تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروهای داخلی بی بروبرگرد گران می‌شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خودروهای داخلی بی بروبرگرد گران می‌شوند!




این روزها لابی های هتل های گرانقیمت تهران مملو از سرمایه گذارانی است که برای سرمایه گذاری در صنایع ایران مشغول بحث و بررسی هستند. در این میان صنعت اتومبیل سازی پرجاذبه ترین بخش سرمایه گذاری برای طرف های اروپایی است.











هفته نامه امید جوان: این روزها لابی های هتل های گرانقیمت تهران مملو از سرمایه گذارانی است که برای سرمایه گذاری در صنایع ایران مشغول بحث و بررسی هستند. در این میان صنعت اتومبیل سازی پرجاذبه ترین بخش سرمایه گذاری برای طرف های اروپایی است. پس از هیات آلمانی که با پیشنهاداتی از بنز و فولکس واگن به تهران آمد، نوبت به فابیوس رسید که برنامه های پژو و رنو را به ایران بیاورد.

شرکت پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد: «مذاکرات این شرکت با ایران خودرو در مورد ایجاد یک خط تولید مشترک به دلیل احساسات ضد فرانسوی در ایران تضعیف شده است.»

این شرکت با تاکید بر اینکه نقش فرانسه در جریان تحریم ها مناسب ارزیابی نمی شود، خاطرنشان کرد: «ما باید قبل از امضای هرگونه قرارداد جدید در قبال تصمیم سال 2011 خود مبنی بر خروج از ایران به دلیل تحریم ها پاسخگو باشیم.»

از طرفی شرکت ایران خودرو نیز اعلام کرد است که در حال مذاکره با چند شرت خارجی است و پیشنهاد کرده که رنو» دیگر شرکت فرانسوی می تواند جایگزین پژو به عنوان شریک اصلی ایران خودرو شود.

«امید جوان در گفتگو با احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن بررسی بازار آینده اتومبیل در ایران، قیمت خودرو پس از توافق نهایی را بررسی کرده است:

مذاکره ایران خودرو با پژو سیتروئن فرانسه در چه مرحله ای است؟

- آنطور که مدیران ایران خودرو گفته اند درصدد دریافت غرامت از پژو هستند، طرف فرانسوی می داند اگر قراردادی هم در آینده منعقد شود آنها می بایست به طریقی جبران کنند.

شما اقدام پژو در سال 2011 را چگونه ارزیابی می کنید؟

- وقتی سازمان ملل، کشوری را تحریم می کند، ارتباط مالی و پولی آن کشور مختل می شود. ما در آن زمان نمی توانستیم به پژو، دلار و یورو حواله کنیم. در این میان دولت فرانسه هم به پژو فشار می آورد که به تحریم ها پای بند باشد. از طرفی در آن دوره جنرال موتورز، سهام پژو را خریداری کرد و موضع آمریکا در پاریس تقویت شد لذا بایستی در شرایط جدید همه جوانب را به خوبی بررسی کرد. حال اگر در مناقصه هایی که قرار است برگزار شود، پژو برنده باشد آن وقت می بایست گذشته را هم جبران کند.

نظرتان درباره بازگشت بنز و فولکس واگن به ایران چیست؟ ایرانیان همواره از اتومبیل های آلمانی خاطرات خوبی دارند.

- ایران خودرو دیزل ما همکاری بسیار خوبی در زمینه تولید اتوبوس ها و کامیون های بنز داشت. حتی بنز در یکی از شرکت های ما در تبریز شراکت داشت. حالا آلمانی ها اظهار علاقه کرده اند که دوباره سهام خودروسازان ما را خریداری کنند. آنها نیز گفته اند که حاضرند پیشرفته ترین موتور پایه گازسوز اتومبیل را به ایران بدهند. ظاهر قضیه این است که مذاکره با بنز به خوبی پیش می رود، بد نیست بدانید که ایران خودرو دیزل موفق به دریافت غرامت از این شرکت آلمانی هم شده است.

فکر می کنید کدامیک از این شرکت ها، حضورشان در ایران موثرتر است؟ بنز یا پژو؟

- برآیند دیدگاه ها این است که ما بایستی همه اینها را در صنعت خودروسازی کشورمان داشته باشیم. ما به همه تکنولوژی ها نیاز داریم. البته چون قرار است مناقصه برگزار شود، از پیشنهادات داده شده بهترین ها برگزیده می شود. با اینحال سیاست این است که اینها بیایند و در ایران سرمایه گذاری کنند.

اتومبیل هایی که به صورت مشترک میانش رکت های ایرانی و اروپایی تولید می شود، چگونه بازاریابی خواهند شد؟

- 30 درصد که به بازارهای هدف صادرات فرستاده می شود، 40 درصد هم سهم تولید داخل است. با این حال باید دید در قراردادها چه شرایطی حاکم می شود.

سرنوشت چینی ها که در حال حاضر بازار خودرو ایران را قُرق کرده اند، چه می شود؟

- آنها موظف هستند برای اتومبیل های که به ایران وارد کرده اند تا 10 سال خدمات پس از فروش بدهند. از طرفی استانداردهای 55 گانه اتومبیل سازی ما EC اروپاست، لذا هر خودرویی که وارد کشور ما می شود بایستی این استانداردها را پاس کند. البته درها که باز شود همه چیز را رقابت تعیین می کند. با این حال قدر مسلم آن است که اتومبیل های وارداتی از نظر قیمت مانند خودروهای چینی نخواهند بود و اروپایی ها از این نظر نمی توانند ادعایی داشته باشند. با این حال از این پس مردم ما از حق انتخاب بیشتری برخوردار خواهند بود و چینی ها هم باید کیفیت اتومبیل های خود را ارتقا دهند. چین از بازار خودرو ایران حذف نمی شود.

واکنش بازار اتومبیل به توافق هسته ای چگونه بود؟ در این مدت قیمت خودرو چه فعل و انفعالی را پشت سر گذاشت؟

- در واردات اتومبیل، کاهش 5.4 درصدی را شاهد بودیم. البته بیش از این را هم نمی توان انتظار داشت چرا که دولت اجازه نمی دهد دلار از 3200 تومان پایین بیاید. در مورد خودروهای داخلی هم ما مدت هاست که از شورای رقابت درخواست کرده ایم که قیمت اتومبیل های ایرانی را افزایش دهد. همانطور که می دانید هزینه ها نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی بالا رفته است.

استدلال شما برای افزایش قیمت اتومبیل های داخلی چیست؟

- سال گذشته ارز دریافتی ما رقابتی 2540 تومانی بود. امسال قیمتی که می پردازیم 2940 تومان است یعنی فقط در حوزه ارز افزایش 15 درصدی داشته ایم. در مورد مواد اولیه برای اینکه از فولادسازان حمایت شود گفته اند برای واردات به جای ارز مبادله ای، ارز آزاد بگیریم. تعرفه هم 4 و 6 درصد بود که 10 و 15 درصد کرده اند.

یعنی ما ورق را در حال حاضر با اختلاف قیمتی که به آن اشاره کردم تهیه می کنیم. حقوق و دستمزد را هم 17 درصد اضافه کرده اند که با هزینه های جانبی 22 درصد می شود. آب، برق، گاز و ... هم گران شده است. البته با لغو تحریم ها در نقل و انتقال پول کاهش هزینه خواهیم داشت منتهی جبران مخارج ما را نمی کند لذا افزایش قیمت اتومبیل اجتناب ناپذیر است و این گله را داریم که این روند را 5 ماه به تاخیر انداخته اند.

واردات اتومبیل از مناطق آزاد به کدام سمت و سو می رود؟

- هیچ تغییری صورت نمی گیرد و تعرفه 40 درصد سر جای خودش است. با این حال نیروی انتظامی بایستی مراقبت کند تا اتومبیل هایی که دارای پلاک مناطق آزاد هستند در مناطقی که حق تردد دارند، آمد و شد کنند.








تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن