تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819254662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در طرح انتقال آب قزل اوزن تجدید نظر شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار خلخال در طرح انتقال آب قزل اوزن تجدید نظر شود اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: مسوولان استان باید در اجرای طرح انتقال آب رودخانه قزل اوزن به شهر اردبیل تجدید نظر کنند.


به گزارش ایرنا ، علی نظری روز یکشنبه در جمع معتمدین خلخال افزود: با توجه به خواسته های مردم این شهرستان در زمینه وجود مشکل کمبود آب شرب شهر روستاهای منطقه و نیاز ضروری مردم به آب رودخانه قزل اوزن انتظار می رود مسوولان استان از شتاب در اجرای طرح انتقال آب این رودخانه به شهر اردبیل پرهیز کنند.
وی گفت: با توجه به این که طرح انتقال آب رودخانه قزل اوزن برای مصرف شرب شهر اردبیل این روزها تبدیل به خوراک رسانه ای و اهرم تبلیغاتی برخی از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده مجلس شده ، شفاف سازی موضوع از طریق مسوولان شرکت آب منطقه ای اردبیل در چگونگی اهداف طرح انتقال آب این رودخانه و شنیدن گفته های مردم شهرستان و احترام به خواسته آنها در کنار توجه به دلایل علمی ، منطقی و اجتماعی منتقدین اجرای این طرح می تواند بسیاری از نکات کور این طرح را برای مردم خلخال روشن و به جار و جنجال های تبلیغاتی برخی افراد فرصت طلب پایان دهد.
نظری اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی و زمانی که مردم استان نیازمند وحدت و یکپارچگی هستند دامن زدن به اختلافات قومی و بین شهرستانی کار درستی نبوده و تلاش می کنیم هم گرایی موجود در بین مردم مناطق مختلف استان جای خود را با واگرایی عوض نکند.
او افزود: بسیاری از شاخص های اجتماعی و اقتصادی خلخال پایین تر از میانگین کشوری و استانی بوده و در حالی که شاخص رشد جمعیت در کشور و استان اردبیل مثبت گزارش می شود این شاخص در شهرستان خلخال به دلیل روند رو به رشد مهاجرت شش دهم درصد منفی است.
فرماندار خلخال گفت: به رغم وفور اعتبارات در سال های گذشته در کشور و استان متاسفانه این وفور نعمت برای مردم خلخال نمودی نداشته و مردم این شهرستان همواره از مشکلات ناشی از بی توجهی به عقب ماندگی این منطقه از سایر مناطق استان رنج برده اند.
وی افزود: از 47 طرح سد سازی در مناطق مختلف استان تنها یک طرح سد بفراجرد در خلخال به مرحله اجرا رسیده و باقیمانده طرح های ارائه شده شرکت آب منطقه ای اردبیل
تنها در حد مطالعه و معرفی عنوان طرح بوده است.
او با بیان این که مخالف طومار نویسی و یا استفاده های تبلیغاتی و سودجویانه افراد از طرح انتقال آب رودخانه قزل اوزن به اردبیل هستیم گفت: با این حال موظف به پیشگیری از پایمال شدن حق و حقوق مردم منطقه هستیم.
فرماندار خلخال افزود: کمبود آب شرب در مرکز استان نتیجه بی توجهی مسوولان گذشته به وضعیت اجتماعی روستاهای استان اردبیل و شهرستانی همچون خلخال بوده و چنانچه اندکی به مشکلات اهالی روستاهای استان از جمله کمبود آب شرب و سایر مسائل اجتماعی توجه می شد مرکز استان با مشکل تراکم جمعیت روستایی در اردبیل و کمبود آب شرب مواجه نمی شد.
نظری با بیان این که اهالی شهر و روستاهای خلخال از مشکل کمبود آب شرب رنج
می برند یکی از دلایل کاهش جمعیت خلخال را روند رو به رشد مهاجرت در این منطقه و پایین بودن شاخص های اقتصادی و اجتماعی از جمله کمبود آب شرب در بسیاری از روستاهای این شهرستان دانست.
وی اظهار کرد: در حالی که رودخانه قزل اوزن در طول 92 کیلومتر از حوزه جغرافیایی خلخال جریان دارد به دلیل بی توجهی شرکت آب منطقه ای اردبیل به احداث سدهای کوچک و بزرگ و تامین آب شرب مناطق کم آب در حال حاضر بسیاری از روستاهای خلخال با مشکل جدی کمبود آب شرب مواجه بوده و آبرسانی به ده ها روستای خلخال با استفاده از تانکرهای آبرسانی انجام می شود.
نظری همچنین با اشاره به این که بسیاری از طرح های سد سازی خلخال در مرحله
مطالعه متوقف شده گفت: نگرانی مردم خلخال از انتقال آب رودخانه قزل اوزن به اردبیل از مخالفت آینده دولت با اجرایی شدن طرح های سد سازی مطالعه شده به دلیل تعیین شدن حق آبه رودخانه قزل اوزن و انتقال 50 میلیون مترمکعب آب به شهر اردبیل است.
وی او افزود: سالانه 350 میلیون متر مکعب آب در شهرستان خلخال تولید و در حالی که 80
میلیون متر مکعب از این آب تولیدی مورد مصرف شرب کشاورزی و بخش ضعیفی نیز برای صنعت استفاده می شود باقیمانده آب تولیدی خلخال بدون هر گونه استفاده مفیدی از طریق رودخانه های جاری در منطقه راهی رودخانه قزل اوزن شده و از دسترس شهرستان خارج می شود.
فرماندار خلخال هدف از برگزاری این جلسه را احترام به خواسته مردم خلخال در زمینه
اعتراض آنها به اجرای طرح انتقال آب رودخانه قزل اوزن به شهر اردبیل و شنیدن سخنان آنها در فضایی صمیمی اعلام کرد.
او افزود: انتظار مردم خلخال از مسوولان ارشد استان تجدید نظر در اجرای این طرح و حل مشکل کمبود آب شرب خلخال در اجرای این طرح است.
در این مراسم که حضور روحانیون ، معتمدین و نمایندگان اقشار مختلف مردم ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در محل فرمانداری خلخال برگزار شد ، داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این نشست چگونگی اجرای این طرح را بیان کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018






























11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن