تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جریمه برای کشف حجاب درخودرو


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
جریمه برای کشف حجاب درخودرو
جریمه برای کشف حجاب درخودرو سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون مبنی بر جریمه یکصد هزار تومانی پلیس برای رانندگان مزاحم نوامیس و کشف حجاب در خودرو خبر داد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، به تسنیم گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس برای بررسی طرح عفاف و حجاب، ۲ ماده این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


وی افزود: طبق ماده یک طرح عفاف و حجاب، رانندگان یا سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری و یا رانندگانی که مزاحمت‌هایی را برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی از خودشان بروز می‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آنها برخورد کنند.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: براساس ماده یک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آن دسته از رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا در خودروی خود اقدام به کشف حجاب و یا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد کرده و جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای آنها لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته برای این دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جریمه یکصد هزار تومانی، در صورت تکرار این تخلفات ۱۰ نمره منفی، طبق موضوع ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز لحاظ شده و وسیله نقلیه آنها نیز به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

وی در پایان به ماده ۲ طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۲ این طرح، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تمامی کارکنان دولت می‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند ۲۰ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبیخ کتبی و درج در پرونده استخدامی شده و باید در مورد شخص متخلف تصمیم‌گیری شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و یا عناوین مشابه و کسر یک سوم از حقوق یک ماه محکوم می‌شوند.









94/5/19 - 09:11 - 2015-8-10 09:11:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن