تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات 2 هزار تن لوازم آرايشي در 3 ماهه اول امسال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واردات 2 هزار تن لوازم آرايشي در 3 ماهه اول امسال
توليدكنندگان ايراني لوازم آرايشي كالاهاي خود را در تركيه و با برندهاي خارجي در بازار ايران مي‌فروشند
نویسنده : مهدي فتحي‌مقدم 
 ايران بعد از عربستان دومين مصرف‌كننده بزرگ خاور ميانه در زمينه لوازم آرايشي است و در جهان نيز رتبه هفتم را دارا مي‌باشد وآمارهاي گمركي از واردات در سه ماهه اول سال جاري مؤيد همين ادعاست.
 به گزارش «جوان» بر اساس آمار گمرك طي سه ماهه نخست سال نزديك به 20 ميليون دلار لوازم آرايشي به كشور وارد شده‌ است كه در بين كشورهاي واردكننده نام‌هايي چون سريلانكا و لبنان نيز به چشم مي‌خورد. بنا براين گزارش در سه ماهه اول سال جاري بيش از 2 هزار تن لوازم آرايشي و بهداشتي با ارزش بيش از 20 ميليون دلار به كشور وارد شده‌ است، در اين بين آمارها نشان مي‌دهد تركيه و امارات بيشترين سهم را در صادرات لوازم آرايشي به ايران داشته‌اند.

   ‌ واردات 27 تن رژ لب در 3 ماه
آمارهاي گمركي نشان مي‌دهد در سه ماهه اول امسال تنها 27 تن «لوازم آرايش لب» از كشورهاي هلند، فرانسه، تركيه، ايتاليا، امارات، آلمان و چين به كشور وارد شده كه ارزش آن مجموعاً به بيش از 327 هزار دلار يعني كمتر از يك ميليارد تومان مي‌رسد. فهرست اقلام وارداتي گمرك در سه ماهه اول سال جاري نشان مي‌دهد در اين مدت بيشترين ميزان رژلب يعني ‌حدود يك تن از اين محصول از تركيه به كشور وارد شده‌ است. بر اساس اين آمار ارزان‌ترين اين محصولات از چين با قيمت هر كيلو پنج دلار و گران‌ترين آن از ايتاليا و با قيمت هر كيلو 58 دلار وارد شده‌ است، همچنين متوسط قيمت گمركي فرآورده‌هاي وارداتي براي آرايش لب حدود 12 دلار براي هركيلوگرم است.
فهرست اقلام وارداتي گمرك در فصل بهار نشان مي‌دهد در اين مدت نزديك به 41 تن «لوازم آرايشي تحت عنوان فرآورده‌هاي آرايش چشم» از كشورهاي چين، آلمان، امارات، ايتاليا، تركيه، كره، فرانسه و هلند وارد ايران شده‌ است كه مجموعاً واردات اين نوع كالاي آرايشي براي كشور نزديك به 765 هزار دلار ارزبري داشته ‌است. به گزارش «جوان» اين در حالي است كه به استناد گفته‌هاي رئيس اتحاديه واردكنندگان لوازم آرايشي و بهداشتي 80 درصد لوازم آرايشي از طريق مبادي قاچاق وارد كشور مي‌شوند و در واقع آمار گمرك حكم بخش روي آب كوه يخ است.
گفتني است معضل ظهور شركت‌هاي جعلي در منطقه خاورميانه كه محصولات خود را به صورت تقلبي با مارك‌هاي معتبر به دليل وجود بازار سرشار از مصرف‌كنندگان به ايران صادر مي‌كنند در كنار پديده قاچاق از موضوعات مهم در اين صنعت است. همچنين بر اساس آمار غير رسمي و به عبارتي ديگر تنها آمار موجود در زمينه ميزان مصرف لوازم آرايشي در كشور، زنان ايراني به طور ميانگين با خريد 300 هزار تومان لوازم آرايشي در سال، گوي سبقت را از زنان در منطقه خاورميانه ربودند و از اين منظر نيز ايران را در جايگاه نخست در منطقه و حتي جهان قرار داده‌اند. به اين ترتيب لوازم آرايشي كه هر يك از 14 ميليون زن ايراني سالانه معادل 300 هزار تومان براي خريد آنها هزينه مي‌كنند و با توجه به وضعيت كنوني بازار و غيبت شركت‌هاي توليدي داخلي اين مبلغ به‌صورت كلي به جيب شركت‌هاي خارجي سرازير مي‌شود با محاسبه هر دلار 3 هزار تومان حدود 1/4 ميليارد دلار مي‌شود.

   توليدكنندگان ايراني در تركيه
همچنين بنا به گزارش «جوان» شنيده شده بخشي از لوازم آرايشي كه از تركيه وارد مي‌شود، محصول كارخانجاتي است كه ايراني‌ها در تركيه احداث كرده‌اند و بنابرمشكلات داخلي و فرهنگي با برندهاي مختلف ساخته و به ايران وارد مي‌شود. اين محصولات بيشتر در قالب بوگيرها، اسپري‌ها و... هستند كه پس از واردات از طريق شبكه‌هاي مشخص و بيشتر در داروخانه‌ها عرضه مي‌شوند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن