تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمندسازی دانش آموز؛ با فعالیتی که در سازمان دانش آموزی تعیین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ˝فانی˝ در دومین جلسه هیئت امناء سازمان دانش آموزی: توانمندسازی دانش آموز؛ با فعالیتی که در سازمان دانش آموزی تعیین می شود خبرگزاری پانا: دومین جلسه هیئت امنای سازمان دانش آموزی در دولت تدبیر و امید به ریاست وزیر آموزش پرورش برگزار شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد ساعت 13:38

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در ابتدای این جلسه حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی گزارش عملکرد سال 1393 سازمان را در بیست و دو محور ارائه کرد سپس دبیران مجامع مربیان به نمایندگی از مربیان عضو سازمان و سه نفر دانش آموز عضو مجامع سازمان دانش آموزی به نمایندگی از پیشتازان و فرزانگان سراسر کشور دیدگاه های خود را بیان کردند. توسعه اردوهای دانش آموزی، لزوم اهتمام بیشتر مدیران مدارس به فعالیت های اجتماعی دانش آموزان،توسعه و آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان و مربیان،لزوم لحاظ فعالیت های مربیان تشکیلات در ارزشیابی سالانه آنان و پرداخت حق الزحمه مربیان از جمله موارد مطرح شده توسط افراد مزبور بود.
 
در ادامه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیئت امنای سازمان دانش آموزی گفت: بنده از تلاش ها و زحمات همکاران خودم در سازمان دانش آموزی تشکر می کنم و این سازمان فعالیت های خود را به خوبی انجام می دهد و تعامل خوبی با سایر تشکل ها از جمله بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزان و سازمان جوانان هلال احمر دارد که البته از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کردن این تشکل ها و حمایت از آنان است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مأموریت اصلی سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است. دانش آموزان باید ذیل فعالیت های مختلفی که در سازمان دانش آموزی تعیین می شود در مسأله یابی، مسأله شناسی، مهارت حل مسأله، مهارت های اداره گروه، مهارت های تشکیلاتی و هویتی، توانمند شوند.
 
فانی بیان داشت: تلاش کنید با ارتقاء کیفیت کارها و هدف گذاری شفاف در فعالیت ها، نسبت به جذب حداکثری دانش آموزان اقدام کنید و به هر حال ما باید در سازمان دانش آموزی یک چتری باز کنیم که این چتر آن قدر وسیع باشد که همه دانش آموزان را در بر بگیرد و سازمان دانش آموزی با ساز و کارهایی که در اختیار دارد می تواند این نقش را عهده دار شود.
 
وی افزود:برای افزایش عقبه کارشناسی برنامه ها و حمایت از اجرای آن لازم است که کمیسیون دائمی هیئت امنای سازمان راه اندازی و فعال شود تا ضمن دقیق تر شدن برنامه ها، منابع آن نیز پیش بینی و تأمین شود.
 
در این جلسه که معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون متوسطه، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی،دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،مدیرعامل خبرگزاری پانا، معاونین و مشاورین سازمان نیز حضور داشتند پس از بحث و بررسی و اصلاح پاره ای از موارد،برنامه و بودجه سازمان دانش آموزی در سال 95-94 تصویب و موارد ذیل مصوب شد:
 
1. همایش تشکیلاتی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه با ظرفیت 12 هزار نفر و با دعوت از ریاست جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت در بهمن ماه سال جاری برگزار شد.
 
2. به منظور توسعه دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال پیام دولت تدبیر و امید به جهان در حوزه های دانش آموزی،بخش بین الملل سازمان احیاء و فعالیت های هدفمند و مستمری طراحی و اجرا شد.
 
3. مربیان همراه دانش آموزان در عمره و عتبات می توانند از مأموریت بدون حقوق استفاده کنند.
 
4. کارگروه تأمین منابع سازمان دانش آموزی با حضور معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل و نسبت به تهیه، تصویب و ابلاغ طرح های درآمدزایی سازمان اقدام کند.
 
5. کنگره سازمان دانش آموزی در آذرماه جاری برگزار گردد.(مدعوین: مدیران کل، معاونین پرورشی و فرهنگی، مدیران دانش آموزی، اعضای مجمع مدرسین، اعضای مجمع مربیان، اعضای مجمع دانش آموزان،  کارشناسان و مسئولین کشوری)
 
6. سازمان دانش آموزی تحت نظارت معاونت پرورشی و فرهنگی و با همکاری معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و مشارکت سازمان حج و زیارت و صندوق ذخیره فرهنگیان نسبت به اعزام یکصدهزار نفر از مربیان سراسر کشور به عتبات عالیات با شرایط ویژه اقدام کند.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن