تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806374812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۱۱۳ پروژه روستايي در هفته دولت آماده افتتاح هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۰ب.ظ)
۱۱۱۳ پروژه روستايي در هفته دولت آماده افتتاح هستند موج - معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي از افتتاح ۱۱۱۳ پروژه به طول ۴۴۰۰ کيلومتر در هفته دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين ميرشفيع امروز در نشست خبري با اعلام اين که در هفته دولت مجموعا ۱۱۱۳ پروژه به طول ۴۴۰۰ کيلومتر آماده افتتاح است، گفت: سرمايه‌گذاري که در اين زمينه انجام شد ۸۱۸ ميليارد تومان بوده که بخشي از آن مربوط به احداث و آسفالت راه جديد و بخش ديگر مربوط به روکش راه‌هاي موجود بوده است. ۲ هزار کيلومتر از اين راه‌ها روکش آسفالت راه روستايي و ۲۳۷۰ کيلومتر نيز مربوط به آسفالت راه‌هاي جديد است.
معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي با بيان اين که ۱۲۰۰ کيلومتر از راه‌هاي روستايي در ۶ ماه اخير روکش و آسفالت شده است گفت: اميدواريم در ادامه سال با تخصيص منابع مقدار بيشتري از اين راه‌ها را تحت پوشش قرار دهيم در حال حاضر ۵۴ هزار کيلومتر از راه‌هاي روستايي عمر بيش از ۱۰ سال دارند که اين مساله نياز به تخصيص اعتبار ويژه دارد.
مير شفيع افزود: تردد در راه‌هاي روستايي نيز در مقايسه با گذشته افزايش يافته و بايد بخشي از راه‌هاي روستايي ارتقاي مشخصات پيدا کند که اين مساله هم به منابع ويژه نياز دارد.
ميرشفيع با اشاره به اين که ۲۱ ميليون نفر در روستا ساکن هستند، اظهار کرد: در کشور ۳۷ هزار روستاي داراي ۲۰ خانوار داريم که جمعيت عشايري و شهرنشين‌ها هم از شبکه راه‌هاي روستايي بهره‌مند مي‌شوند.
معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اين که در سه ماهه اول امسال ۲۸.۵ درصد کاهش تلفات را در جاده‌هاي روستايي داشتيم، افزود: اين آمار را سازمان پزشکي قانوني اعلام مي‌کند و اميدواريم با توجه به افزايش سفرهاي تابستاني در شهريور، خودروها ايمني بيشتري را رعايت کنند تا شاهد افزايش تلفات نباشيم.
وي با بيان اين که متأسفانه سرمايه‌گذاري کافي در راه‌هاي روستايي انجام نشده است، افزود: علي‌رغم آن که بودجه کمي داريم، اما؛ سعي شده در برخورداري حداقلي راه‌هاي روستايي از شبکه حمل‌ونقل پيشرفت زيادي داشته باشيم.
ميرشفيع با اشاره به اين که هنوز اعتبارات راه روستايي در بخش ملي و استاني اختصاص نيافته است، گفت: تکيه ما بيشتر بر سهميه قير دولتي و توان پيمانکاران در اجراي پروژه‌ها بوده است. در غير اين صورت ما منابع کافي براي ساخت و بهسازي راه‌هاي روستايي در اختيار نداشتيم.
معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که در اسفند سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۱۰۰ کيلومتر راه آسفالته روستايي داشتيم، گفت: به اين آمار امسال ۲۳۰۰ کيلومتر اضافه شده و ميزان راه‌هاي آسفالته ما به ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ کيلومتر رسيده است.
وي با اشاره به اين که طول راه‌هاي روستايي آسفالته و شوسه کشور ۱۳۲ هزار کيلومتر است، افزود: معاونت پليس راه روستايي در پليس راهنمايي و رانندگي تشکيل شده است، اما؛ هنوز ميزان حضور پليس از نظر ما راضي‌کننده نيست.
ميرشفيع با اشاره به قانون اختصاص ۶۰ درصد از جرائم برون شهري به ايمني راه‌ها گفت: اين اعتبار در سال گذشته و امسال هنوز به ما اختصاص نيافته است.
معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي در خصوص نگهداري راه‌هاي روستايي گفت: منابع لازم را براي نگهداري راه روستايي نداريم در حالي که هر پنج سال يکبار نياز به روکش آسفالت و هر دو سال يکبار نياز به خط‌کشي در راه‌ها داريم، اما؛ بخش نگهداري راه روستايي از طريق اعتبارات عمراني انجام مي‌شود که بسيار ناچيز است.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره ناوگان حمل‌ونقل روستايي گفت: حمل‌ونقل عمومي روستايي تا به حال تحت مديريت خاصي قرار نداشته است و به صورت سنتي وسايل حمل‌ونقل عمومي روستايي تردد مي‌کردند و هر چه وسايل حمل‌ونقل عمومي فرسوده و غيرقابل استفاده مي‌شد نظارتي بر آن و روند نوسازي ناوگان صورت نمي‌گرفت، در حال حاضر در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي اداره کلي براي حمل‌ونقل روستايي تأسيس شده است که هدف آن سامان بخشيدن به ناوگان حمل‌ونقل روستايي است.
وي با بيان اين که قراردادهاي خوبي براي نوسازي حمل‌ونقل روستايي با کمک کميته امداد منعقد شده است، افزود: چندين شرکت براي خريد ناوگان در نظر گرفته شده است، همين‌طور وام ارزان قيمت با ۴ درصد کارمزد پيش‌بيني شده تا حمل‌ونقل روستايي توسعه پيدا کند و متولي اين موضوع سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي است.
ميرشفيع درباره تخريب راه‌هاي روستايي به وسيله وجود معادن اظهار کرد: طبق آخرين آمار ۷ هزار کيلومتر از راه‌هاي روستاي در معرض تخريب معادن هستند و اين مساله وجود دارد که براي رسيدن به هر معدن از چندين شبکه راهي استفاده مي‌شود و اين مساله به راه‌هاي روستايي آسيب مي‌زند. در قانون بهره‌برداري از معادن پيش‌بيني شده است که بخشي از درآمد معادن به نوسازي پروژه‌هاي عمراني در همان شهرستان اختصاص پيدا کند که البته اين منابع با وجود توافقات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز به اين وزارتخانه اختصاص پيدا نکرده است.
وي با يادآوري اين‌که متأسفانه سرمايه‌گذاري براي راه‌هاي روستايي امکان‌پذير نبوده و اعتبارات به اندازه نياز تأمين نشده است، تصريح کرد: هنوز اعتبارات استاني و ملي به راه‌هاي روستايي در سال جاري تخصيص نيافته و از سهميه قير وزارت راه و شهرسازي و توان پيمانکاران در اين بخش استفاده شده است.
معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي بيان کرد: تا اسفند سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۱۰۰ کيلومتر راه آسفالته روستايي داشته‌ايم که حدود دو هزار کيلومتر در سال ۹۴ به اين رقم اضافه شده است.
ميرشفيع با اشاره به اين‌که معاونت راه روستايي در پليس راه تشکيل شده است، گفت: با همکاري‌هاي به عمل آمده کاهش تلفات را شاهد بوده‌ايم، اما؛ با وجود اين‌که بايد ۶۰ درصد جرايم رانندگي راه‌هاي برون شهري به ايمن‌سازي اين راه‌ها اختصاص يابد، هنوز اختصاص نيافته است.
وي افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در ۱۰ سال آينده بايد ۱۷۳ هزار کيلومتر راه روستايي داشته باشيم که ۱۳۲ هزار کيلومتر ساخته شده است و مطالعات مرحله بعدي براي احداث راه‌هاي جديد در ۱۷ استان انجام شده و قصد داريم با ارتقاي مشخصات بخشي از اين راه‌ها با مشخصات راه‌هاي اصلي و فرعي اجرايي و شيب، شعاع قوس و لايه‌هاي روسازي راه‌ها تقويت شود. بخشي ديگر از راه‌ها نيز با مشخصات راه روستايي باشد.
وي تأکيد کرد: ۱۰ درصد از راه‌هاي روستايي آسفالته نياز به ارتقاي مشخصات به راه‌هاي بالاتر دارند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نيز مي‌توانند با مشخصات کمتر از راه روستايي اجرايي شوند.
معاون وزير راه و شهرسازي همچنين با اشاره به اين‌که در بهار امسال ۲۸.۵ درصد کاهش تلفات جاده‌اي در راه‌هاي روستايي ثبت شد، بيان کرد: خطر در ماه شهريور بيشتر در راه‌هاي روستايي وجود دارد، چراکه؛ هم تردد افزايش مي‌يابد و هم اين‌که دامداران از اين راه‌ها بيشتر استفاده مي‌کنند.
وي افزود: تلفات در جاده‌هاي برون‌شهري ۱۳هزار نفر است که ۴۵ درصد آن مربوط به عبور موتورسوار و افراد پياده هستند و اغلب اين تلفات مربوط به راه روستايي است.
اين مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازي در خصوص نبود انسجام در معاونت راه روستايي و بخش‌بندي هر کدام از وظايف اين معاونت در سازمان‌هاي ديگر گفت: اين يکي از مشکلات بخش راه روستايي است و ما از نظر ساختار سازماني در مضيقه هستيم.
وي با اشاره به اين که تاکنون با ارتباطات و هماهنگي بين سازمان‌هاي ديگر کارها را پيش برده‌ايم، افزود: پيشنهاد تغيير در ساختار اين معاونت به وزير راه و شهرسازي داده شده و از آنجايي که تغيير ساختار کل وزارتخانه در حال انجام است، توسعه معاونت روستايي در بخش مسکن و راه‌ها هم در حال بررسي قرار دارد.
وي مفيدترين کارها براي ايمني راه‌ها را خط‌کشي‌هاي به‌موقع و سريع و ايمن‌سازي تقاطع‌ها برشمرد و گفت: در پيچ‌هاي تند و خطرناک حوادثي رخ مي‌دهد که براي اين مناطق استفاده از خاک‌ريز جهت ايمن‌سازي در پرتگاه‌ها استفاده مي‌شود.
ميرشفيع درباره استفاده از ظرفيت خيرين راه‌ساز گفت: تنها کاري که مي‌توانيم انجام دهيم، استفاده از ظرفيت تشکيلات خيرين راه‌ساز است که با مشارکت آن‌ها پروژه‌هاي مشترک را اجرايي کنيم.
وي افزود: جداي از بحث خيرين سال گذشته مشارکت دهياري را شاهد بوديم که هزار کيلومتر راه با مشارکت آن‌ها و خيرين در دست اجرا داريم، همچنين در خصوص تأمين قير پروژه‌ها خيرين کمک شاياني کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن