تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820295249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمايشگاه هاي همکار آزاد در کشور پاسخگوي نياز جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۸ب.ظ)
مديرکل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي: آزمايشگاه هاي همکار آزاد در کشور پاسخگوي نياز جامعه است موج-رشت-مدير کل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: وجود آزمايشگاه هاي همکار آزاد در کشور با داشتن تجهيزات فوق پيشرفته، علاوه بر کمک به دولت تدبير و اميد، درجهت پاسخگويي به نياز جامعه و کمک به رفع مشکلات کشور و استان ها مؤثر است.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، نخستين نشست کميته استاني سامانه آزمايشگاههاي همکار آزاد(ساها)، با حضور مديرکل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي کشور، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت و دبير هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان گيلان، رؤسا و معاونين پژوهشي واحدها و مراکز آموزشي دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان گيلان و اعضاي کميته استاني ساها، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت برگزار شد.
عليرضا ايرانبخش، مديرکل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي، ضمن تبريک دهه کرامت و تشکر از ميزباني واحد رشت، با اشاره به اهميت وجود آزمايشگاههاي همکار آزاد(ساها)، گفت: با توجه به ديدگاه ويژه رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي به مسائل علمي و پاسخگويي به نياز جامعه، دولت و صنعت و کمک به رفع مشکلات کشور، در پي دستور مستقيم ايشان درخصوص راه اندازي آزمايشگاه هاي همکار آزاد و هماهنگي حوزه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي و پيگيري دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه با هدف استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود واحدهاي دانشگاهي و تأمين بخشي از منابع غيرشهريه دانشجويان و توليد ثروت از علم و ارزش افزوده، زيرساخت هاي لازم جهت راه اندازي آزمايشگاه هاي همکار آزاد به وجود آمد.
وي، با توجه به تشکيل کميته هاي تخصصي در حوزه پژوهشي، اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامي با تشکيل 14 کارگروه تخصصي و استفاده از ظرفيت هاي علمي 96 نفر از اساتيد متخصص، به درخواست رسيده از واحدها در خصوص خريد و يا استفاده از تجهيزات و دستگاه هاي مورد نياز، رسيدگي و پس از حدکثر 45 روز کاري به درخواست هاپاسخ خواهد داد.
ايرانبخش، افزود: وجود آزمايشگاه هاي همکار آزاد در کشور که با داشتن تجهيزات فوق پيشرفته مي تواند علاوه بر کمک به دولت تدبير و اميد، در جهت پاسخگويي به نياز جامعه و کمک به رفع مشکلات کشور و استان ها مؤثر باشد.
مدير کل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي، ادامه داد: کارکرد سامانه ساها در دو بخش فعاليت خواهد کرد که بخش اول ايجاد نظام جامع آماري و پورتال مورد نظر براي ثبت گزارش که تمام تجهيزات و وسايل مورد نياز را براي داشبورد مديريتي دانشگاه آزاد تأمين کند و تأکيد حضرت آيت ا...هاشمي رفسنجاني و دکتر ميرزاده در مورد بخش دوم که پاسخگويي به نيازهاي همه محققان کشور و منطقه شد، بيش از صدهزار نوع ارائه خدمات پيش بيني شده است.
اين مسوول، تصريح کرد: تبليغات محيطي مناسب در دانشگاه ها، تشکيل کميته هاي ساماندهي به تعرفه هاي آزمايشگاهي، حمايت از توليدات داخلي و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتي، عقد تفاهم نامه هاي مختلف، برگزاري کارگاه هاي توانمندسازي براي استفاده بهينه از امکانات و تجهيزات مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: همچنين رعايت ايمني آزمايشگاه ها و کارگاه ها و ايمني مواد و رعايت ايزو 17025 جزو اولويت هاي راهبردي در ساها است و واحدهاي دانشگاهي بايد درخصوص اخذ اين استاندارد براي آزمايشگاه هاي خود اقدام کنند.
ايرانبخش، ضمن تبريک اخذ استاندارد کشوري به دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت که نتيجه 8ماه فعاليت مستمر بوده است، استان گيلان را يکي از استان هاي بسيار توانمند دانست و بيان داشت: واحدهاي دانشگاهي اين استان و در رأس آنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت، داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي درجهت ارائه خدمات هر چه بيشتر به جامعه و صنعت بوده و با داشتن آزمايشگاه پيشرفته سنجش و ارزيابي مواد و اخذ استاندارد کشوري مي تواند به کمک مسوولان استاني در جهت رفع مشکلات استاني بشتابد.
مديرکل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي کشور،بيان کرد: نياز به اطلاعات آزمايشگاه ها به صورت مکتوب بسيار احساس شده و الزامي است لذا واحدهاي دانشگاهي بايد در جهت تدوين کتابچه هاي ارائه خدمات آزمايشگاهي کوشا باشند.
همچنين در اين جلسه، دکتر حسين فلاح باقر شيدايي، معاون پژوهش و فنآوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت، ضمن خيرمقدم به حاضرين در جلسه گزارش مبسوطي از فعاليت هاي پژوهشي واحد هاي دانشگاهي استان گيلان ارائه داد و هر يک از رؤسا و معاونين پژوهشي واحد هاي دانشگاهي حاضر در جلسه، نظرات و پيشنهاد هاي خود را ارائه کردند.
در پايان مديرکل دفتر توسعه شبکه هاي آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي از مجموعه آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت بازديد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن