تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805189022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف: همه طرف‌هاي بحران سوريه براي مبارزه با تروريسم همکاري کنند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاوروف: همه طرف‌هاي بحران سوريه براي مبارزه با تروريسم همکاري کنند
بار دیگر طرح رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را درباره هماهنگی همه طرف ها برای مبارزه با ایدئولوژی و اقدامات تروریستی و مبارزه با گروه های داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی یادآوری می کنم. در عین حال معتقدیم تلاش ها برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه بر اساس بیانیه کنفرانس ژنو یک باید افزایش یابد. باید از تلاش های استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمایت کرد.
کد خبر: ۵۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ - 14 August 2015


وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد همه طرف های بحران سوریه باید با یکدیگر برای از بین بردن تروریسم همکاری کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در دیدار با هیئتی از کنگره گفتگوهای قاهره از مخالفان سوریه در مسکو گفت: این نخستین دیدار ما نیست، اما دیدار امروز در چارچوب گسترش این تفاهم است که نباید اوضاع کنونی در سوریه ادامه پیدا کند و باید برای پیشبرد روند سیاسی به منظور حل بحران این کشور تلاش کرد. برای همه حتی طرف های مردد آشکار شده است که باید مانع از تسلط تروریست ها بر مناطق بیشتری از خاک سوریه شد. اهمیت دارد که همه برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

لاوروف افزود: بار دیگر طرح رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را درباره هماهنگی همه طرف ها برای مبارزه با ایدئولوژی و اقدامات تروریستی و مبارزه با گروه های داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی یادآوری می کنم. در عین حال معتقدیم تلاش ها برای دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه بر اساس بیانیه کنفرانس ژنو یک باید افزایش یابد. باید از تلاش های استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمایت کرد.

وی خاطر نشان کرد: من اطمینان دارم برای تحقق این هدف باید برای متحد شدن همه گروه های سوری به منظور تضمین آینده این کشور به عنوان یک کشور متحد، یکپارچه و باثبات که به حقوق همه اقلیت ها احترام می گذارد، تلاش کرد. ما به همین علت در تماس مستمر با همتایان مان در کشورهای حوزه خلیج (فارس)، کشورهای منطقه، آمریکا و اروپا هستیم تا شرایط مناسب برای از سرگیری روند سیاسی در سوریه فراهم شود. ما می دانیم شما سال های طولانی است تلاش زیادی برای متحد کردن مخالفان سوری انجام داده اید به همین علت شنیدن ارزیابی شما از اوضاع کنونی در این کشور بسیار مفید است. من امیدوارم بتوانم با شما درباره همه این مسایل مربوط به بحران سوریه به شیوه سازنده گفتگو کنم.

هیثم مناع رئیس این هیئت از مخالفان سوری هم در این دیدار گفت: من می دانم که سرگئی لاوروف از ماه ژوئن سال 2012 تاکنون به صورت صادقانه برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش کرده است و امروز یکی از پایه های دیپلماسی در عرصه جهانی است. لاوروف مانند ما باور دارد که راه حل نظامی در سوریه نمی تواند به نتیجه ای برسد. ما معتقدیم جبهه حامی دستیابی به راهکار سیاسی چه در سوریه، منطقه و جهان در حال گسترش است. فرصت واقعی برای موفقیت راه حل سیاسی در سوریه وجود دارد.

مناع افزود: این مسئله مستلزم آن است که سوریها منطقی تر و واقع نگر باشند تا به راه حل عملی برسند. نکته دیگر آن است که توجه داشته باشیم اگر آنچه اوضاع کنونی در سوریه را به وجود آورد، باقی بماند، نمی توان نقش موثر و واقعی در مبارزه با تروریسم داشت. به همین علت باید روند آنچه روند کنفرانس ژنو 3 خوانده می شود، پیگیری شود. زیرا آغاز این فرآیند چشم اندازهای جدیدی را ایجاد خواهد کرد و مردم سوریه را امیدوار می کند که خروج از تونل تاریک کنونی امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری روند سیاسی گام نخست برای عقب راندن تروریسم در سوریه است و باعث صف آرایی جامعه سوریه در مخالفت با تروریسم می شود. زیرا به جای تروریسم و دیکتاتوری در سوریه، شرایط دموکراتیک برای همه سوریها برقرار خواهد شد. ما در کنفرانس قاهره که با مشارکت بیش از چهل گروه سیاسی و شمار زیادی از سازمان های غیردولتی برگزار شد تلاش کردیم به نقشه راه و منشور مشترک ملی برسیم. ما امروز با همه سوریها در تماس هستیم تا حمایت از نقشه راه حل سیاسی در کشور را گسترش دهیم. زیرا ما معتقدیم آنچه سوریه متحمل آن شد، بسیار فراتر از توان آن و حتی کشورهایی مانند آلمان یا فرانسه است. ما طرح خود را به استفان دی میستورا ارائه کردیم. به اعتقاد من، تلاش های دی میستورا زمینه مشارکت همه طیف ها در سوریه در تلاش مشترک را برای دستیابی به راه حل سیاسی را فراهم می کند. ما از روسیه انتظار داریم تا از این تلاش ها حمایت کند.

گفتنی است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته با اعضای هیئتی از ائتلاف ملی مخالفان سوریه در مسکو دیدار و گفتگو کرده بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن