تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798679080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد منطقه امن در سوريه موجب تضعيف جنگ عليه داعش مي شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ايجاد منطقه امن در سوريه موجب تضعيف جنگ عليه داعش مي شود
ترکیه یک محل عبور برای جهادی های خارجی است و گمان می رود هزاران نفر از این جهادی ها با عبور از مرز ترکیه به ستیزه جویان داعش در سوریه و عراق پیوسته باشند. گفته می شود بسیاری از این جهادی ها خودشان را میان میلیون ها گردشگر مخفی می کنند که هر سال وارد ترکیه می شوند.
کد خبر: ۵۲۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ - 30 July 2015


خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: یک کارشناس مسائل خاورمیانه (غرب آسیا) هشدار داد هرگونه برنامه برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه در نهایت منجر به تضعیف جنگ تحت فرماندهی آمریکا علیه گروه داعش خواهد شد و به دیگر گروه های افراط گرا در تلاش برای سرنگون کردن دولت بشار اسد رئیس جمور سوریه کمک خواهد کرد.

ترکیه پس از افزایش شدید خشونت ها در مرز این کشور طی چند هفته اخیر، نشست فوق العاده شورای ناتو ( سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ) را خواستار شد. گفته می شود در این نشست درباره برنامه هایی برای ایجاد یک منطقه حائل یا یک منطقه عاری از ستیزه جویان گروه داعش بحث شد.

در حالی که آمریکا هنوز به طور علنی تایید نکرده است که آیا در حال بررسی چنین پیشنهادهایی است ، مقامات ترکیه از مدتها قبل ایجاد یک منطقه امن را در امتداد مرز این کشور با سوریه خواستار شده بودند و این نشان می دهد اقدام ترکیه به بمباران شمال سوریه از قبل برنامه ریزی شده بود.

با این حال، نیل کویلیام Neil Quilliam از محققان مرکز چاتم هاوس در انگلیس معتقد است ایجاد یک منطقه امن می تواند باعث ایجاد خلاء برای دیگر جهادی ها به علت تضعیف متحدان غربی مانند ارتش آزاد سوریه و سیاست آمریکا و ترکیه در خودداری از اعزام نیروی زمینی به سوریه شود.

وی افزود مناطق امن عاری از ستیزه جویان گروه داعش پایگاه هایی را نه تنها برای ارتش آزاد سوریه بوجود خواهد آورد که متحد غرب است و از کارآیی چندانی برخوردار نیست بلکه باعث می شود گروه های افراطی مانند جبهه النصره و احرارالشام که وابستگی هایی با القاعده دارند نیز پایگاه هایی برای خود ایجاد کنند.

کویلیام تصریح کرد متحدان غربی در سوریه تلاش خواهند کرد از هر آواره ای که در این منطقه امن قرار بگیرد محافظت کنند و درعین حال به جهادی ها اجازه خواهند داد حملات خودشان را علیه دولت بشار اسد افزایش دهند.

وی گفت این مناطق امن به جای اینکه پناهگاه هایی امن برای متحدان باشد به پایگاه هایی برای گروه هایی تبدیل خواهد شد که به شدت مخالف غرب هستند و می توانند از این طریق جنگ خود را علیه اسد تقویت کنند.

کویلیام همچنین هشدار داد هرگونه تلاش غرب برای همکاری با ترکیه به منظور ایجاد منطقه ای امن در سوریه باعث تضعیف جنگ علیه گروه داعش خواهد شد.

در حالی ترکیه با حملاتی هوایی علیه پایگاه های جهادی ها در شمال عراق به جنگ علیه گروه داعش پیوسته است، درعین حال تلاش می کند از این طریق حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک را نیز سرکوب کند. ترکیه پ ک ک را مانند داعش یک گروه تروریستی می داند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که حضور ستیزه جویان گروه داعش در مرز این کشور او را مجبور کرده است به جنگ با این گروه بپردازد، از این فرصت به دست آمده برای مهار کردن یک دشمن دیگر استفاده کرده و جنگ با داعش را دستاویزی برای حمله به ستیزه جویان کرد قرار داده است که آنها را تهدیدی برای تمامیت ارضی کشور ترکیه می داند.

ترکیه که مدتها بود تمایلی به مشارکت در ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش از خود نشان نمی داد هفته گذشته در چرخشی غیر منتظره در رویکرد خود به نیروهای ائتلاف اجازه داد از پایگاه های هوایی این کشور استفاده کنند و خود نیز اهدافی را در سوریه بمباران کرد که گفته می شود مواضع داعش بوده است.

ازسرگیری عملیات نظامی علیه پ ک ک که شورشی سه دهه ای را علیه دولت ترکیه آغاز کرده تردیدهایی را به وجود آورده است مبنی بر اینکه ممکن است هدف اصلی ترکیه سرکوب بلندپروازی های ارضی کردها باشد نه مقابله با داعش.

آنکارا از آن نگران است که موفقیت گروه شبه نظامی یگان های مدافع خلق کرد در شمال سوریه که توانسته است با کمک حملات هوایی تحت فرماندهی آمریکا ستیزه جویان داعش را به عقب براند باعث تحریک احساسات جدایی طلبانه کردهای ترکیه به ویژه پ ک ک شود.

آغاز جنگ در دو جبهه، راهبردی بسیار خطرناک برای این کشور عضو ناتو است و ترکیه را در معرض خطر اقدامات تلافی جویانه جهادی ها و احیای شورش کردها قرار می دهد که طی سه دهه گذشته 40 هزار کشته داشته است.

ترکیه یک محل عبور برای جهادی های خارجی است و گمان می رود هزاران نفر از این جهادی ها با عبور از مرز ترکیه به ستیزه جویان داعش در سوریه و عراق پیوسته باشند. گفته می شود بسیاری از این جهادی ها خودشان را میان میلیون ها گردشگر مخفی می کنند که هر سال وارد ترکیه می شوند.

وولفانگو پیکولی Wolfango Piccoli از مرکز تحقیقات ریسک گفت سیاست های تهاجمی اخیر آنکارا در قبال پ ک ک و داعش خطر حملات تروریستی علیه ترکیه و به راه افتادن یک ناآرامی داخلی را در این کشور به طور قابل توجهی افزایش داده است.

با این حال اردوغان ظاهرا امیدوار است از این فرصت به دست آمده برای خروج از بحران استفاده کند. او با اتخاذ موضعی قاطعانه تر در قبال داعش در حال احیای جایگاه بین المللی ترکیه است و درعین تلاش می کند جایگاه مخالفان طرفدار کرد را تضعیف و با حملات علیه پ ک ک حمایت ملی گرایان را در داخل کشور تقویت کند.

کویلیام گفت نیروهای کرد متحد پ ک ک موثرترین شرکای غرب در داخل سوریه در جنگ علیه ستیزه جویان گروه داعش هستند و اقدام ترکیه در هدف قرار دادن موضع کردها در نهایت باعث تضعیف جنگ علیه داعش خواهد شد.

وی افزود در حالی که اولویت اصلی آمریکا همچنان از بین بردن گروه داعش است، هدف اصلی ترکیه در سوریه سرنگون کردن رژیم بشار اسد و کنترل کردهاست.

کویلیام تاکید کرد بنابراین هرگونه چشم انداز ایجاد منطقه ای امن در شمال سوریه با مشکلاتی فراوان روبرو خواهد بود و در نهایت به سود جهادی هاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن