تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از میزبانی دارالولایه از لاله‌های گمنام گزارش می‌دهد شهدای غواص شناور در دریای عشق و ارادت جیرفتی‌ها + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از میزبانی دارالولایه از لاله‌های گمنام گزارش می‌دهد
شهدای غواص شناور در دریای عشق و ارادت جیرفتی‌ها + تصاویر
فارس از استقبال و تشییع شهدای گمنام در شهر دارالولایه جیرفت گزارش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: شهدای غواص شناور در دریای عشق و ارادت جیرفتی‌ها + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ظهر امروز مردم ولایتمدار جیرفت میزبان دو شهید گمنام غواص بودند، زنان و مردان جوانان و نوجوانان ساعت‌ها قبل از ورود شهدا به شهر در میدان امام خمینی(ره) این شهر چشم انتظار حضور شهدای گمنامی بودند که در راه اسلام و ارزش‌ها جانفشانی کردند.

حضور نوجوانان با دسته‌های گل و گلاب و اسفند که بعد از دوران دفاع مقدس به دنیا آمده بودند و آن روزها را ندیده‌اند در این آیین نشان دهنده بر باد رفتن، نقشه‌های شوم دشمن است که فرزندان این مرز و بوم ادامه دهنده راه امام راحل و شهدای عزیز هستند.

شهدا آمدند و این آمدن با دیگر مسافرانی که به این شهر عزیمت می‌کنند از عرش تا فرش متفاوت بود، پیر و جوان کوچک و بزرگ در یک کلام همه ساعت‌ها زیر آفتاب سوزان جنوب منتظر ماهیان دریایی بودند که زمین و آسمان را 30 سال در نوردیدند تا اینکه به مقصد اصلی و مأوای ابدی خود یعنی رودبار جنوب اوج فرهنگ و ادب و اما انتهای محرومیت برای همیشه نظاره‌گر رنج و درد مردمی باشند که سالها در کناره‌های هلیل رود و جازموریان با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

آری رودبار جنوب نگینی درخشنده می‌شود آن هم از برکت وجود گل‌های بی‌‌نام و نشان وطنم، آمدند، اما آمدنی خوب و زیبا و بیاد ماندنی در عمق ناامیدی امید را زنده کردند، پر کشیدند و پرواز کردند و آسمان جنوب کرمان را برای همیشه نور باران کردند.

آری نور شهدا ماندنی و ماندگار است، یادشان در دل‌ها زنده و پایدار است، امید است گامی کوچک برای اعتلای راه شهدای بی نام و نشان غواص برداریم. احمد اسکندری‌نسب مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهدا آبروی این نظام و ملت هستند با حضور در کنار شهدا دلتنگ دوران جبهه‌ها، اخلاص و نیت پاک شهدا می‌شویم.

وی با بیان اینکه حضورم خود در سن 17 سالگی در جبهه‌ها و رزم در کنار این عزیزان را با ارزش‌ترین روزهای زندگی و چراغ راه خود می‌دانم، افزود: شهدا جوانمردانه رفتند و ندای امام را لبیک گفتند آرزوی ما این است که با شهدا محشور شویم.

احمد امینی‌روش فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز فضای شهر جیرفت با حضور شهدا عطر‌ آگین شد این اجتماع مردم نشان دهنده این است که با وجود گذشت ده‌ها سال از دوران دفاع مقدس پایبند به شهدا هستند.

وی با بیان اینکه خون شهدا اثر خود را در جامعه گذاشته است افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شده است، این حضور پرشور تجدید پیمان با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم باشد، این نظام از گزندها در امان است.

مجید رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: حضور در این مراسم ادای دین به شهدا است، آن‌ها کاری حسینی کردند و ما باید کاری زینبی کنیم و رهرو آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکم باشد، شاهد این ناهنجاری‌ها در جامعه نیستیم، تصریح کرد: امروز یاد و خاطره شهدا و ایثارگری آن‌ها زنده می‌شود این حضور گسترده مردم ناشی از احترام به شهدا است و مردم خود‌جوش در این آیین معنوی با وجود گرمی هوا حضور دارند و قدردان هستند.

احمد‌علی انجم‌روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز به خبرنگار فارس گفت: افتخار می‌کنم، امروز در جمع زائران شهدا هستیم، آن‌ها روحیه انقلابی به معنای واقعی داشتند و از این دستاورد ملت حفاظت کردند تا ارزش‌ها باقی بمانند و امروز در اختیار نسل جدید باشند.

وی تصریح کرد: اگر امروز آبرو، امنیت، توسعه و سربلندی داریم و در مقابل استکبار عرض اندام می‌کنیم به خاطر رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا است و آ‌ن‌ها رفتند تا این اتفاق‌ها را شاهد باشیم.











........................... گزارش از: زهرا قائمی‌فر عکس از: ایمان ابراهیمی ........................... انتهای پیام/80002/ش30

94/05/19 - 19:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن