تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخفيف ۳۵ تا ۵۰ درصدي راه‌آهن براي ترانزيت ريلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۷ب.ظ)
تخفيف ۳۵ تا ۵۰ درصدي راه‌آهن براي ترانزيت ريلي موج - در حالي رشد ۹۰ درصدي تخفيفات ترانزيت ريلي در ۴ ماهه نخست سال را شاهد هستيم که راه‌آهن براي تشويق صادرکنندگان تخفيف ۳۵ تا ۵۰ درصدي براي ترانزيت ريلي در مسيرهاي مختلف در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، پس از ديدار حسين عاشوري معاون بهره‌برداري و سير و حرکت راه‌آهن با معاون وزير راه‌آهن ترکمنستان در جلسه مرزي ايستگاه سرخس٬ تفاهم‌نامه‌اي مبني بر حضور واگن‌هاي باري ايراني در شبکه ريلي ترکمنستان امضا شد.
از ابتداي افتتاح ايستگاه سرخس در ارديبهشت ۱۳۷۵تاکنون تنها واگن‌هاي کشورهاي آسياي ميانه و واگن‌هاي کشور ترکمنستان اجازه تردد در اين مسير را داشته‌اند و با امضاي اين پروتکل مرزي با تأمين بوژي يا هزارچرخ عريض توسط شرکت‌هاي حمل‌ونقلي ايراني از اين پس واگن‌هاي ايراني نيز امکان سير در شبکه ريلي ترکمنستان را خواهند داشت.
عاشوري در همين زمينه گفت: صادرکنندگان ما از اين پس مي‌توانند براي ترانزيت بار از واگن قطارهاي باري ايران استفاده کنند که تخفيفاتي نيز براي تشويق صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اين که به بارهايي که از آسيايه ميانه به سمت بندرعباس اعزام مي‌شوند ۳۵ درصد تخفيف تعلق مي‌گيرد، ادامه داد: براي ترانزيت بار از آسياي ميانه به کشور پاکستان که از شبکه ريلي ايران عبور کند ۴۰ درصد تخفيف و براي مسير ترانزيتي سرخس به ترکيه ۵۰ درصد تخفيف به صورت دوطرفه در نظر گرفته مي‌شود.
عاشوري مرز سرخس را اصلي‌ترين مسير ترانزيت ريلي کشور عنوان و اظهار کرد: در سال ۹۴ رشد ۱۵۰ درصدي در اين مسير ترانزيتي ديده شده است؛ اين در حالي است که ورود قطارهاي ترانزيتي ايران به ترکمنستان و پس از آن آسياي ميانه علاوه بر کاهش هزينه‌هاي ترانزيت، مدت‌زمان جابجايي کالاهاي ايراني را نيز تا ۳۰ درصد کاهش مي‌دهد.
وي افزود: به‌طور متوسط سالانه ۷۰ هزار واگن کشورهاي CIS با انواع کالاهاي وارداتي، صادراتي و ترانزيتي در ايستگاه سرخس جابه‌جا مي‌شود و قطار برنامه‌اي سرخس - بندرعباس نيز از تير ماه امسال مسير ۱۶۲۰ کيلومتري سرخس تا بندرعباس را در ۵۴ ساعت طي مي‌کند.
ايستگاه سرخس به دليل واقع شدن در کريدورهاي شمال – جنوب (کريدور سرخس– بندرعباس و سرخس- بندر امام) و شرق – غرب (کريدور سرخس– رازي و سرخس– جلفا) از ايستگاه‌هاي استراتژيک به شمار مي‌آيد که راه‌اندازي قطارهاي برنامه‌اي و برقراري ارتباط حمل‌ونقل ترانزيتي بين کشورهاي روسيه، اروپاي مرکزي، شمالي، آسياي ميانه و قفقاز از يک‌سو و جنوب و جنوب‌شرقي آسيا، خاور دور، اقيانوسيه و کشورهاي حاشيه خليج‌فارس از سوي ديگر از برنامه‌هاي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران است.
ترانزيت ريلي يکي از بهترين راه‌هاي درآمدزايي براي شبکه حمل‌ونقلي کشور است و تنها در چهار ماهه نخست امسال رشد ۹۰ درصدي در اين حوزه را شاهد بوده‌ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن