محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830491645
رحیم پور ازغذی: مفت خورها، شیعه نیستند
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رحیم پور ازغذی: مفت خورها، شیعه نیستند تعدادی پیش حضرت امیر(ع) آمدند و گفتند ما شیعه شما هستیم. حضرت فرمود شیعیان ما آن قدر چاق و خوش بر و رو نیستند! شیعه آن قدر باید درد خلق و خدا داشته باشد که نه شب درست می خوابد و نه درست غذا می خورد و نه به دنبال خوش گذرانی است.
به گزارش فرهنگ نیوز، حسن رحیم پور ازغدی در سخنانی ملاک های شیعه بودن را بیان کرد که متن کامل این سخنان را در ادامه می خوانید:
عنوان بحث امروز ما «علی و ناشیعیانش» است. مراد از ناشیعه اهل سنت نیستند. بلکه خود ما هستیم. با بررسی تعاریفی که از شیعه در کلام اهل بیت(ع) آمده و انطباق آن بر ما مشخص خواهد شد که ما «ناشیعه» ایم نه «شیعه»! چون در جامعه شیعه به دنیا آمده ایم، فرض را بر این گذاشته ایم که ما شیعه ایم. غیرشیعیان هم ما را شیعه محسوب می کنند. یک سوء تفاهمی وجود دارد میان تشیع شناسنامه ای و تشیع آنگونه که در منابع مذهب ذکر شده است.
نسبت اسلام و تشیع چه نسبتی است؟ آیا اسلام چیزی است و تشیع چیزی دیگر که بر آن وارد شده است؟ خیر. اگر کسی یک کلمه خلاف اسلام و قرآن بگوید قطعاً بدعت گذار است. شیعه معتقد است که فرزندان پیامبر(ص) ادامه مسیر ایشان هستند.
شیعه پایداری بر اسلام است
معلوم بود که بعد از پیامبر(ص) اختلاف ایجاد می شود و به همین خاطر پیامبر(ص) تکلیف مسلمانان بعد از خودشان را مشخص کردند. شیعه معتقد است که همانطور که پیامبر(ص) را خداوند تعیین می کند، رهبری دینی که هم وظیفه تبیین دین و هم وظیفه حکومت را دارد، خداوند تعیین می کند. یعنی هم مرجعیت علمی و معرفتی و هم مرجعیت سیاسی و زعامتی. اینها همه با هم است. اصول آن را خداوند تعیین می کند و برای اینکه بلایی که بر انجیل و تورات آمد بر سر قرآن نیاید، رسول خدا به امر خدا وصی تعیین کردند. در روایاتی که در منابع شیعه و سنی آمده پیامبر می فرماید بعد از من ۱۲ خلیفه اند. البته درباره اینکه این ۱۲ نفر چه کسانی هستند میان شیعه و سنی اختلاف است.
شیعه یک انشعاب از اسلام نیست. شیعه از نظر ما پایداری بر سر اسلام پس از پیامبر(ص) است. برای اینکه اسلام پس از پیامبر(ص) همان اسلام زمان پیامبر(ص) باشد. پس اگر کسی شیعه را این طور تعریف کرد که ما با قرآن و پیامبر(ص) کاری نداریم و مائیم و اهل بیت(ع)!، این شیعه نیست. این تشیع انحرافی است.
تشیع از قرآن و سنت پیامبر(ص) شروع می کند و در تداوم آنها از عترت پیامبر(ص) صحبت می کند. چون اهل بیت(ع) هم آمده اند که همان سنت و قرآن را بگویند.
تشیع فرقه گرایی نیست. نسبت خدایی دادن و بالاتر از پیامبر(ص) دانستن اهل بیت(ع) نیست. تشیع یک سبک تفکر و اخلاق و زندگی است. اهل بیت(ع) فرمودند که اکثر کسانی که می گویند ما شیعه اهل بیت(ع) هستیم، در واقع محب هستند نه شیعه! عاشق اهل بیت(ع) هستند ولی شیعه نیستند. البته فرمودند حتی حب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نجات بخش است.
حضرت امیر(ع) می فرماید دو گروه از مسلمانان نماها کافرند. یکی آنهایی که غلو می کنند. یعنی حضرت علی(ع) را از پیامبر(ص) و قرآن بالاتر می برند و برای اهل بیت(ع) رازقیت و خالقیت قائلند. گروه دوم کسانی که به علی(ع) و فرزندانش اهانت می کنند یعنی ناصبی ها. ناصبی کافر است نه سنی.
مفت خورها شیعه نیستند!
ملاک های شیعه چیست؟ یکبار تعدادی پیش حضرت امیر(ع) آمدند و گفتند ما شیعه شما هستیم. حضرت فرمود شیعیان ما آن قدر چاق و خوش بر و رو نیستند! شیعه آن قدر باید درد خلق و خدا داشته باشد که نه شب درست می خوابد و نه درست غذا می خورد و نه به دنبال خوش گذرانی است. شکمش به پشتش می چسبد. رنگش پریده است. روزها مدام در پی عمل صالح و خدمت به خلق خدا و جهاد هستند و شب ها مدام در حال راز و نیاز و عبادت و فکر و خدمت به خلائق خدایند. شیعیان ما از آدم های مفت خور و آویزان و خوش گذران که مدام به فکر خودشان باشند، نیستند.
روایات اینگونه فراوان است. امام صادق(ع) می فرماید که پیامبر(ص) فرمود مومن واقعی کسی است که همه مردم به او اعتماد داشته باشند طوری که اموال و جان خود را نزد او امانت بگذارند. جامعه شیعه جامعه ای است که امنیت کامل در آن حاکم باشد. امام سجاد(ع) می فرماید اگر شمشیری که با آن پدرم را در کربلا کشتند، نزد من امانت بگذارند در آن خیانت نمی کنم!
روایت داریم که اگر دیدید کسانی زیاد به حج می روند یا نماز می خوانند، فکر نکنید که شیعه هستند. شاید به این کارها عادت کرده اند. شیعه را جایی می توان شناخت که وارد عالم سیاست و اقتصاد می شود ولی یک بار هم دروغ نمی گوید. شیعه همچنین امانتدار است و همه به او اعتماد می کنند. حتی کسانی که او را به لحاظ فکری قبول ندارند، او را آدم خوبی می دانند. بعد فرمود مسلمان کسی است که بقیه از دست او و زبان او در امانند. یعنی به هیچ کس هیچ صدمه ای نمی زند. بعد فرمودند مهاجر کسی است که از همه زشتی ها و پلیدی ها هجرت کند.
شیعه رفاه زدگی را مصیبت می داند
فرمودند مومن نیستید مگر اینکه مورد اعتماد مردم باشید. خصلت دیگر آن این است که شیعه در برابر هیچ مشکلی از پا درنمی آید و همه مشکلات و مصیبت ها را یک امتحان و فرصت جدید برای تکامل می بیند. و برعکس رفاه زدگی را یک مصیب می داند. یعنی زندگی ای که در آن مدام خوش گذرانی و عیاشی باشد را موجب مصیبت می داند، چرا که این باعث می شود از سعادت فاصله بگیرد. چون وقتی انسان مست پول و مقام و رفاه شود، مثل کسی که مست مشروبات الکلی شده، عقل از سرش می پرد.
از امام عسگری(ع) پرسیدند شیعه واقعی کیست؟ فرمود شیعه همان کسی است که پیامبر(ص) در تعریف مومن به کار بردند. شیعه کسی است که از هیچ کس بغض و کینه به دل ندارد. حب و بغض شخصی ندارد. حب و بغض او برای حق است نه منافع خودش. فرمودند ولایت ما این است که دوستی و دشمنی شما تابعی از حق باشد. فرمود اگر غیر از این هرچه نماز و روزه بخوانی، مزه ایمان را نچشیدی. معیار دیگر این است که شیعه خودش را در مشکل برادران خود سهیم می داند. مومن می گوید مشکل تو مشکل من است، نه اینکه بگوید مشکل تو ربطی به من ندارد. امام عسگری(ع) فرمود کسی که به برادرش بگوید مشکل تو به من ربطی ندارد کافر است.
فرمودند جامعه شیعی جامعه ای است که هیچ کس در آن تنها نماند. وقتی فردی ورشکست می شود، مریض می شود، دشمن پیدا می کند و ... تنها نماند. فرمودند دیگران را در شادی های خود شریک کنید و در غم آنان شریک شوید. فرمودند اگر جامعه شما چنین است شیعه هستید وگرنه شیعه نیستید.
علیه خود شهادت می دهید؟!
بعد فرمودند البته الان هم با هم دوست هستید ولی به خاطر منافعتان! آن لحظه ای که منافع تان با هم اصطکاک پیدا می کند، چشم همدیگر را درمی آورید! این آن برادری اسلامی و شیعی نیست. این سبک زندگی کافرانه است.
فرمودند وقتی منافع تان با هم تضاد پیدا می کند، برادران تان را بر خود مقدم کنید. آن زمانی از منافع خودتان برای برادرتان بگذرید شیعه هستید.
فرمودند انتخاب فرد در زمانی که دوستش یک طرف است و حق طرف دیگر، مشخص می کند که آیا واقعا شیعه است یا نه. فرمودند شیعه کسی است که نیازی نیست کسی علیه او شهادت دهد، بلکه خودش علیه خود شهادت می دهد!
امیرالمومنین(ع) فرمودند جامعه شیعه جامعه ای است که اولا در آن مردم به هم دروغ نمی گویند. دوم امانت را ادا می کنند. سوم به عهدشان وفا می کنند. چهارم به ضعیفان کمک می کنند. پنجم روابط جنسی آزاد و بی قید و بند ندارند. ششم صله رحم دارند. هفتم بذل معروف می کنند. هشتم حسن خلق دارند. هشتم اینکه مردم یک رفاه نسبی داشته باشند، نه فقر و نه اشرافیت. نهم دنباله روی از علم و علم محور بودن جامعه.
فرمودند که به هرچه که تعهد دادی باید عمل کنی. اگر با تو قرارداد بستند که مثلا ۱۰ ساعت کار کنی و ۹ ساعت کار کردی، خائن هستی.
تولید کننده ای که جنس بی کیفیت تولید می کند شیعه نیست و مصرف کننده ای هم که برای منافع شخصی اش حاضر نیست از اقتصاد کشورش حمایت کند، شیعه نیست. آن قانونگذاری هم که در دولت و مجلس قانون می گذراند و درست محاسبه نمی کند که هم تولید کننده و هم مصرف کننده داخلی سود ببرد، شیعه نیست.
خودمان را نصیحت کنیم
حال چه باید کرد؟ اول باید این ها را با هم مرور کنیم تا بفهمیم که شیعه بودن یعنی چه و بعد هرکس در هرجایی که هست، کارش را درست انجام دهد. امام می فرمود هرکس در هرجایی هست کار خودش را درست انجام دهد مملکت درست می شود. منتها ما عادت داریم که دیگران را نصیحت کنیم نه خودمان را! نانوا به تاکسی دار اشکال می گیرد، بقال به کارگر، کارگر به مغازه دار و ... هیچ کس به خودش اشکال نمی گیرد!
امانت داری فقط امانت نگه داشتن کالای یک فرد نیست. کار امانت است، علم امانت است. مسئولیت های حکومتی بالاترین امانت هاست. حضرت امیر(ع) می فرماید مسئولیت های حکومتی امانت خدا و امانت مردم است. هرکس هر مسئولیتی را قبول کرد و کارش را درست انجام داد هم در دنیا و هم در آخرت باید جوابگو باشد.
جامعه و مردمی که به تعهداتشان عمل نمی کنند شیعه نیستند. فرمودند جامعه شیعه جامعه ای است که هیچ کس حاضر نباشد گریه و ناله کسی را بشنود. هرجا خبر رسید که یک ضعیفی دچار مشکل است، سریع به مشکل او رسیدگی شود.
حریم اخلاقی باید در جامعه شیعه حفظ شود. بذل معروف یعنی هرکس چیزی دارد که بیش از نیازش است به دیگرانی که نیازمندند بدهد.
در جامعه شیعه ازدواج آسان است
جامعه شیعه جامعه ای است که در آن خشونت و دعوا و اضطراب نزدیک به صفر است. شیعه کسی است که لبخند بر لب داشته باشد و ناراحتی اش در قلبش باشد.
در روایت دیگر آمده است که جامعه شیعه جامعه ای است که یک: هیچ کس در آن گدایی نمی کند. یا می تواند کار کند و باید کار کند و یا نمی تواند که باید توسط بیت المال و ثروتمندان تامین شود. دو: بخل و حرص در آن نباشد. فرمودند محال است شیعه خسیس باشد.
فرمودند در جامعه شیعه بخاطر مشکلات زوزه نمی کشند! فرمودند شیعه مثل کلاغ اهل طمع نیست. فرمودند فساد جنسی در جامعه شیعه رایج نمی شود. چون با برداشتن موانع اشرافی و تشریفاتی، ازدواج آسان می شود.
چند نفر آمدند خدمت امام(ع) و گفتند در شهر ما شیعه زیاد است. امام(ع) فرمود ثروتمندان تان به فقرا سر می زنند؟ از حال فقرا خبر دارید؟ گفتند گاهی. فرمودند اموالتان را با فقرا تقسیم می کنید؟ گفتند نه از این کارها دیگر نمی کنیم! فرمودند چرا می گویید شیعه هستیم؟ شما دوستدار هستید نه شیعه. شیعه کسی است که اگر لباس زیاد دارد به برادرش که ندارد هدیه دهد.
منبع: مهر
94/5/11 - 13:26 - 2015-8-2 13:26:45
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]
صفحات پیشنهادی
اجمالی/ رحیمپور ازغدی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران: تجدیدنظرطلبی برای عدول از مکتب امام خط قرمز انقلاب است/
اجمالی رحیمپور ازغدی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران تجدیدنظرطلبی برای عدول از مکتب امام خط قرمز انقلاب است به دنبال عقلانیت جهادی هستیمعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما طرفدار اجتهاد هستیم اما با تحجر و قشریگری هم مخالفیم گفت ما به دنبال عقلانیت جهادی به معنای محرحیمپور ازغدی: پذیرش قطعنامه و برجام سرکشیدن جام زهر یا صلح امام حسن (ع) نیست
رحیمپور ازغدی پذیرش قطعنامه و برجام سرکشیدن جام زهر یا صلح امام حسن ع نیست یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت پذیرش قطعنامه و برجام سرکشیدن جام زهر یا صلح امام حسن ع نیست کسانی که اینگونه سخن میگویند بیسواد هستند به گزارش نامه نیوز حسن رحیمپور ازغدی در سخنان پیرحیمپور ازغدی: پذیرش قطعنامه و "برجام" سرکشیدن جام زهر یا صلح امام حسن (ع) نیست
جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۷ یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت پذیرش قطعنامه و برجام سرکشیدن جام زهر یا صلح امام حسن ع نیست کسانی که اینگونه سخن میگویند بیسواد هستند به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حسن رحیمپور ازغدی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعرحیمپور ازغدی سخنران پیش از خطبهها آیتالله خاتمی نماز جمعه این هفته تهران را اقامه میکند
رحیمپور ازغدی سخنران پیش از خطبههاآیتالله خاتمی نماز جمعه این هفته تهران را اقامه میکندآیتالله سیداحمد خاتمی نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران را اقامه میکند به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس مراسم این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تهران از ساعت 11 و 50 دقیقه در دانبرهنگی زن عین مردسالاری است!/ گفتاری از حسن رحیم پور ازغدی
فیلم برهنگی زن عین مردسالاری است گفتاری از حسن رحیم پور ازغدی شناسهٔ خبر 2861403 - سهشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی دریافت 17 MB رحیم پور ازغدی در این گفتار به یکی از مهمترین پیامدهای حجاب یعنی عدم تأثیر جنسیت در انسانیت می پردازد به گزاتوافق؛ سرآغاز شکوفایی مناسبات منطقه ای-ابراهیم رحیم پور*
توافق سرآغاز شکوفایی مناسبات منطقه ای-ابراهیم رحیم پور پیرو تفاهم هسته ای ایران با کشورهای 1 5 اکنون در محافل سیاسی و مطبوعاتی این سؤال زیاد به چشم می خورد که چه تغییراتی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران رخ خواهد داد و ایران چه رویکردی نسبت به کشورها در پیش خواهد گرفت متأسفارهبر معظم انقلاب بر یاوه گوییها علیه رحیم پور ازغدی خط بطلان کشید
رهبر معظم انقلاب بر یاوه گوییها علیه رحیم پور ازغدی خط بطلان کشید اما بر کسی پوشیده نیست که تأثیرگذاری سخنرانیهای قابل فهم رحیمپورازغدی و روشنگریهای وی نسبت به نقاط تاریک و مغفولمانده و تبیین مسائل مهم جامعه خشم و غضب برخی گروه ها را برانگیخت که نکته قابل اهمیت در این مقطع مرحیمپور ازغدی: توافق هستهای ایران و کشورهای ۵+۱ نه جام زهر است و نه لایق جشن
رحیمپور ازغدی توافق هستهای ایران و کشورهای ۵ ۱ نه جام زهر است و نه لایق جشن سیاست > احزاب و شخصیتها - تسنیم نوشت حسن رحیمپور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبههای نمازجمعه تهران با اشاره به مذاکرات هستهای ایران و کشورهایکتاب عادل فردوسی پور ربطی به فوتبال ندارد!
عادل فردوسیپور که در نمایشگاه امسال با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به نمایشگاه کتاب آمد نشان داد که غیر از فوتبال دغدغههای دیگری هم دارد کتاب عادل فردوسی پور عادل فردوسیپور یکی از آدمهای چند وجهی است که هیچ وقت خودش را در یک قالب مشخص محدود نکرده است او مجری مترجم روزنامهنگروایت سردار پورشه از یک طرح اسرائیلی
روایت سردار پورشه از یک طرح اسرائیلی صدام با کمک مستشاران خارجی منطقه ضلع شرقی بصره را به سیستم دفاعی مثلثی تجهیز کرد اسرائیلیها از سیستم مثلثی در دکترین نظامی استفاده میکردند به گزارش فرهنگ نیوز سردار ماشاالله پورشه از نیروهای اطلاعات عملیات تیپ 27 محمد رسول الله بودپرویز پورحسینی: کاش شغل دیگری داشتم
پرویز پورحسینی کاش شغل دیگری داشتم پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر و سینما میگوید که اگر در رشته هنریاش به عقب برگردم آرزو میکند که شاید کار دیگری در کنار بازیگری داشته باشد روزنامه شرق پرویز پورحسینی بازیگر تئاتر و سینما میگوید که اگر در رشته هنریاش به عقب برگردم آرزو میکندبررسی دلایل شکست مفتضحانه جیش الظلم در میرجاوه
بررسی دلایل شکست مفتضحانه جیش الظلم در میرجاوه پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون روز دوشنبه 29 تیر 94 مطلبی با عنوان بررسی دلایل شکست مفتضحانه جیش الظلم در میرجاوه منتشرکرده است در این مطلب آمده است چندی پیش بود که شاخه نظامی گروهک تروریستی جیش الظلم که به دنبال عملیات خرابکارشرکت های دانش بنیان فقط زاییده دانشگاه ها نیستند
شرکت های دانش بنیان فقط زاییده دانشگاه ها نیستند کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت شرکت های دانش بنیان فقط زاییده دانشگاه ها نیستند و بقیه جاها نیز می توانند در راستای راه اندازی این شرکت ها اقدام کنند به گزارش ایرنا سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از معمل جراحی پورتراب موفقیتآمیز بود
عمل جراحی پورتراب موفقیتآمیز بود مصطفی کمال پورتراب موسیقیدان و مدرس پیشکسوت موسیقی ایران پنجشنبه اول مرداد ماه به دلیل شکستگی آرنج دست چپ در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت به گزارش ایلنا این استاد موسیقی هنگامی که در منزل حضور داشت زمین میخورد و این اتفاق منجر به«باکتری زندگی» به کارگردانی اکبر زنجانپور روی آنتن رادیو نمایش
باکتری زندگی به کارگردانی اکبر زنجانپور روی آنتن رادیو نمایشنمایش رادیویی باکتری زندگی به کارگردانی اکبر زنجانپور از رادیو نمایش پخش میشود به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس این نمایش رادیویی نوشته افسانه احسان دار درباره پسری است که به دنبال کشف حقیقت در موردمروجين شيعه انگليسي قمه به دست در ميان معترضان رستاخيز!
مروجين شيعه انگليسي قمه به دست در ميان معترضان رستاخيز جمعي از معترضان به نمايش فيلم سينمايي رستاخيز بعدازظهر روز چهارشنبه 24 تيرماه مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تجمع كردند نویسنده مصطفي شاهكرمي جمعي از معترضان به نمايش فيلم سينمايي رستاخيز بعد«پنکه» رتبه دوم جشنواره فیلم پورتلند را بدست آورد
پنکه رتبه دوم جشنواره فیلم پورتلند را بدست آورد شناسهٔ خبر 2864798 - جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۶ هنر > سینمای ایران رتبه دوم جشنواره CTLPDX به انیمیشن پنکه به کارگردانی شیرین سوهانی اختصاص یافت به گزارش خبرگزاری مهر جشنواره فیلم CTLPDX پورتلند در سال ۲۰۱۵ از میان ۲۱ ف-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها