تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود خدمات نظام بانکي توسعه گردشگري را به دنبال دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
رئيس کل بانک مرکزي؛ بهبود خدمات نظام بانکي توسعه گردشگري را به دنبال دارد موج-نظام بانکي در صدد بهبود خدمت رساني در حوزه مالي است که در صورت رفع موانع آن شاهد ارتقاي مؤثر خدمات ارائه شده به گردشگران خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي الله سيف، رئيس کل بانک مرکزي در همايش هم انديشي چگونگي تحقق مباني برنامه ششم توسعه در بخش ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: اگر چه ارتقاي بخش گردشگري و بهبود بهره گيري از ظرفيت هاي اين حوزه همواره مورد توجه مسئولان نظام و برنامه ريزان اقتصادي کشور قرار داشته اما اين موضوع در قالب سند سياست‌هاي کلي برنامه ششم توسعه که تيرماه سال جاري توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد به طور ويژه مورد توجه قرار گرفته است.
وي افزود: کشورهايي که تلاش دارند با فعال کردن ظرفيت هاي گردشگري خارجي در تنوع پذيري منابع درآمدي و گسترش تعاملات فرهنگي پيشتاز باشند، مرتب رو به افزايش است.
سيف ادامه داد: بهبود رفاه نسبي و افزايش درآمد سرانه برخي از کشورهاي پرجمعيت مانند چين به گسترش گردشگري در جهان کمک کرده است. در حقيقت، گردشگري ماهيت کالاي لوکس با کشش درآمدي بالا دارد و چون بهبود درآمد سرانه و کاهش فقر نسبي، يک جريان رو به رشد در اقتصاد جهاني است بايد انتظار داشت اين افزايش تقاضا و گرايش بهره برداري از خدمات گردشگري کماکان تداوم داشته باشد.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: يکي از دلايل ضعف و نارسايي در صنعت جهانگردي ايران عدم تعادل و تراز در تعداد گردشگران ورودي و خروجي است.
سيف ادامه داد: تاکنون تعداد مسافران ايراني که به خارج مي‌رود بيشتر از جهانگرداني بود که به ايران مي‌آمدند. براي گردشگران تفريحي و علاقه مندان به آثار تاريخي مسائلي مانند تبليغات سوء در خصوص امنيت در کشور، کمبود امکانات اقامتي، به روز نبودن کيفيت خدمات و مسائلي از اين نوع مطرح بوده است. در نتيجه اولويت‌هاي برنامه ريزي در صنعت بايد مبتني بر جلب رضايت جهانگردان براي مسافرت به ايران با ارائه خدمات قابل رقابت با کشورهاي ديگر باشد.
وي بيان کرد: ثبات نرخ ارز، استقرار شعب و فعاليت بانک‌هاي خارجي کشور و تسهيل مبادلات پولي و پذيرش کارت‌هاي اعتباري بين المللي در ارائه بهتر خدمات به گردشگران نقش موثري دارد. با توجه به چشم انداز فراهم شده در زمينه لغو تحريم‌هاي ناجوانمردانه بين المللي در حوزه روابط بانکي، نظام بانکي در صدد بهبود خدمت رساني در حوزه مالي است که در صورت رفع موانع آن شاهد ارتقاي مؤثر خدمات ارائه شده به گردشگران خواهيم بود.
سيف افزود: انتظار مي‌رود در دوره پساتحريم، روند مثبت ورود گردشگران خارجي با شتاب بيشتري تداوم يابد. امري که موکول به تامين پيش نيازها و بهبود کيفيت خدمات ارائه شده به گردشگران خارجي خواهد بود.
رئيس کل بانک مرکزي گفت: بدون شک نظام بانکي نيز در اين زمينه حداکثر تلاش خود را مي کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن