تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821084306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران خواستار گسترش مبادلات تجاری با آذربایجان شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ایران خواستار گسترش مبادلات تجاری با آذربایجان شد خبرگزاری پانا: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان خواستار همکاری بیشتر بین باکو و استان مرزی اردبیل در ایران شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت 14:00

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از پایگاه خبری آذرنیوز، محسن پاک آئین، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان خواستار همکاری بیشتر بین باکو و استان مرزی اردبیل در ایران شد.
اظهارات پاک آئین در حالی است که مسئولان استان اردبیل ایران در مرز آذربایجان نسبت به گسترش مبادلات تجاری با باکو ابراز تمایل کرده اند.
پاک آئین افزود: «با توجه به توانمندی های موجود در اردبیل، این استان قادر است بالاترین میزان کالاهای صادراتی در بین استان های ایران را به جمهوری آذربایجان ارسال نماید.»
وی تاکید کرد، توسعه بیشتر روابط اقتصادی بین اردبیل و جمهوری آذربایجان از اولویت های سفارت ایران در باکو است. پاک آئین از اصحاب رسانه های جمهوری آذربایجان خواست تا برای پوشش بهتر فرصت های موجود در اردبیل، به این استان ایران سفر کنند.
پاک آئین در مورد طرح های مربوط به تضمین فعالیت های 24 ساعته در ادارات گمرک مستقر در مرز دو کشور گفت، دو طرف به صورت کلی در این زمینه توافق کرده اند و این طرح پس از نصب تجهیزات و استقرار نیروهای مورد نیاز در 4 گذرگاه مرزی بین دو کشور اجرایی خواهد شد.
مجموعا 6 گذرگاه مرزی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که شامل جلفا؛ شاختختی، آستارا، بیله سوار و ایمیشلی است. گذرگاه مرزی هورادیز مدتی است که فعال نیست.
مدتی پیش یک پایانه مسافری جدید در طرف ایران در گذرگاه مرزی بیله سوار راه اندازی شد.
از فوریه 2010 تاکنون، ایران به صورت یکجانبه رژیم صدور روادید را برای سفر اتباع آذربایجانی به ایران لغو کرده است. البته روزنامه نگاران از این امر مستثنی هستند.
پاک آئین همچنین با اشاره به مشکلات شهروندان ایرانی عازم آذربایجان گفت: «ما از سفارت آذربایجان در تهران و سرکنسول این کشور در تبریز خواسته ایم تا صدور روادید برای تجار ایرانی را تسهیل کنند.»
سفیر ایران در آذربایجان همچنین ایجاد یک اتاق تجاری مشترک بین دو کشور را یک گام ضروری برای سرعت بخشیدن به مبادلات تجاری دو جانبه عنوان کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پیش نویس یادداشت تفاهم ارائه شده از سوی طرف ایرانی در این زمینه در طی نهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور به تصویب برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن