تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819858738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار فراخوان نهمين جشنواره فيلم‌هاي مستند «سينماحقيقت»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۱ب.ظ)
انتشار فراخوان نهمين جشنواره فيلم‌هاي مستند «سينماحقيقت» موج-فيلم‌سازان محترم جهت مطالعه مقررات عمومي، جوايز برگزيدگان و ساير موارد مربوط به نهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت مي‌توانند به وب‌سايت جشنواره به نشاني www.irandocfest.ir مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي سازمان امور سينمايي کشور، نهمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» را طي روزهاي 22 تا 28 آذر 1394 و با شعار«حقيقت بهترين راهنماست» که از فرمايشات حضرت علي (ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.
بازنمايي تاريخ و فرهنگ جامعه ايراني- اسلامي، صيانت از هويت ملي مبتني بر انگاره‌هاي ديني و ايراني؛ تقويت سينماي مستند خلاق ايران؛ بيان نسبت سينماي مستند با واقعيت‌هاي اجتماعي، آشنايي فيلم‌سازان کشور با تحولات نوين سينماي مستند جهان، توجه به اهميت اقتصاد سينماي مستند با تاکيد بر رفع موانع توليد، توزيع و نمايش اين آثار در عرصه‌هاي داخلي و خارجي، از اصول و اهداف اين جشنواره است.
بخش‌هاي مختلف نهمين دوره جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت به اين شرح است: مسابقه ملي، مسابقه بين‌الملل، جايزه شهيد آويني، جايزه موعود، بخش‌هاي جنبي ملي و بين‌المللي، بازار فيلم مستند و کارگاه‌هاي پژوهشي تخصصي بخش مسابقه ملي و مسابقه بين‌الملل در سه زير گروه مستندهاي کوتاه (کمتر از 30 دقيقه)، مستندهاي نيمه‌بلند (30 تا 60 دقيقه) و مستندهاي بلند (بالاي 60 دقيقه)، با موضوع «آزاد» برگزار خواهد شد.
فيلم‌هاي بخش‌هاي رقابتي جشنواره بايد توليد فروردين 1393 به بعد بوده (در بخش بين‌الملل ژانويه 2014 به بعد) و در قطع‌هاي حرفه‌اي DV، DVC، HD و Full HD ساخته شده باشند.
مرور فيلم‌هاي منتخب و نکوداشت پيشکسوتان سينماي مستند يک شهر، نمايش‌هاي ويژه (نمايش آثار مستند برتر و روز جهان)، مستند قوم‌شناسي (مستندهاي برگزيده جشنواره EASA 2015)، مستند پرتره (مستندهاي پرتره از چهره‌هاي علمي، ادبي، سياسي و هنري ايران و جهان)، کيهان ما (فيلم‌هاي مستند روز جهان با گرايش علم، نجوم، طبيعت، محيط‌زيست، حيات‌وحش؛ با محوريت بحران آب)، روزگار ما (فيلم‌هاي مستند سياسي- اجتماعي روز جهان)، آيينه يک جشنواره (مروري بر مستندهاي منتخب يک جشنواره معتبر جهاني)، چشم‌انداز سينماي مستند يک کشور، مرور آثار يک مستندساز بزرگ جهان، بازار بين‌المللي فيلم مستند، کارگاه‌هاي تخصصي، پژوهشي و تحقيقاتي هم از ديگر بخش‌هاي جنبي و غيررقابتي جشنواره است.
جايزه موعود هم عنوان بخش جديد نهمين جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت است که به کارگردان بهترين فيلم مستند بخش مسابقه ملي در حوزهٔ معارف مهدوي و فرهنگ انتظار اهدا خواهد شد.
عموم تهيه‌کنندگان و مستندسازان مي‌بايست فرم شرکت در نهمين دوره جشنواره بين‌المللي سينماحقيقت را روي وب‌سايت جشنواره به نشاني www.irandocfest.ir تکميل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرينت گرفته، به امضاي تهيه‌کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فيلم و عکس‌هاي صحنه فيلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهر 1394 به دبيرخانه جشنواره ارائه کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن