تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت آماده است از ظرفيت جوانان بهره مند شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۴ب.ظ)
جهانگيري: دولت آماده است از ظرفيت جوانان بهره مند شود موج-معاون اول رئيس جمهوري گفت: دولت آمادگي دارد تا از ظرفيت جوانان بهره مند شود و دولتي که برخاسته از نسل جوان است و رئيس جمهوري آن خود را وام دار جوانان کشور مي‌داند، به عهد خود پايبند است.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري روز شنبه در گردهمايي سراسري جوانان ايران با عنوان جوان ايراني و گفت و گوي جهاني که در هتل المپيک برگزار شد، افزود: دولت با تکيه بر مديراني که از اول انقلاب تربيت شده‌اند و برنامه ريزي بر روي نيروهاي فعال کشور را به پيش برده است و امروز شاهديم که کشورهاي مختلف در حال همکاري با ايران در حال سبقت هستند و اعلام آمادگي مي‌کنند.
معاون اول رئيس جمهوري تصريح کرد: دولت تدبير و اميد براي کار با مردم دنيا، دولت‌ها و شرکت‌هاي قانوني پيام صلح و دوستي دارد و هيچ ممنوعيت و محدوديتي براي دولت‌هاي قانوني ندارد.
جهانگيري خاطرنشان کرد: دولت موفق شد تحريم‌هاي ظالمانه را بشکند و توافق هسته اي را به اجرا نزديک کند که فرصت جديدي را براي کشور فراهم خواهد کرد تا جوانان عزيزي که به آينده اميدوار هستند، اين بهترين فرصت است تا با برنامه ريزي دقيق از اين طرفيت استفاده شود.
وي تصريح کرد: در طول دو سال گذشته وقتي مسائل داخلي مطرح مي‌شد با اين پاسخ روبه رو مي‌شدند که اولويت دولت مورد ديگري است که همان موضوع هسته اي بود که خوشبختانه به سرانجام رسيد و در شرايط امروزي بايد بيشتر به مسائل داخلي بپردازيم.
معاون اول رئيس جمهوري با بيان اين که بايد به مطالبات جوانان پاسخ داده شود، گفت: اين مطالبات در سه ضلع مثلثي است که برخاسته از جوانان، دولت و بخش خصوصي پايبند است که بايد به مطالبات جوانان پاسخگو باشيم.
جهانگيري تصريح کرد: اطمينان مي‌دهم که دولت خواسته‌هايي که شما جوانان داريد را به طور جدي پي گيري خواهد کرد ولي گفت و گو دو طرف دارد و بايد به مسائل واقعي پرداخته شود.
وي ادامه داد: ما تجربه موفقي پشت سر داريم و آن اين که گفت و گو نه تنها يک تصميم بلکه يک روش و منطق براي نتايجي است که مي‌خواهيم به دست آوريم
معاون اول رئيس جمهوري همچنين گفت: توانستيم با گفت و گو پيچيده‌ترين و حادترين مسائل کشور را به راه حل برسانيم و خطرات و تهديدات را از سر کشور دور کنيم بنابراين گفت و گو را بايد به عنوان روشي راه گشا براي همه مسائل داخلي و خارجي به کار ببنديم تا با مساله محور قرار دادن آن به تفاهم برسيم.
جهانگيري افزود: البته طرف‌هاي مذاکره و گفت و گو هم بايد داراي فهم و مهارت باشند؛ چراکه گفت و گو هنر بازي کردن با يکديگر است و طرفين بايد اين درک را داشته باشند که وارد ميداني مي‌شوند که دستاوردي را براي خود و ملت‌ها به جاي خواهند گذاشت.
وي خاطرنشان کرد: گفت و گو الزاماتي دارد که نياز نيست طرفين آن از يک جنس باشند بلکه بايد به واقعيت‌ها توجه کنند.
معاون اول رئيس جمهوري يادآور شد: فکر مي‌کنيم در اين دوران ملت ايران در فضاي بين المللي نشان داد که با لطف الهي و تکيه بر ملت مقاوم، صبور و رهبري شجاع و تدابير ويژه رئيس جمهوري و تيم مذاکره کننده اي دانا و کارآشنا مهم‌ترين پرونده سياسي در سطح بين المللي را به سرانجام رساند و ايران سرافراز بيرون آمد و نامش بر بام دنيا يک بار ديگر به اهتزار درآمد.
چهانگيري با يادآوري اين که اين الگوي ايراني در جهت حفظ توانمندي علمي و فناوري براي خيلي از مسائل دنيا راهگشا است، گفت: در سطح جهان مسائل پيچيده اي وجود دارد که تنها راه حل آن گفت وگو است.
جهانگيري خاطرنشان کرد: در منطقه پرآشوب فعلي که در اطراف ما وجود دارد، مانند مساله سوريه، عراق، يمن و مسائل پيچيده خاورميانه و اختلافات به ظاهر ميان کشورهاي منطقه تنها با گفت وگو قابل حل است و معتقديم که با گفت وگو مي‌توان به نتيجه رسيد و آن را به نفع ملت‌هاي منطقه تمام کرد.
وي همچنين اظهار داشت: در سطح مسائل داخلي نيز بايد زمينه‌هاي گفت وگو فراهم شود و نياز داريم بين حکومت و نخبگان کشور نيز گفت وگو صورت گيرد چرا که نخبگان مهم‌ترين سرمايه‌هاي کشور هستند و گفت وگو بين نخبگان و حکومت ثمره‌اش اين است که حکومت مي‌تواند براي حل مسائل پيش رو به بهترين راه حل برسد.
معاون اول رييس جمهوري افزود: امروز يکي از ضروري‌ترين انواع گفت وگوها، گفت وگو با جوانان است و بدون ترديد جوانان در هر کشوري محرک اصلي توسعه هستند که اگر جدي گرفته نشوند، هيچ سرمايه اي در کشور به فعليت درنخواهد آمد.
جهانگيري خاطرنشان کرد: جواني فرصت طلايي است که بسياري از کشورهاي پيشرفته امروزي از آن بي بهره هستند و به همين خاطر مجبور به استفاده جوانان ديگر کشورها هستند ولي در کشور ايران سراسر جوانان غيور و تحصيلکرده وجود دارد که مي‌توان از آن‌ها بهره گرفت و نبايد پشت درهاي بسته براي حل مسائل جوانان تصميم گيري کرد.
وي اظهار داشت: دولت آمادگي دارد تا از ظرفيت جوانان بهره مند شود و دولتي که برخاسته از نسل جوان است و رييس جمهوري آن خود را وام دار جوانان کشور مي‌داند، به عهد خود پايبند است.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: اين کشور به جهت داشتن جمعيت جوان که بيش از نيمي از آن‌ها زير 30 سال هستند، بيانگر آن است که نيروي اجتماعي موثري براي توسعه کشور وجود دارد که بايد براي آن‌ها خوب برنامه ريزي شود و مورد استفاده قرار گيرد.
جهانگيري افزود: متاسفانه در دهه‌هاي گذشته رويکرد مسائل جوانان با تغييرات و چالش‌هاي متعدد روبه رو بوده و در بين برخي مسوولان و صاحبنظران نگاه به جوان به عنوان نيروي تهديدکننده بوده است که اين رويکرد باعث ابهام و نگراني نسبت به آينده در بين جوانان شده است.
وي تصريح کرد: جوانان نيازهاي طبيعي دارند که حل نشدن آن‌ها به ابهامات آنان خواهد افزود و آن‌ها مسائلي چون اشتغال، تحصيل، مسکن و هويت سياسي اجتماعي و مطالبات انباشته اي در اين بخش وجود دارد که نيازمند تفکر است.
گردهمايي سراسري جوانان ايران با عنوان جوان ايراني، گفت و گوي جهاني امروز با حضور معاون اول رئيس جمهوري، محمد گودرزي وزير ورزش و جوانان و جمعي از مديران اين وزارتخانه و شماري از جوانان در هتل المپيک تهران برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن