تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819726110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاری اصغر فرهادی با یکی از کارگردانان مشهور دنیا!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: یكی از دو رقیب اسكار، دیگری را تحسین كرد. پدرو آلمادوار، گفت كه اصغر فرهادی از معدود فیلم‌سازانی است كه هنوز هم در زمینه روابط خانوادگی حرف‌هایی برای گفتن دارد.
فیلم مشترک اصغر فرهادی و پدرو آلمادوار دو رقیب اسكار ۲۰۱۲ قرار است ساخت فیلم جدیدی را با یكدیگر كلید بزنند. پدرو آلمادوار و اصغر فرهادی هرچند این‌روزها دور از هم هستند اما درحال فراهم‌آوردن مقدمات فیلمی‌اند كه از سال آینده ساخت آن آغاز می‌شود.

آلمادوار، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده اسپانیایی است كه همه‌چیز درباره مادرم (۱۹۹۹) و با او حرف بزن (۲۰۰۲) ازجمله معروف‌ترین آثارش به‌شمار می‌روند. او پس از ساخت فیلم «همه‌چیز درباره مادرم»، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را به‌دست آورد. همچنین او با فیلم «با او حرف بزن»، برنده جایزه اسکار سال ٢٠٠٢ شد و اثر دیگرش «زنان در آستانه شکست ذهنی» توانست نامزد دریافت جایزه بفتا شود.

او به‌همراه برادرش، آگوستین آلمادوار، كمپانی ساخت فیلمی با عنوان ال دسئو را تأسیس كرده و قرار است فیلم «سكوت» را كه این روزها درحال كارگردانی آن است، از طریق این كمپانی روانه بازار كند.

یكی از پروژه‌های سینمایی بعدی او ساخت فیلمی با كارگردان ایرانی برنده جایزه اسكار است. آلمادوار تهیه‌كننده فیلمی است كه كارگردانی آن را اصغر فرهادی برعهده خواهد داشت. بازیگران این فیلم از میان هنرپیشگان آمریکایی و اسپانیایی انتخاب شده‌اند. قصه فیلم نیز به زبان انگلیسی و اسپانیولی روایت خواهد شد.

البته این دو، پیش از این نیز در كنار هم قرار گرفته بودند اما در جایگاه رقیب. در سال ٢٠١١ نام این دو كارگردان در فهرست نامزدهای بخش فیلم‌های خارجی‌زبان شصت‌ونهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب قرار داشت.

یكی از روزها اصغر فرهادی به دیدن ما آمد
همكاری آلمادورا و فرهادی در یك فیلم درحالی صورت می‌گیرد كه كارگردان اسپانیایی در متنی كه در وب‌سایتی منتشر كرده، ضمن شرح جزئیاتی در مورد وضعیت ساخت فیلم «سكوت»، به فرهادی نیز اشاره كرده است. او در مورد فرهادی چنین می‌نویسد:«یكی از روزها اصغر فرهادی به دیدن ما آمد. ما قبل از آن در سال ٢٠١١ از نظر نامزدشدن در جوایز بین‌الملل با هم سهیم بودیم و در بسیاری از موارد در یك فهرست قرار داشتیم. شركت سونی‌كلاسیك نیز اقدام به توزیع فیلم‌هایمان كرد».

این كارگردان و تهیه‌كننده سپس به فیلم «جدایی نادر از سیمین» اشاره می‌کند: «جدایی یكی از مهم‌ترین‌های جایزه گلدن‌گلوب بود. این اتفاق‌ها باعث شد دوستی ما پیوند بخورد.»

فرهادی نوشتن پروژه بعدی خود را به پایان برده
آلمادوار در مورد فیلمی كه قرار است با فرهادی بسازد، اضافه می‌کند: «فرهادی نوشتن پروژه بعدی خود را به پایان برده است و داستان این فیلم در اسپانیا اتفاق می‌افتد. او به محل فیلم‌برداری ما آمد تا در مورد فیلم صحبت كند».

فیلم فرهادی قرار است به صورت مشترك از سوی آلمادوار و یك تهیه‌كننده فرانسوی با عنوان «ممنتو» كه تهیه‌كنندگی «گذشته» را نیز انجام داده بود، صورت بگیرد كه آلمادوار هم به این موضوع اشاره كرده است: «درحال‌حاضر این تمایل هست كه به صورت مشترك با تهیه كننده فرانسوی، تهیه فیلم را انجام دهیم».

من یكی از بزرگ‌ترین تحسین‌كنندگان سینمای فرهادی هستم
این كارگردان در بخش پایانی نوشته‌‌اش، ضمن اظهار امیدواری از موفقیت در پروژه جدیدش با فرهادی، می‌نویسد:«من یكی از بزرگ‌ترین تحسین‌كنندگان سینمای فرهادی هستم. او یكی از معدود نویسندگان معاصر است كه هنوز حرف‌هایی در مورد روابط خانوادگی برای گفتن دارد».


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه شرق






17 مرداد 1394
###12##12###





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن