تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803579954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه تخصصی نی ریز فارس هفته دولت افتتاح می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: موزه تخصصی نی ریز فارس هفته دولت افتتاح می شود خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از افتتاح موزه تخصصی نی ریز در هفته دولت خبر داد .
۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد ساعت 11:22

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری در آئین تجلیل از خبرنگاران رسانه های استان فارس با بیان اینکه تعداد زیادی از موزه‌های استان فارس تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی موزه نی ریز که به نگهداری نسخ خطی و نسخه‌های کتابت خوشنویسان اختصاص دارد شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 موزه در استان تحت پوشش میراث فرهنگی استان قرار دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی موزه‌های پاسارگاد و نورآباد پس از سال‌ها وقفه دوباره از سر گرفته شده تا پایان سال 95 تعداد 6 موزه دیگر در استان تکمیل و افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات ساخت موزه مشاهیر استان فارس با جدیت دنبال می‌شود، عنوان کرد: این موزه در رشد و توسعه گردشگری استان و معرفی جاذبه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی تأثیر زیادی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافت گفت :در سه ماه ابتدای امسال بیش از 3 میلیون و 184 هزار و 803 نفر از اماکن تاریخی استان فارس بازدید کردند .
امیری اظهار داشت: این آمار در مقایسه با بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان در مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است و روز به روز به آمار گردشگران داخلی و خارجی افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف هیئت دولت در سفر به استان فارس تأکید بر تکمیل موزه‌های نیمه‌تمام استان بوده است افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و حفاظت و مرمت بناهای تاریخی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه فعالیت انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی دوباره پس از مدت‌ها آغاز شده است، فعالیت این انجمن‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: در یک سال گذشته با فعالیت این انجمن‌ها و با هوشیاری مردم 50 درصد از حفاری‌های غیر مجاز در استان کاهش یافته است.
امیری افزود: برای افزایش ضریب ایمنی حفاظت آثار تاریخی استان فارس تا پایان امسال 6 مکان تاریخی و فرهنگی استان شامل ارگ کریم خانی ، حمام وکیل ، کاخ اردشیر ، کاخ ساسانی سروستان ، پاسارگاد و موزه لار به دوربین مداربسته مجهز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 پروژه با اعتبار 18 میلیارد تومان در استان در دست مرمت و اجراست گفت: سال گذشته 13 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات ملی در بخش مرمت و حفاظت و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه بیش از 58 میلیارد تومان در بخش گردشگری در سه ماه امسال در سطح استان سرمایه گذاری شده است خاطرنشان کرد: 16 هتل و هتل‌آپارتمان در دست احداث است و زودی به مجموعه اقامتی استان افزوده می‌شود.
امیری از رونمایی از کتاب (بانک اطلاعات جامعگردشگری استان فارس) در هفته دولت امسال خبرداد و گفت :این كتاب به همراه لوح فشرده مربوطه، حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز گردشگران درعرصه خدمات گردشگری است .
معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی فارس نیز ضمناشارهبهاینكه 16 هتل در سطح استان فارس مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارند، از تدوین 12 بسته سرمایه‌گذاری هتل‌های چهار و پنج ستاره خبردادو گفت: هم‌اینك شاهد حضور و فعالیت تعدادی سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج از كشور در زمینه احداثزیرساخت‌هایاقامتیدرفارسهستیماماهنوز هیچسرمایه‌گذارخارجیدراینخصوصورودنكردهاست.
معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه روال اداری صدور موافقت‌اصولی و مجوز برای ایجاد 280 تاسیسات گردشگری در سطح استان در حال انجام است، گفت: امیدواریم با سرعت گرفتن روند استعلام‌ها، هرچه سریعتر موافقت‌اصولی و مجوزها صادر شود.
شهبازی با بیان اینكه، شرایط كنونی به واسط فراهم شدن بستر ارتباطات وسیع‌تر بین‌المللی، زمینه را برای حضور گردشگران در ایران فراهم خواهد كرد، گفت: ما برای تمام سرمایه‌گذاران واقعی، فرش قرمز پهن كرده و تمام قد از آنان حمایت می‌كنیم.
بنابراین گزارش در این مراسم خبرنگاران و عکاسان حوزه میراث فرهنگی فارس به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار تجلیل شدند .  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن