تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798957210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هت‌تریک جشنواره فیلم تورنتو این‌بار با «سپتامبرهای شیراز» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هت‌تریک جشنواره فیلم تورنتو این‌بار با «سپتامبرهای شیراز»
در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر فیلم آرگو ساخته بن افلک حضور داشت و با یک سال وقفه در سی و نهمین دوره این جشنواره فیلم ضد ایرانی «گلاب» ساخته جان استوارت به نمایش درآمد و حالا در چهلمین دوره این جشنواره فیلم «سپتامبرهای شیراز» قرار است در بخش گالا نمایش داده شود.
کد خبر: ۵۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ - 22 August 2015


از ده تا بیستم سپتامبر چهل‌امین دوره جشنواره فیلم تورنتو در کانادا کلید می‌خورد. جشنواره غیر رقابتی که مانند سال‌های گذشته میزبان فیلم‌های مهم و پربحث روز سینما خواهد بود. اما با این همه در این سال‌ها سیاست هم سایه خودش را از این جشنواره کم نکرده است و حضور یکی دو فیلم سیاسی جنجالی مانند دوره‌های قبل این جشنواره را در کانون توجهات قرار داده است.


به گزارش تابناک، در حالی که در یک سال اخیر «گلاب» جدی‌ترین فیلم ضد ایرانی محصول هالیوود بوده این روزها محصول جدیدی قرار است ارائه شود که در آن بار دیگر روزهای اول انقلاب اسلامی ایران از زاویه دید سینمای هالیوود روایت می‌شود. «سپتامبرهای شیراز» ساخته وین بلر و با بازی آدرین برودی و سما هایک، روایت زندگی یک خانواده یهودی در سال‌های انقلاب اسلامی ایران در شیراز است. 


این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام اثر «دالیا سافر»، نویسنده یهودی و ایرانی – آمریکایی ساخته شده است قرار است اولین اکران عمومی‌اش را در جشنواره فیلم تورنتو تجربه کند. جشنواره‌ای که در چهار سال اخیر با میزبانی سه فیلم ضدایرانی سیاسی بودن خودش را به رخ کشیده است. در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر فیلم آرگو ساخته بن افلک حضور داشت و با یک سال وقفه در سی و نهمین دوره این جشنواره فیلم ضد ایرانی «گلاب» ساخته جان استوارت به نمایش درآمد و حالا در چهلمین دوره این جشنواره فیلم «سپتامبرهای شیراز» قرار است در بخش گالا نمایش داده شود.



هت‌تریک جشنواره فیلم تورنتو این‌بار با «سپتامبرهای شیراز»



برخلاف «آرگو» که تا صید اسکار هم پیش رفت فیلم «گلاب» علی‌رغم بهره بردن از ستاره‌هایی نظیر «گائل گارسیا برنال» و حضور چهره رسانه‌ای تاثیرگذاری چون «جان استوارت» در مقام کارگردان، نتوانست موفقیت چندانی بین مخاطبان کسب کند و حالا باید دید یک روایت هالیوودی دیگر از ایران انقلابی با ستارگان تاثیرگذاری چون برودی و هایک قرار است چه جایگاهی میان مخاطبان پیدا کند.


کتاب «سپتامبرهای شیراز» در سال 2008 به زبان انگلیسی و در ایالات متحده امریکا چاپ شد و داستان زندگی دالیا سافر و خانواده‌اش را از شیراز تا نیویورک روایت می‌کند. پدر دالیا در سال‌های اول انقلاب در ایران به دلیل آنچه صرفا در کتاب «یهودی بودن» عنوان می‌شود دستگیر می‌شود کتاب روایت زندگی آن‌ها را تا نیویورک دنبال می‌کند. این کتاب که روایت یک سویه و اغراق آمنیزی از سال‌های نخست انقلاب اسلامی در ایران دارد در زمان انتشار مورد توجه جامعه رسانه‌ای آمریکا قرار می‌گیرد آنچنان‌که روزنامه نیویورک تایمز نام این کتاب را در میان اسامی یکصد کتاب برتر سال قرار داد، چندی پیش نیز موسسه آمریکایی «وایتینگ گیلز»، جایزه حامی بشریت را به این رمان اعطاء کرد. 



هت‌تریک جشنواره فیلم تورنتو این‌بار با «سپتامبرهای شیراز»



اکنون فیلمی با همین نام از این کتاب اقتباس شده که تا چند روز دیگر در جشنواره فیلم تورنتو اکران خواهد شد. در توصیف این فیلم نوشته‌اند: پدر خانواده طلافروشی 60 ساله به نام «اسحاق» است که دختری به نام شیرین و پسری به نام پرویز دارد. او از جمله جواهرفروشانی بوده که همسر شاه ایران نیز مشتری او بوده است. ماجراهای رمان به گونه ای پیش می رود که مرد خانواده به دلیل گرایشات سلطنتی خود در حین کار توسط ماموران دولتی ایران بازداشت و شکنجه می شود. این داستان که وقایع سال های آغازین انقلاب را به شکلی اغراق آمیز غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده است.



هت‌تریک جشنواره فیلم تورنتو این‌بار با «سپتامبرهای شیراز»



روایت متفاوت و غرض‌ورزانه این فیلم در حالی صورت می‌گیرید که ایران صاحب یک جامعه یهودی قابل توجه است و یهودیان در ایران با آرامش در کنار مسلمانان و پیروان سایر ادیان زندگی کرده‌اند و از حقوق شهروندی برخوردارند و در مجلس ایران نماینده دارند. در همه این سال‌های حضور و زندگی مسالمت‌آمیز یهودیان در ایران حتی یک مورد هم یهودی ستیرزی از جامعه ایرانی گزارش نشده و شهروندان یهودی مانند همه شهروندان دیگر ایرانی محترم شمرده شده‌اند.


 به نظر می‌رسد این دست روایت‌های مجعول و پر اغراق و غرض‌ورزانه تنها برای بازنمایی چهره‌ای متفاوت و نفرت‌انگیز از ایران است و هدفش تاثیرگذاری بر اذهان عمومی است که خصوصا بعد از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نگاهی متفاوت و دوباره به ایران انداخته‌اند. چه اینکه ایران اسلامی در روزهای بعد از توافق در مرکز توجهات جهانی قرار دارد و هم سیاستمداران غربی نگاهشان را به ایران تغییر داده‌اند و هم در رسانه‌ها صحبت از از سرگیری سرفصلی جدید با ایران به میان آمده است و این شاید چندان به مذاق برخی‌ها خوش نیامده و قصد دارند با ارائه تصاویری چنین و دست گذاشتن روی مظاهری چون یهودی‌ستیزی ضمن ارائه تصویری نادرست از ایران سعی کنند افکار عمومی به سمت و سویی که خودشان می‌خواهد سوق دهند. 


چهلمین دوره جشنواره فیلم تورنتو از روز دهم سپتامبر با نمایش فیلم «ویرانی» به کارگردانی «ژان مارک والر» افتتاح خواهد شد و تا 20 سپتامبر ادامه خواهد داشت.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن