تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطرات فشار خون بالا در بارداری


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
فشار خون بالا خطرات فشار خون بالا در بارداری

مشکلات بارداری؛
خطرات فشار خون بالا در بارداری
فشارخون بالا در دوران بارداری امری شایع میان بانوان است که البته می تواند عوارضی جبران ناپذیر داشته باشد. در این قسمت، با چگونگی فشارخون در دوره ی بارداری و راه های درمان فشارخون بالا آشنا خواهید شد



امام على عليه ‏السلام : عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه ‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر همّت نمايد.
    به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  فشار خون شما در دوران بارداری مرتب اندازه گیری می شود و با یک فشار بالا (سیستولیک) و یک فشار پایین (دیاستولیک) نشان داده می شود؛ مثلاً ۱۲۰/۷۰ میلی متر جیوه.
اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، قلب تان باید بیشتر کار کند تا خون را به بدن تان پمپاژ کند. این موضوع بر عضلات قلب تاثیر می گذارد. فشار خون حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از بارداری ها را تحت تاثیر قرار می دهد.   فشار خون در دوران بارداری انواع مختلفی دارد از جمله: •    فشار خون مزمن (فشار خون از پیش از بارداری وجود داشته است) •    فشارخون مرتبط با بارداری (فشارخون بارداری) و پره‌ اکلامپسی     هر کدام از این نوع پرفشاری خون، سه سطح دارند: •    فشار خون خفیف به فشار خونی اشاره دارد که بین ۹۰/۱۴۰ و ۹۹/۱۴۹ میلی متر جیوه باشد که مرتب بررسی می شود اما معمولاً به درمان نیاز ندارد. •    فشارخون متوسط به فشار خونی اشاره دارد که بین ۱۰۰/۱۵۰ و ۱۰۹/۱۵۹ میلی متر جیوه باشد. •    فشار خون شدید به فشار خونی اشاره دارد که ۱۱۰/۱۶۰ یا بیشتر باشد.  
اگر در حال حاضر مبتلا به فشار خون هستید (فشار خون مزمن) بسیاری از زنان مبتلا به فشارخون مزمن، داروهایی مصرف می کنند تا فشار خون شان در محدوده ی مناسب قرار بگیرد. از آن جایی که فشار خون در طی نیمه ی نخست بارداری اتفاق می افتد، ممکن است بتوانید داروهای فشارخون را حداقل موقتاً مصرف نکنید.
برخی درمان های دارویی در دوران بارداری توصیه نمی شوند. اگر قرص مصرف می کنید، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا بدانید که پیش از اقدام به بارداری باید داروهایتان را تغییر دهید یا نه.
اگر برای کنترل فشار خون تان دارو مصرف می کنید و باردار شده اید، بلافاصله آن را با پزشک در میان بگذارید. ممکن است پزشک داروهایتان را تغییر دهد.
اگر برای کاهش فشار خون دارو مصرف کنید، داروها جریان خون به جفت و جنین را کاهش می دهد.  
درمان فشارخون بالا در دوران بارداری هرچند درمان شما بستگی به دلیل فشار خون بالای شما دارد، کلید بارداری سالم این است که اطمینان حاصل کنید فشار خون تان تحت کنترل است. مراجعه ی منظم به پزشک، بهترین راه انجام آن است.   سبک زندگی و کاهش فشارخون باید فعال باشید و هر روز فعالیت بدنی مانند پیاده روی یا شنا داشته باشید. برنامه غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و نمک کم مصرف کنید چون این عوامل منجر به کاهش فشار خون می شوند.  
فشار خون بالای ناشی از بارداری فشار خون بالای ناشی از بارداری یا فشارخون بارداری بر حدود ۱۶% از بارداری ها تاثیر می گذارد. به این معنا که از هر ۱۰۰ زن، ۱۶ نفر دچار فشار خون بالا در دوران بارداری می شوند. این مشکل معمولاً پس از هفته ی ۳۲ بارداری ایجاد می شود.  
پره اکلامپسی پره اکلامپسی بیماری مرتبط با بارداری است که معمولاً منجر به پروتئین و فشارخون بالا (پروتئینوری) در ادرار می شود. اگر پیش از باردار شدن دچار فشار خون بالا بوده اید و یا در بارداری های قبلی خود پره اکلامپسی داشته اید، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستید.
اگر جزو این گروه هستید، اهمیت چک آپ های منظم برای آزمایش فشار خون و ادرار بیشتر نیز می شود.
پره اکلامپسی همچنین بر جفت هم تاثیر می گذارد به همین دلیل اسکن های منظم نیاز است تا ببینید کودک تان طبیعی رشد می کند و سالم می ماند. پره اکلامپسی ۲-۵% از بارداری ها را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر درمان نشود، منجر به تشنج و در موارد نادر مرگ مادر می شود.     شیردهی و داروهای کاهش فشارخون در مورد اغلب داروهای ضد فشارخون اطلاعات محدودی وجود دارد که آیا به شیر مادر راه پیدا می کنند یا نه و یا آیا بر کودک شیرخوار تاثیر می گذارد یا نه. اگر داروی ضد فشار خون مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.     دارو / 2018
 



۱۳/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن