تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820860199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت مواد غذایی و کشاورزی فصل بهار به روایت مرکز آمار ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قیمت مواد غذایی و کشاورزی فصل بهار به روایت مرکز آمار ایران خبرگزاری پانا: مرکز آمار ایران قیمت محصولات غذایی و کشاورزی در بهار امسال را منتشر کرد.
۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۲ مرداد ساعت 11:55

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، محصولات نخود و بادمجان با افزایش قیمت بیش از دو برابر در صدر بیشترین رشد قیمت‌ها در سه ماه اول امسال در مقایسه به بهار سال گذشته قرار گرفته است.
گزارش مرکز آمار از قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی طی نخستین فصل سال جاری نشان می‌دهد متوسط قیمت هلو در کل کشور در این مدت با کمتر از 60 درصد رشد نسبت به بهار سال گذشته به حدود کیلویی 2500 تومان رسیده است.
پس از آن هر کیلوگرم سیب درختی با بیش از 30 درصد افزایش به طور متوسط 2500 قیمت گذاری شده ‌است.
قیمت متوسط هر کیلوگرم زردآلو نیز با افزایشی حدود 12 درصدی به کمتر از 5000 تومان و قیمت متوسط آلبالو با حدود 9 درصد افزایش به بیش از 4000 تومان رسیده است.
در فصل بهار قیمت متوسط هر کیلوگرم گیلاس در کل کشور با کاهشی نزدیک به 5 درصد مواجه بوده ‌است و بنابراین قیمت متوسط هر کیلو از این محصول در این فصل به بیش از 4500 تومان رسید.
بادمجان در میان محصولات کشاورزی پس از نخود در دومین رتبه رشد قیمت قرار دارد، به این ترتیب قیمت متوسط هر کیلو بادمجان در فصل بهار با رشدی 110 درصدی به 700 تومان نزدیک شد.
به گزارش مرکز آمار ایران ، در میان دیگر سبزی ها ، قیمت متوسط هر کیلو گوجه فرنگی با 18 درصد رشد به کمتر از 700 تومان و پس از آن به ترتیب متوسط قیمت هر کیلو پیاز و سیب‌زمینی با 16 و 28 درصد کاهش به 800 و 450 تومان رسیده است.
نخود در بین محصولات کشاورزی در نخستین فصل سال جاری بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته‌ است.
قیمت هر کیلوگرم نخود با 131 درصد افزایش به حدود 2000 تومان نزدیک شد.
در میان هر کیلوگرم حبوبات عدس نیز با 3.5 درصد افزایش قیمت، به طور متوسط 3000 تومان قیمت گذاری شده است.
در ردیف محصولات کشاورزی جالیزی، قیمت متوسط هر کیلوگرم هندوانه با 87 درصد افزایش به حدود 650 تومان، خربزه با بیش از 50 درصد افزایش به 700 تومان و خیار با بیش از 60 درصد افزایش به کمتر از 1000 تومان رسیده ‌است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن