تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802808030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران قصد تبديل به بازار مصرف شرکت‌هاي خارجي را ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۹ب.ظ)
ايران قصد تبديل به بازار مصرف شرکت‌هاي خارجي را ندارد موج - رئيس کميسيون توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي مجلس گفت: ايران قصد تبديل‌ به بازار مصرف شرکت‌هاي خارجي را ندارد. از اين‌ رو، تنظيم هر نوع قرارداد با شرکت‌هاي خارجي به استفاده از توان و توليد داخلي منوط مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، حميدرضا فولادگر، رئيس کميسيون توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي مجلس، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ مرداد) اظهار کرد: تقاضا براي ورود به بازار ايران از سوي شرکت‌هاي خارجي فراوان است که اميد مي‌رود از مرحله زباني گذشته و اجرايي شود.
رئيس کميسيون توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي مجلس درباره نحوه مشارکت با شرکت‌هاي خارجي افزود: قراردادها با شرکت‌هاي خارجي بايد به‌ گونه‌اي تنظيم شود که استفاده از توليد و توان داخلي مدنظر قرار گيرد.
اين نماينده مجلس نهم گفت: قراردادها از هر نوعي که باشد مانند سرمايه‌گذاري، تأمين منابع مالي، انتقال فناوري، خريد کالا و قطعات واسطه‌اي براي توليد، بايد قانون استفاده حداکثري از توان داخلي مدنظر باشد، البته موارد استثنا شده در قانون نيز تصريح‌ شده است.
فولادگر با بيان اين‌ که نکته‌اي که وزير نفت در خصوص نحوه مشارکت شرکت‌هاي خارجي در طرح‌هاي صنعت نفت گفته‌اند درست است، افزود: بايد منافع و مسائل ملي در حمايت از توان و توليد داخلي مدنظر قرار گيرد.
نماينده اصفهان در مجلس افزود: درست است ايران کشوري نفت‌خيز است، اما؛ شرايط ما با پيش از تحريم‌ها تفاوت کرده، بنابراين نبايد به بازار مصرف شرکت‌هاي خارجي بدل شد.
رئيس کميسيون توليد ملي و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون، يک نکته را هم خطاب به شرکت‌هاي داخلي گفت و افزود: شرکت‌هاي داخلي مي‌توانند با تشکيل کنسرسيوم نقش بهتري ايفا کنند که البته اين موضوع در قانون استفاده حداکثري از توان داخلي مورداشاره قرار گرفته است.
بيژن زنگنه، وزير نفت، به تازگي (شنبه‌شب همين هفته) در برنامه نگاه يک، درباره ابراز علاقه شرکت‌هاي خارجي براي حضور در صنعت نفت و ديدار با هيأت‌هاي آلماني و فرانسوي طي هفته‌هاي اخير، گفت: بسياري از کشورها در کلام ابراز علاقه مي‌کنند تا روابط تضعيف شده خود را بهبود بخشند. ما هم به آن‌ها گفته‌ايم که الان وضع ايران با گذشته فرق کرده است. اگر به ايران بياييد بايد هم سرمايه‌گذاري کنيد و هم اين‌که فقط به فکر بازار ايران نبوده و به نحوي توليد داشته باشيد که بتوان آن‌ها را صادر کرد.
فرداي آن روز هم روحاني رئيس‌جمهوري در گفتگوي تلويزيوني گفت: ما پنجمين کشور دنيا از نظر شمار فارغ‌التحصيلان رشته مهندسي در زمينه‌هاي مختلف هستيم. ما قدرت بزرگي از لحاظ نيروي انساني داريم، ما منابع انساني و موقعيت جغرافيايي بسيار ممتازي داريم. اين تحريم که کنار مي‌رود بايد شرايط را براي رونق اقتصادي و توليد آماده کنيم. قبلا گفتم که وقتي اين توافق حاصل شود، سياست ما عوض نخواهد شد و مسير ما همان اقتصاد مقاومتي خواهد بود.
روحاني با بيان اين‌که اقتصاد مقاومتي، درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن است، اظهار داشت: ما بايد توليد را بالا ببريم و صادرات غيرنفتي را افزايش دهيم.
آن‌گونه که از اظهارات مسوولان دولتي برآورد مي‌شود، مسوولان پس از اجراي توافق هسته‌اي قصد ندارد دروازه‌هاي کشور را بر روي کالاهاي مصرفي بگشايند. ازاين‌رو، ديدگاه دولتمردان، جذب سرمايه‌گذاري خارجي با هدف‌هايي همچون توليد مشترک و توسعه صادرات است. افزون بر اين، دولت اعلام کرده است با وجود گشايش‌هاي سياسي اخير مسيرش تداوم اقتصاد مقاومتي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن