تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821083788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«گاومیش» با حال و هوای جنگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «گاومیش» با حال و هوای جنگی
نمایش «گاومیش» حال و هوای روزهای جنگ را تداعی می‌کند.


زهره پرتویی کارگردان نمایش «گاومیش» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون  این نمایش بیان کرد: این اثر در رابطه با روزهای جنگ و سنگر گرفتن چند سرباز همراه با اتفاقات پیش آمده برای آنها است.


وی در خصوص عجین بودن دوران کودکیش با خاطرات جنگ گفت: انگیزه من برای انتخاب این نمایشنامه عجین بودن جنگ با خاطرات کودکی من است، روزهایی که هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و تمام خاطرات ما را به تاراج برده‌اند. من حتی روز اول دبستان را بخاطر موشک‌باران آن روزها تجربه نکرده‌ام.


پرتویی در خصوص بازیگران و اجرای آنها عنوان کرد: با وجود اینکه سن اکثر بازیگرها به دوران جنگ نمی خورد اما طوری نقش خود را ایفا کردن که برای همه تماشاگران باورپذیر بود و در طی تمرین‌ها همیشه از خاطرات و روزهای جنگ برایشان تعریف می کردم که قطعا بی‌تاثیر نبوده است.


وی با تاکید بر اینکه «گاومیش» یک کار کلیشه‌ای نیست، مطرح کرد: «گاومیش» حال و روز جنگ را نشان می دهد و در صحنه خبری از وجود اسلحه و سنگرهای جنگی نیست که این امر باعث اجرایی جدید با این مضمون شده است.


کارگردان این نمایش درباره سبک و موسیقی اثر گفت: نمایشی رئال که فضای صمیمی را به تصویر می کشد تا مخاطب راحت‌تر بتواند با اثر و روند داستان ارتباط برقرار کند و آن روزها را به خوبی حس کند اما در حیطه موسیقی با وجود اینکه مردمان بومی شهرها وجود دارند موسیقی را غالب بر داستان پیش نبردم.


وی در پایان بیان کرد: امیدوارم که از این نوع کارها بیشتر حمایت شود و زمینه‌ای برای جوانانی که فردا روزی چهره خواهند شد، فراهم شود.


گفتنی است؛ نمایش «گاومیش» به کارگردانی زهره پرتویی و نویسندگی رحیم رشیدی تبار در تماشاخانه استاد مشایخی هر شب 20:45 به جز شنبه‌ها از 20 مرداد الی 15 شهریور ماه روی صحنه می‌رود.


بازیگران: احمد افشاری، ابوذر زارع، محمد مسگری، شهاب ولیخانی، مسعود اسماعیلی، امید داودی، طراح صحنه: محمد موسوی ،‌عکاس: نغمه پویان جم، طراح پوستر و بروشور: منصور نصیری، طراح لباس: زهره پرتویی.






انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نکوداشتی همراه با آرزو و گلایه‌ی تئاتری‌ها/ ترس "کتایون ریاحی" از بازی در تئاتر
شهرام عظیمی طراح پوستر بیست‌و‌دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان
جشنواره تئاتر رضوی برگزیدگان خود را شناخت
بزرگداشت داوود رشیدی و تقدیر ویژه از داوود دانشور در چهارمین جشنواره تئاتر شهر
عضو هیچ باندی نیستم و بیکار مانده‌ام
از دنیای مجازی تا «خواستگاری»
پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی





۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن