تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821258090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل سراي تجاري ايران و روسيه در آستراخان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۷ب.ظ)
رئيس اتاق بازرگاني و صنعت آستراخان روسيه خبر داد: تشکيل سراي تجاري ايران و روسيه در آستراخان موج - رشت- رئيس اتاق بازرگاني و صنعت آستراخان روسيه از تشکيل سراي تجاري ايران و روسيه در آستراخان خبر داد.
به گزرش خبرگزاري موج از رشت، «ويي وينوکوروف» ظهر امروز در نشست تخصصي با علي منتظري رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان، هادي تيزهوش‌تابان رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي استان و جمعي از توليدکنندگان و بازرگانان گيلاني اظهار کرد: دور جديد همکاري‌هاي تجاري روسيه با ايران در راستاي تشکيل مرکز تجارت بين‌الملل در آستراخان روسيه و افزايش روابط تجاري و اقتصادي با ايران آغاز شده است.
وي با اشاره به ديدار اخير رؤساي جمهور ايران و روسيه در اجلاس کشورهاي حاشيه درياي خزر و تمايل و برنامه‌ريزي‌هاي بخش دولتي و خصوصي روسيه در توسعه روابط تجاري با ايران گفت: همکاري‌هاي تجاري و افزايش حجم مبادلات تجاري و بازرگاني از مهم‌ترين خواسته‌هاي رؤساي جمهوري اين دو کشور بوده است.
رئيس اتاق بازرگاني و صنعت آستراخان روسيه تلاش براي توسعه روابط تجاري و اقتصادي با ايران را از الزامات مهم براي کاهش اثرات تحريم‌هاي اخير غرب بر اين کشور عنوان کرد.
وي افزود: تجربه تحريم‌هاي اقتصادي غرب عليه ايران نشان داده که اين کشور توانمندي بالايي در ايجاد خودکفايي و کاهش اثرات نامطلوب آن را دارد.
وينوکوروف خاطر نشان کرد: با مشاهده رشد و شکوفايي صنعت ايران در سال‌هاي تحريم به طور يقين متوجه توان ايران در کاهش اثرات تحريم مي‌شويم.
وي گفت: بايد اذعان کنيم که ايران در اين سال‌ها تجارب بسيار ارزشمند و خوبي در زمينه‌هاي مختلف صنعتي، کشاورزي و ... کسب کرده که روسيه نيز بايد از آن الگوبرداري کند.
اين مقام روسي با اشاره به نياز بازار مصرف کشور روسيه به توليدات ايران يادآور شد: اکنون نيازمند واردات کالا از ايران در حوزه محصولات پتروشيمي، مصالح ساختماني، مواد غذايي و کشاورزي هستيم.
رئيس اتاق بازرگاني و صنعت آستراخان روسيه براي افزايش تعاملات تجاري با ايران، از تشکيل سراي تجاري در آستراخان روسيه با همکاري بخش‌خصوصي خبر داد.
وي افزود: سراي تجاري مي‌تواند مرکز لجستيک و تجاري براي عرضه کالاهاي ايراني باشد.
وينوکوروف با تصريح بر اينکه رئيس جمهور روسيه به استاندار آستراخان حمايت ويژه از فعاليت‌هاي اين مرکز را اعلام کرد، متذکر شد: يک کميته کاري در وزارت صنعت روسيه براي اين منظور تشکيل شده است.
وي توسعه تعاملات تجاري و بازرگاني استان‌هاي همجوار و حاشيه ولگا با استان‌هاي حاشيه درياي خزر در ايران را از مهم‌ترين عوامل تشکيل سراي تجاري در آستراخان روسيه عنوان کرد.
رئيس اتاق بازرگاني و صنعت آستراخان روسيه ارتقا و افزايش حجم فروش محصولات توليدي ايران در محدوده اتحاديه گمرکي‌ روسيه، بلاروس و قزاقستان را از اهداف سراي تجاري ذکر کرد.
وي خاطرنشان کرد: در نظر داريم گردش کالا بين روسيه و جمهوري اسلامي ايران را به 10 برابر ظرفيت فعلي افزايش دهيم.
نماينده بازرگانان آستراخان روسيه نيز در نشست مذکور با اشاره به اهداف و کاربردهاي مرکز تجارت بين‌الملل در آستراخان روسيه گفت: اين مرکز و سراي تجاري با حمايت دولت روسيه و اتاق بازرگاني اين کشور تأسيس شده و در نظر دارد حجم مبادلات تجاري خود را با ايران افزايش دهد.
يليمن تصريح کرد: تضمين بازگشت پول بازرگانان و تجار ايراني با مرکز تجاري است و ما تضمين مي‌کنيم که توليدکننده و بازرگانان ايراني در موقع مقرر پول خود را دريافت کنند.
وي عرضه و فروش کالا و توليدات ايراني با ايجاد شفافيت براي مصرف‌کنندگان را يکي ديگر از اهداف اين مرکز عنوان کرد و افزود: توليدکنندگان و بازرگانان ايراني مي‌توانند قيمت و مشخصات کالاي صادراتي خود را در قالب بروشور به اين مرکز ارائه دهند.
اين مقام روسي تصريح کرد: مرکز تجاري معرفي کالاي ايراني را در 168 شعبه اتاق بازرگاني روسيه انجام خواهد داد.
وي خاطرنشان کرد: مرکز تجارت بين‌الملل آستراخان با مشارکت اتاق بازرگاني و صنايع آستراخان تضمين کننده تجارت با کشور روسيه هستند.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي گيلان نيز اين نشست مذکور از روابط سياسي و اقتصادي ايران با کشور روسيه ابراز رضايت کرد.
هادي تيزهوش‌تابان يادآور شد: اميدواريم راه‌اندازي مرکز تجاري بتواند راهکاري قانونمند و توانا در توسعه و افزايش حجم مبادلات صادراتي و تضمين روابط تجاري با اين کشور باشد.
به گزارش فارس، در ادامه نشست مذکور توليدکنندگان و بازرگانان به بيان ديدگاه و نظرات خود براي توسعه روابط اقتصادي با کشور روسيه پرداختند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان نيز در نشست مذکور افزايش تعامل تجاري منطقه آزاد انزلي با آستراخان را مهم دانست و اظهار کرد: اميدواريم از نظر فرهنگي نيز با آستراخان نزديک شويم.
علي منتظري با بيان اينکه گيلان مي‌تواند در تقويت ارتباطات ايران و روسيه نقش مهمي ايفا کند، خاطرنشان کرد: گيلان مي‌تواند کانال ارتباطي بين استان‌هاي شمالي ايران و آستراخان شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن