تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819906644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی ارائه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی ارائه می‌شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی نیمه دوم سال جاری به دولت ارائه می‌شود، گفت: ۶ بانک عامل از بنیاد مسکن ۱۱۰۰ میلیارد تومان طلبکار هستند.
آفتاب : علیرضا تابش در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا سقف وام مسکن روستایی برای سال آینده مجدداً افزایش می‌یابد، گفت: سقف وام مسکن روستایی در حال حاضر 15 میلیون تومان است بنابراین بنیاد مسکن در نیمه دوم سال سهمیه سال آینده برای ساخت مسکن روستایی که همانا 200 هزار واحد مسکونی است، را به دولت ارائه می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: برای افزایش سقف وام مسکن روستایی هنوز مطالعه‌ای از سوی بنیاد مسکن ارائه نشده است، بنابراین فعلاً این سقف 15 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد است، بنابراین اگر بخواهیم سقف وام مسکن را افزایش دهیم، باید تا نیمه دوم سال جاری منتظر بمانیم تا پیشنهادات خود را به دولت ارائه کنیم.


تابش با اشاره به همکاری مناسب 6 بانک عامل برای پرداخت تسهیلات وام مسکن روستایی گفت: تمام بانک‌های عامل به طور متوسط همکاری خوبی با بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی داشته‌اند، اما بانک تجارت نسبت به سایر بانک‌ها همکاری مناسب‌تری داشتند.


وی اظهار داشت: بابت مابه‌التفاوت سود بانکی این 6 بانک عامل که اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی می‌کنند، از بنیاد مسکن 1100 میلیارد تومان طلبکار هستند.


تابش تأکید کرد: بنیاد مسکن سازمانی است که به طور مناسب حساب و کتاب ‌بانک‌ها را در اختیار دارد و تخصیص‌هایی که از سوی بانک‌های بنیاد مسکن صورت می‌گیرد را در سر موعد پرداخت می‌کند، بنابراین بانک‌ها راغب هستند که با بنیاد مسکن کار کنند.


وی در مورد تأمین قیر راه‌های روستایی، گفت: طی توافقی که با دو شرکت نفت جم و پاسارگاد تفاهم‌نامه‌ای که داشته‌ایم، مشکلی از بابت تأمین قیر راه‌های روستایی نخواهیم داشت.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اعطای تسهیلات مسکن روستایی و ساخت این واحدها گفت: از سال 84 که اعطای تسهیلات به مسکن روستایی آغاز شد تاکنون یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و نوسازی شده است، به طوری که تاکنون 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن روستایی پرداخت شده است.


به گفته وی، در دولت یازدهم با توجه به سهمیه ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی با اعطای تسهیلات 1600 میلیارد تومان وام مسکن روستایی پرداخت شده و 150 هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی و 110 هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.


تابش با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی گفت: از 33 هزار روستایی که در کشور اقدام به تهیه طرح هادی روستایی کرده‌ایم 3800 روستا مربوط به دولت یازدهم است و در 800 روستا هم این طرح‌ها بازنگری و تصویب شده است.


وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هادی روستایی 14 هزار و 800 روستا در کشور دارای طرح هادی هستند که 3200 روستا در دولت یازدهم طرح هادی در آنها اجرا شده است.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص صدور سند مالکیت به روستاییان گفت: تاکنون 3 میلیون و 900 هزار سند مالکیت برای روستاها صادر شده است که 300 هزار سند مربوط به دولت یازدهم بوده است.


به گفته وی در سراسر کشور 90 درصد روستاها طرح هادی مصوب دارند که تلاش می‌کنیم 10 درصد باقیمانده را در اواسط سال 95 به اتمام برسانیم.


تابش در باره ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، گفت: در ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بنیاد مسکن 370 هزار واحد مسکون مهر روستایی را آغاز کرد که 85 درصد آن را تا اتمام نازک‌کاری تمام کرده و 80 درصد آنها را افتتاح و به متقاضیان واگذار کردند.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح مسکن اجتماعی از سوی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن محول شده است آیا برای این موضوع اقدامی صورت گرفته است یا خیر، گفت: مطالعات طرح مسکن اجتماعی را وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهد که در اینمورد به نقاط مطلوبی هم رسیده‌اند، اما هنوز اعتباری در اختیار بنیاد مسکن گذاشته نشده است.


تابش افزود: بنیاد مسکن صرفاً اقداماتی را از حساب 100 امام خمینی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای ساخت تعداد 6800 واحد مسکونی برای معلولان را در سراسر کشور آغاز کرده است.


به گفته وی در قالب مسکن حمایتی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت و مناطق آزاد برای ساخت 8 هزار واحد مسکونی در آبادان و خرمشهر آغاز کرده است.


به گفته وی، بنیاد مسکن در حال تدوین یک تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تحت پوشش قرار دادن و ساخت یک تعداد واحد مسکونی را انجام داده است.


وی افزود: بنیاد مسکن در تلاش است با اعطای تسهیلات به خیران مسکن‌ساز  28 هزار واحد مسکونی را احداث کند.






تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن