تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820345789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنوع زباني وقومي يکي از آيات خداوند است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۴ب.ظ)
دستيار ويژه رييس جمهور: تنوع زباني وقومي يکي از آيات خداوند است موج-وحدت ملي ما بر اساس تنوع موجود در کشور است و هر کسي بخواهد اين تفاوت‌ها را ناديده بگيرد يا تفاوت‌ها را به تضاد بدل کند و بين يک قوم با قوم ديگر تفاوت قائل شود يا قومي را بر قوم ديگر ترجيح دهد دشمن ملت ايران است.
به گزارش خبرگزاري موج، دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام گفت: يکي از نعمت‌هاي الهي تنوع قوميت‌هاي مختلف، زبان‌ها، مذاهب و اديان مختلف در ايران است.
حجت الاسلام و المسلمين علي يونسي در آيين اختتاميه هشتمين اردوي ملي پيشاهنگان پيشتاز و فرزانه سازمان دانش آموزي که در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: به همه مسوولان برگزاري اين اردوي ملي تبريک عرض مي‌کنم.
دستيار ويژه رئيس جمهور تصريح کرد: خوشحالم بار ديگر در يک جلوه بسيار زيباي ملي و نماد تنوع قومي زباني و مذاهبي و ديني در خدمت شما هستم و در اين فضاي بسيار مفرح و پر نشاط شاهد اين جلوه زيباي الهي هستيم.
وي افزود: سازمان دانش اموزي يکي از مهم ترين سازمان هاي ملي است که بايد چنين اردوهايي را که مورد نياز نسل جوان کشور است را احيا کند زيرا اين اردوها جلوه زيبايي از تنوع قومي در ايران است.
دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي با اشاره به نعمت تنوع قومي و مذهبي در ايران اظهار داشت: ملت ايران همانند اغلب ملت‌هاي دنيا از قوميت‌هاي مختلف، گرايش‌ها و لهجه‌هاي گوناگون ساخته شده است اين تنوع زباني و قومي يکي از آيات و نشانه‌هاي خداوند است به عبارتي تنوع قومي و زباني در جمعيت ايراني يک فرصت بسيار زيبا و گران‌بهاست.
وي ادامه داد: اگر همه يکنواخت يک شکل و يک زبان بودند چيز خوبي نبود و به خواست خداوند و مصلحت بود که چنين اتفاقي افتاده است.
وي ادامه داد: ملت ايران که يک ملت قديمي و باستاني است هميشه از اين تنوعات برخوردار بوده است و از اين نعمت الهي به عنوان بهترين فرصت استفاده مي‌کرده است
حجت الاسلام علي يونسي خاطرنشان کرد: کساني هستند که اين تفاوت‌ها را بر نمي‌تابند و قصد دارند اين تفاوت‌ها را به تضاد تبديل کنند و خداوند دشمن اين دشمني‌ها و تضادها و نزاع‌هاست.
وي با بيان اين که متاسفانه دشمنان قصد دارند که با سوء استفاده از اين تفاوت‌هاي قوميتي و مذهبي و ديني تضاد و اختلاف را در جامعه گسترش دهند اظهار داشت: بايد بدانيم که اين تفاوت و تنوع قومي و مذهبي در کشور مانند باغ و مزرعه زيبايي است که در آن همه نوع گل و گياه روييده است که همين تنوع باعث زيبايي آن مي شود.
وي در ادامه افزود: اين تفاوت در قوميت‌ها موجب مي شود تا ما به دنياي بزرگ‌تري پيوند بخوريم اعراب، بلوچ‌ها، آذري‌ها، کردهاو ترکمن‌ها پل ارتباطي و پيوند ما با دنياي بزرگ‌تري هستند و هنر ما اين است که بتوانيم از اين فرصت خدادادي به نحو احسن استفاده کنيم. و به شدت با کساني که در صدد تبديل اين تفاوت‌ها به تضاد هستند مقابله بکنيم و مسووليت اين مقابله بيش از همه بر عهده آموزش و پرورش است.
حجت الاسلام علي يونسي با بيان اين که زير ساخت تمدن اسلامي و توسعه و پيشرفت کشور و همه اهداف بزرگ انقلاب اسلامي بر پايه وحدت ملي ماست تصريح کرد: وحدت ملي ما بر اساس تنوع موجود در کشور است و هر کسي بخواهد اين تفاوت‌ها را ناديده بگيرد يا تفاوت‌ها را به تضاد بدل کند دشمن ملت ايران است و هرکس بخواهد بين يک قوم با قوم ديگر تفاوت قائل شود يا قومي را بر قوم ديگر ترجيح دهد دشمن ملت ايران است.
حجت الاسلام علي يونسي با بيان اين که لازم است تاکيد کنم عده اي مي‌خواهند از اين تنوع قوميت‌ها در ايران سوء استفاده کنند اظهار داشت: عده اي مي‌خواهند در عمل، گزينش، استخدام و انتصابات و تبليغات آن‌گونه که جمهوري اسلامي مي‌خواهد عمل نکنند و موجب تضاد و تفرقه را در جامعه فراهم کنند اما بايد آگاه باشيم که اين توطئه دشمنان است و مي‌خواهند با ايجاد تفرقه در ايران اهداف شوم خود را پياده کنند.
دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي با بيان اين که وظيفه آموزش و پرورش اين است که الگوي وحدت ملي باشد، گفت: براي ايجاد وحدت و دوري از تضاد و دشمني بيشترين مسووليت بر عهده آموزش و پرورش است و بايد با ايجاد وحدت ملي زيرساخت تمدن اسلامي را فراهم کند تا موجب توسعه اهداف انقلاب اسلامي باشد.
حجت الاسلام يونسي گفت: آموزش و پرورش با جذب معلمان، مربيان و مديران از هر قوميتي براي کمک به همان قوم استفاده کند زيرا اين حق طبيعي آن‌ها است. وقتي فرصت هست بايد از آن استفاده کرد و از پتانسيل آن‌ها براي آموزش تربيت و هدايت خود استفاده کنيم. اگر غير از اين باشد تحقير و ظلم است و اين ظلم به جمهوري اسلامي است کساني که با نگاه بدبينانه نگاه مي کنند اين ظلم به ملت ايران است بنابراين لازم است که آموزش و پرورش در اين زمينه الگو باشد و در محيط تربيتي و آموزشي آينده را بر پايه اين تفاوت‌ها بايد بسازد.
وي تاکيد کرد: ما امروز اگر در جامعه مشکلاتي در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي داريم اين مشکلات شايسته ملت ايران نيست بايد شما مربيان و مسوولان در محيط آموزش و پرورش نسل آينده را بسازيد.
وي خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بايد با برگزاري چنين اردوهايي زمينه همدلي و همزباني را در جامعه فراهم کند تا آستانه تحمل اجتماعي در جامعه بالا برود. بايد به فرزندان خود ياد دهيم تا همديگر را تحمل کنند و نحوه همزيستي مسالمت آميز همراه با بردباري را آموزش دهيم.
وي افزود: کليد موفقيت در تمدن اسلامي و امنيت و توسعه کشور به دست شما مربيان، معلمان و...آموزش و پرورش است و عميقاً از اين حرکت شما سپاسگزاري مي‌کنيم.
دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي در پايان تصريح کرد: اميدواريم آموزش و پرورش و مدارس ما خانه اي براي پيوند عشق و دوستي و همدلي در بين نسل آينده کشور باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن