تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803683830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح موزه تخصصي ني‌ريز فارس هفته دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۲ق.ظ)
افتتاح موزه تخصصي ني‌ريز فارس هفته دولت موج-مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس از افتتاح موزه تخصصي ني ريز در هفته دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مصيب اميري در آيين تجليل از خبرنگاران رسانه‌هاي استان فارس با بيان اين که تعداد زيادي از موزه‌هاي استان فارس تا سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد خاطرنشان کرد: عمليات اجرايي موزه ني ريز که به نگهداري نسخ خطي و نسخه‌هاي کتابت خوشنويسان اختصاص دارد شهريور همزمان با آغاز هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد.
اميري با اشاره به اين که در حال حاضر 7 موزه در استان تحت پوشش ميراث فرهنگي استان قرار دارد تصريح کرد: با توجه به اين که عمليات اجرايي موزه‌هاي پاسارگاد و نورآباد پس از سال‌ها وقفه دوباره از سر گرفته شده تا پايان سال 95 تعداد 6 موزه ديگر در استان تکميل و افتتاح مي‌شود.
وي با بيان اين که عمليات ساخت موزه مشاهير استان فارس با جديت دنبال مي‌شود، عنوان کرد: اين موزه در رشد و توسعه گردشگري استان و معرفي جاذبه‌هاي استان در سطح ملي و بين‌المللي تأثير زيادي دارد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس با بيان اين که آمار بازديد از اماکن تاريخي و گردشگري استان فارس در سه ماه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزايش يافت گفت: در سه ماه ابتداي امسال بيش از 3 ميليون و 184 هزار و 803 نفر از اماکن تاريخي استان فارس بازديد کردند.
اميري اظهارداشت: اين آمار در مقايسه با بازديد گردشگران از اماکن تاريخي استان در مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزايش يافته است و روز به روز به آمار گردشگران داخلي و خارجي افزوده مي‌شود.
وي با اشاره به اين که يکي از اهداف هيأت دولت در سفر به استان فارس تأکيد بر تکميل موزه‌هاي نيمه‌تمام استان بوده است افزود: تقويت زيرساخت‌هاي گردشگري و حفاظت و مرمت بناهاي تاريخي در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي کشور قرار دارد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس با اشاره به اين که فعاليت انجمن‌هاي مردمي ميراث فرهنگي دوباره پس از مدت‌ها آغاز شده است، فعاليت اين انجمن‌ها در بخش‌هاي مختلف به ويژه در حفاظت از آثار تاريخي و فرهنگي بسيار مؤثر دانست و عنوان کرد: در يک سال گذشته با فعاليت اين انجمن‌ها و با هوشياري مردم 50 درصد از حفاري‌هاي غيرمجاز در استان کاهش يافته است.
اميري افزود: براي افزايش ضريب ايمني حفاظت آثار تاريخي استان فارس تا پايان امسال 6 مکان تاريخي و فرهنگي استان شامل ارگ کريم خاني، حمام وکيل، کاخ اردشير، کاخ ساساني سروستان، پاسارگاد و موزه لار به دوربين مداربسته مجهز مي‌شود.
وي با اشاره به اين که در حال حاضر بيش از 70 پروژه با اعتبار 18 ميليارد تومان در استان در دست مرمت و اجراست گفت: سال گذشته 13 ميليارد و 500 ميليون تومان از اعتبارات ملي در بخش مرمت و حفاظت و 4 ميليارد و 500 ميليون تومان از اعتبارات استاني هزينه شده است.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس با بيان اينکه بيش از 58 ميليارد تومان در بخش گردشگري در سه ماه امسال در سطح استان سرمايه گذاري شده است خاطرنشان کرد: 16 هتل و هتل‌آپارتمان در دست احداث است و زودي به مجموعه اقامتي استان افزوده مي‌شود.
اميري از رونمايي از کتاب (بانک اطلاعات جامع گردشگري استان فارس) در هفته دولت امسال خبرداد و گفت: اين کتاب به همراه لوح فشرده مربوطه، حاوي تمام اطلاعات مورد نياز گردشگران درعرصه خدمات گردشگري است.
معاون سرمايه گذاري ميراث فرهنگي فارس نيز ضمن اشاره به اين که 16 هتل در سطح استان فارس مراحل ساخت را پشت سر مي‌گذارند، از تدوين 12 بسته سرمايه‌گذاري هتل‌هاي چهار و پنج ستاره خبر داد و گفت: هم‌اينک شاهد حضور و فعاليت تعدادي سرمايه‌گذار ايراني مقيم خارج از کشور در زمينه احداث زيرساخت‌هاي اقامتي در فارس هستيم اما هنوز هيچ سرمايه‌گذار خارجي در اين خصوص ورود نکرده است.
معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي فارس با بيان اين که روال اداري صدور موافقت‌اصولي و مجوز براي ايجاد 280 تاسيسات گردشگري در سطح استان در حال انجام است، گفت: اميدواريم با سرعت گرفتن روند استعلام‌ها، هرچه سريع‌تر موافقت‌اصولي و مجوزها صادر شود.
شهبازي با بيان اينکه، شرايط کنوني به واسط فراهم شدن بستر ارتباطات وسيع‌تر بين‌المللي، زمينه را براي حضور گردشگران در ايران فراهم خواهد کرد، گفت: ما براي تمام سرمايه‌گذاران واقعي، فرش قرمز پهن کرده و تمام قد از آنان حمايت مي‌کنيم.
بنابراين گزارش در اين مراسم خبرنگاران و عکاسان حوزه ميراث فرهنگي فارس به مناسبت فرا رسيدن روز خبرنگار تجليل شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن