تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد برگزاری تور خبری صنعت و معدن در کرمان + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
برگزاری تور خبری صنعت و معدن در کرمان + تصاویر
تور خبری صنعت و معدن با حضور جمعی از خبرنگاران در کرمان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری تور خبری صنعت و معدن در کرمان + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان امروز اقدام به برگزاری تور خبری صنعت و معدن کرد و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف با حضور در واحدهای تولیدی متوسط و کوچک در شهرک صنعتی خضرا از نزدیک در جریان فعالیت این مجموعه‌ها قرار گرفتند. این در حالی‌ست که خبرنگاران شرکت‌کننده در تور خبری صنعت و معدن به شرکت ویژگان بسپار رفتند و از بخش‌های مختلف این شرکت شامل کارخانه تولید مسترپچ، آزمایشگاه تخصصی و خطوط تولید کارخانه بازدید به عمل آوردند.

  * شرکت ویژگان بسپار، بزرگترین تولیدکننده پلیمری کشور می‌شود مدیرعامل شرکت ویژگان بسپار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: راه‌اندازی این شرکت از سال 79 کلید خورد و طی شش ماه توانستم آن را تاسیس کنم و در سال 80 به بهره‌برداری رسید.

  وی ابراز داشت: در ابتدای کار مصرف‌کنندگان داخلی قبول نمی‌کردند که محصول شرکت ما کیفیت خوبی دارد، اما پس از دو سال مشخص شد این محصول نه تنها کیفیت پایین‌تری نسبت به محصول مشابه خارجی ندارد بلکه بهتر هم هست. افرازی اضافه کرد: در حال حاضر به غیر از شرکت ما دو یا سه شرکت دیگر هم در زمینه تولید مستر پچ فعالیت می‌کنند و دیگر این محصول وارد نمی‌شود و ارزی هم برای واردات آن اختصاص نمی‌یابد.

  وی با بیان اینکه هر سال و یا یک سال در میان طرح توسعه شرکت را پیگیری کرده‌ایم، یادآور شد: در سال 92 طرح توسعه شرکت شامل پلی‌اتیلن شبکه‌ای شده برای کابل‌های فشار متوسط و فشار ضعیف بود. این تولیدکننده عنوان کرد: تاکنون بیش از 20 نوع محصول توسط شرکت ویژگان بسپار تولید شده است که بر اساس شرایط اقدام به تولید و عرضه محصول مورد نیاز به بازار کرده‌ایم. افرازی از انجام پروژه‌های تحقیقاتی در شرکت ویژگان بسپار خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما برای شرکت این است که تا سال 95 به بزرگترین تولیدکننده پلیمری در کشور تبدیل شویم. وی اظهار کرد: تاکنون بر اساس برنامه زمان‌بندی شده حرکت کرده‌ایم و ماشین‌آلات از اروپا وارد می‌شود و سالن تولید را هم آماده کرده‌ایم. * جذب 50 نیروی جدید توسط شرکت ویژگان بسپار افرازی از ایجاد اشتغال مستقیم برای 75 نفر در شرکت ویژگان بسپار خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه شرکت تا سه ماه آینده 50 نیروی جدید جذب می‌کنیم. وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمینه صادرات محصولات نیز اقدامی انجام داده‌اید، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به علت پایین بودن نرخ دلار صادرات محصول شرکت ما توجیه اقتصادی نداشت گرچه بازارهای خوبی را هم در برخی کشورها مانند ترکیه پیدا کرده بودیم. مدیرعامل شرکت ویژگان بسپار اضافه کرد: بعد از افزایش قیمت دلار توجیه اقتصادی برای صادرات وجود داشت، اما با مشکل انتقال ارز مواجه بودیم و این در حالی‌ست که تحریم‌ها بر بخش تولید تاثیرگذار بود. افرازی با تاکید بر اینکه از صمیم دل می‌خواهم، توافق هسته‌ای به نتیجه برسد، افزود: زمانی که تحریم‌ها برداشته شود، ارز تک‌نرخی می‌شود و این امر به موفقیت تولیدکننده داخلی کمک خواهد کرد. وی عنوان کرد: واحدهای تولیدی یکی از بخش‌های یک جامعه پیشرفته و یا در حال پیشرفت هستند و به نوعی مشکلات و مسائل اجتماعی به واحدهای تولیدی منتقل می‌شوند. این تولیدکننده نمونه ابراز داشت: برای داشتن واحد و یا سازمان موفق باید مدیریت قوی و هدفمند داشته باشید و به زیرساخت‌ها نیاز است و در ایران بحث زمین و تاسیسات به آسانی قابل دسترسی است و ماشین‌آلات و تکنولوژی تولید نیز بر اساس اطلاعات و تلاشی که انجام می‌دهید، به دست می‌آید و منابع انسانی مهمترین رکن است زیرا بازتاب مسائل جامعه را به واحد صنعتی منتقل می‌کند.

  افرازی بیان داشت: مسئولان همواره اعلام می‌کنند، دنبال رفع مشکل تولید هستند، اما هیچ‌گاه کار اساسی در این زمینه انجام نشده است، زیرا برنامه‌ریزی باید 10 ساله باشد، اما همیشه دنبال این هستند که طی دو ماه جواب بگیرند و گزارش آماری ارائه دهند، بنابراین مشکلات بخش تولید رفع نمی‌شود. * بی‌مهری دولتی‌ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط وی تصریح کرد: معتقدم پول را می‌توان برای بخش تولید تامین کرد، اما منابع انسانی متخصص و دلسوز با دشواری قابل تامین است، زیرا دانشجویانی که فقط با ثبت‌نام می‌توانند وارد دانشگاه شوند و مدرک مهندسی دریافت کنند، سواد چندانی ندارند، اما توقع آنها زیاد است. افرازی تاکید کرد: تا زمانی که نگاه ریشه‌ای وجود نداشته باشد، مشکلات بخش تولید رفع نمی‌شود و فاصله بین حرف و عمل مسئولان در بخش تولید زیاد است و همه می‌گویند، موافق تولید هستیم، اما زمانی که عملکردها را بررسی می‌کنیم، فاصله از زمین تا آسمان است. وی همچنین با انتقاد از بی‌توجهی به واحدهای کوچک و متوسط عنوان کرد: در حالی واحدهای کوچک و متوسط مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند که اشتغال اصلی توسط این واحدها محقق می‌شود. * ایجاد اشتغال برای 80 نفر توسط شرکت گرانیگا اما خبرنگاران کرمانی امروز همچنین از شرکت سازه‌های پولادی گرانیگا هم بازدید به عمل آوردند و از نزدیک اقدامات این مجموعه را مشاهده کردند. مدیرعامل شرکت سازه‌های پولادی گرانیگا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت از سال 90 پروانه بهره‌برداری دارد و سالانه 6 هزار تن تولید داریم.

  وحید کبیری ابراز داشت: سازه‌های شرکت سازه‌های پولادی گرانیگا در بخش‌های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی از سرمایه‌گذاری 8 میلیارد تومانی در شرکت سازه‌های پولادی گرانیگا خبر داد و عنوان کرد: این شرکت برای 80 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

  =================== گزارش و عکس از مهسا حقانیت =================== انتهای پیام/80019/ل40/

94/05/22 - 19:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن