تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802737184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح LEZ مستلزم مشارکت و همکاری مسئولین و مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اجرای طرح LEZ مستلزم مشارکت و همکاری مسئولین و مردم است
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و دبیر معاینه فنی کلان شهرهای کشور گفت: طرح LEZ به زودی جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ولی آذروش گفت: طرح زوج و فرد به علت تاثیر کم در کاهش آلودگی هوا در چند سال اخیر مدیریت شهری به این نتیجه رساند که تردد خودروها در مناطق پرتردد بایستی بر اساس میزان انتشار آلایندگی آنها دسته بندی و محدود گردد. در طرح زوج و فرد که در چندسال اخیر اجرا شده، خودرو با هر شرایط سنی و میزان آلایندگی تنها با ملاک قرار دادن شماره پلاک امکان تردد در مناطق زوج و فرد را داشته اند. در طرح LEZ محدودیت تردد براساس سه شاخص تکنولوژی ساخت، سن خودرو و معاینه فنی برنامه ریزی خواهد گردید، که مهمترین و اصلی ترین شاخص آن معاینه فنی خودرو است.


وي در ادامه افزود :  اجرای صحیح این طرح ملزم ایجاد زیر ساختها و همکاری هرچه سریعتر پلیس در این ارتباط می باشد. در حال حاضر سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی توسط وزارت کشور در دست تکمیل بوده که پس از طی دوره آزمایشی و برطرف شدن ایرادات آن در کلیه مراکز معاینه فنی کشور نصب و کلیه مراکز در یک چارچوب نرم افزار واحد عمل خواهند کرد و در نهایت کلیه اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در یک دیتا سنتر مرکزی تجمیع خواهد شد و پلیس محترم راهور می تواند مطابق مصوبه آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی هیات محترم وزیران، نسبت به اعمال قانون به صورت نرم افزاری اقدام نماید.بدیهی است پلیس نیز جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح بایستی نسبت به ارتباط دیتا بانک خود با سامانه ملی اقدام نماید. دراین طرح ثبت تخلفات همسان با طرح زوج و فرد کاملا به صورت سیستماتیک و نرم افزاری توسط دوربین های ثبت پلاک که در محدوده طرح نصب گردیده انجام خواهد شد.


دبیر معاینه فنی کلان شهرهای کشور جهت اثر بخش بودن طرح بيان كرد: اصلاح معافیت معاینه فنی خودروهای نو توسط مجلس محترم شورای اسلامی بنا بر نظر کارشناسان و پلیس محترم راهور می تواند یکی از مهمترین اقدامات در این ارتباط باشد، در خودروهای نو با گذشت دو تا سه سال میزان آلایندگی به علت خرابی قطعه کاتالیست به شدت افزایش یافته و جهت کنترل وضعیت آلایندگی خودرو و تطابق آن با شرایط تولید، نیاز به انجام معاینه فنی می باشد.


اینجانب به عنوان دبیر ستاد های معاینه فنی کلانشهرهای کشور اعلام می دارم دراین 4 سال اخیر پس از افزایش معافیت خودروهای نو از دوسال به پنج سال این تصمیم غیر کارشناسانه هیچ کمکی به وضعیت کیفی خودروها، گره گشایی مشکلات مردم در خصوص اخذ معاینه فنی و ارتقا کیفی و کمی معاینه فنی نکرده و تنها عامل این مسئله شده است که میزان مراجعات در سال93 در مقایسه با سال90 در مراکز 14 گانه شهر تهران 56% کاهش یافته است. خدماتی که براساس تحقیقات کشورهای پیشرفته می تواند یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا باشد.عدم اصلاح این قانون قطعا به زودی موجب تعطیلی مراکز در کشور و تنزل کیفی ارائه خدمات و به طبغ افزایش آلودگی هوا خواهد گردید.


آذروش با اشاره به امکان ازدحام در مراکز معاینه فنی پس از اجرای طرح گفت : اجرای صحیح هر طرح در وهله اول نیاز به همکاری شهروندان دارد. رعایت قانون بایستی به عنوان یک مطالبه عمومی در شهروندان پیگیری و درخواست شود. ایجاد صف در بعضی از ماه های سال نتیجه عدم مراجعه خودروها در طول سال است متاسفانه شهروندان هر روز آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را مشاهده می کنند و لی بازهم برای رعایت وظیفه شهروندی خود نسبت به دیگران حاضر به مراجعه به مراکز معاینه فنی نیستند در حال حاضر در مراکز معاینه فنی شهر تهران امکان پذیرش 6000 دستگاه خودرو در یک شیف کاری به صورت روزانه وجود دارد و هرخودرو در کمتر از 15 دقیقه در صورت سلامت، معاینه فنی خود را اخذ خواهد کرد.


وي در پایان عنوان كرد : در صورت افزایش مراجعات و کافی نبودن ظرفیت مراکز جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان نیست و بدون تردید ستاد آمادگی دارد جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان نسبت به افزایش شیفت کاری و شبانه روزی کردن مراکز اقدام نماید.




انتهاي پيام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تعويض طرح LEZ با طرح زوج و فرد در نيمه دوم/عمده زير ساخت هاي اجرا طرح LEZ آماده است
آلودگی 80 درصدی هوا محصول افزایش سن معاینه فنی خودروها
جریمه رانندگان سرویس مدارس غیر مجاز/ طرح ضربتی نظارتی ، نظارت بر سرویس مدارس از ابتدای مهر
وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی نگران کننده است





۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن