 روح تازه اي به کالبد سياسي و اقتصادي کشور دميده است، ابراز اميدواري کرد؛ شرايط پيش آمده فضاي مطلوبي را براي بسط و گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي ايران با ديگر کشورها به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر توفيق در ديدار با ژي گوانگ ژينگ، معاون استاندار آن هوي‌اي و هيات همراه با اشاره به قدمت، ريشه و تمدن تاريخي هر دو کشور،توسعه هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو جانبه را مورد تاکيد قرار داد و ابراز اميدواري کرد بتوانيم همچون گذشته از تعاملات، همکاري‌ها و انجام سرمايه گذاري‌هاي مشترک بين ايران و چين بهره مند شويم.
وي با بيان اين که نتايج مذاکرات 1+5 روح تازه اي به کالبد سياسي و اقتصادي کشور دميده است، ابراز اميدواري کرد؛ شرايط پيش آمده فضاي مطلوبي را براي بسط و گسترش فعاليت‌هاي اقتصادي ايران با ديگر کشورها به وجود آورد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه به زمينه‌هاي همکاري مشترک دو کشور اشاره کرد و از علاقه مندي خود براي انجام پروژه‌هاي مشترک با همکاري مراکز علمي و صنعتي و همچنين دانشگاهي خبر داد.
به گفته توفيق؛ انجام سرمايه گذاري‌هاي مشترک اولويت نخست بخش صنعت خواهد بود به طوري که در زمينه سرمايه گذاري‌هاي مشترک و بازاريابي دو کشور خواهند توانست تا تعامل خوبي با هم داشته باشند.
وي با بيان آنکه ايران از مناطق ويژه اقتصادي برخوردار است، خاطرنشان کرد: اين مناطق مي‌توانند بازار و قابليت مناسبي براي شرکت‌هاي چيني در زمينه سرمايه گذاري محسوب شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مشترک با داشتن نيروي انساني متخصص و کارشناس را از ديگر زمينه‌هاي همکاري که زيرساخت‌هاي مناسبي در اين راستا در هر دو کشور وجود دارد، عنوان کرد.
توفيق در ادامه بهبود شرايط محيط زيست و جلوگيري از آلايندگي هوا را مورد تاکيد قرار داد و گفت: احياي محيط زيست و جلوگيري از ايجاد آلودگي بيشتر يکي از دغدغه‌هايي است که همواره با آن روبرو هستيم و خوشحال مي‌شويم در اين رابطه از اقدامات و برنامه‌هاي پيشگيرانه مطلع شويم و به اجرا درآوريم.
وي همچنين کمبود ذخاير آب، حفظ ذخاير موجود و بهينه مصرف کردن آب و همچنين استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير را از ديگر زمينه‌هايي ذکر کرد که خواستار انتقال تجربيات و فعاليت‌هاي مشترک در خصوص ارتقاي آن هستيم.
در اين ديدار ژي گوانگ ژينگ معاون استاندار آن هوي‌اي ضمن ابراز خرسندي از افزايش سطح تعاملات دو کشور، تصريح کرد: ما آمادگي خود را براي ارتقاي همکاري و انتقال تجربيات با ايران اعلام مي‌کنيم و خواستار گسترش مناسبات اقتصادي خود با اين کشور هستيم.
وي با اشاره به زيربناي تاريخي، تکنولوژيکي و نيروي انساني متخصص ايران، افزود: در اين رابطه تلاش خواهيم کرد تا تعاملات خود را بهبود بخشيم.
به گفته ژي گوانگ ژينگ؛ استان آن هوي‌اي با توجه به داشتن ذخاير و مخازن زغال همواره علاوه بر قابليت‌هاي بهره مندي از ذخاير طبيعي با مشکلاتي از جمله آلايندگي محيط زيست و هوا مواجه بوده که توانسته با ارائه و اجراي راهکارهاي عملياتي بخش زيادي از اين مشکلات را برطرف کند.
وي افزود: خوشحال خواهيم شد تا در اين زمينه تجربيات خود را در اختيار ايران قرار دهيم؛ ضمن آنکه استفاده از نيروگاه‌هاي خورشيدي و ساخت تجهيزات آن نيز از ديگر توانمندي‌هايي است که مي‌تواند موضوع مناسبي براي همکاري دو کشور محسوب شود.
معاون استاندار آن هوي‌اي در ادامه از اعلام آمادگي خود براي انتقال تجربيات، تجهيزات، تکنولوژي و همچنين توانايي بازاريابي با ايران خبر داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن