تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803962758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف مواد، دلیل 50 درصد جرائم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مصرف مواد، دلیل 50 درصد جرائم
مصرف مواد، دلیل 50 درصد جرائم آسیب‌های اجتماعی در تمامی ابعاد زمینه‌ساز وقوع جرم بوده یا ارتباطی مستقیم با جرائم گوناگون دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز، «در حال حاضر 50 درصد از جرائم کشور مبتنی بر استفاده از مواد مخدر و ناشی از مصرف آن است و حتی در قتل‌ها نیز اعتیاد تاثیر زیادی داشته است و متاسفانه امروز مصرف روانگردان‌ها به آن افزوده شده است که در راستای کاهش این مساله و این بیماری (اعتیاد) نیز با بهزیستی پروژه‌های مشترکی خواهیم داشت». این اظهارات را روز گذشته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست مشترک با سازمان بهزیستی کشور که به  امضای سند همکارهای مشترک برای پیشگیری از وقوع جرم منجر شد، انجام داد.محمد باقر الفت همچنین گفت: آسیب‌های اجتماعی در تمامی ابعاد زمینه‌ساز وقوع جرم بوده یا ارتباطی مستقیم با جرائم گوناگون دارد. منازعات جزو 10 جرم اول کشور
او درباره خشونت اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش خشونت در سنین و جنسیت‌های مختلف هستیم و منازعات در سطح همه استان‌ها در جایگاه 10 جرم اول قرار گرفته است.الفت همچنین به استفاده از آلات مختلف چون قمه‌، چاقو و حتی سلاح‌های گرم در این منازعات اشاره کرد و گفت: این مساله نشان دهنده گسترش خشونت در جامعه و همچنین افزایش جرائم مربوط به آن است و در چنین شرایطی وظیفه ما پیشگیری و کاهش این اقدامات در سطح فردی و اجتماعی است. او عنوان کرد: برای پیشگیری‌های رشدمدار و همچنین انجام هرگونه اقدام موثری در راستای کاهش جرائم و آسیب‌ها باید مدارس و مهدکودک‌ها را مبنا قرار دهیم تا بتوانیم شاهد پیشگیری‌های رشدمدار در جامعه باشیم. به همین منظور نیازمند افزایش همکاری با آموزش و پرورش هستیم. این مقام مسئول در قوه قضائیه درباره درگیری جامعه با اعتیاد، مواد مخدر و روانگردان‌ها نیز گفت: با وجود آنکه شدیدترین مجازات‌ها برای مرتکبان به جرائمی از قبیل خرید‌، فروش و تولید مواد مخدر محرک و روانگردان‌ها در قانون دیده شده است‌، اما معتقدیم تنها مقابله و برخورد با مجرمان در این موضوع کافی نیست، بلکه باید اقدامات پیشگیرانه را در این مساله جدی گرفت و در این سند همکاری برای کاهش آسیب‌ها در مبتلایان به اعتیاد با نگاه درمان‌محور اقدامات موثری را در نظر گرفته‌ایم. 
 
  پروژه مشترک بهزیستی و قوه قضائیه
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه  در مورد سند همکاری مشترک با بهزیستی گفت: در حال حاضر شاهد بلوغ همکاری‌های بین دستگاهی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم. سازمان بهزیستی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دارای مشخصات و خصیصه‌های بارزی است که این همکاری‌ها می‌توانند در پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه بسیار تاثیرگذار باشند.الفت در ادامه با تاکید بر آنکه تمامی اقدامات در این سند همکاری در راستای تئوری‌های موفق علمی و الگوهای موفق سایر کشورها و بومی‌سازی‌های آنها در کشور بوده است‌، گفت: در حال حاضر همه سازمان‌هایی که در حوزه کاهش آسیب و پیشگیری از آن فعالیت می‌کنند لزوم این نوع نگاه را برای کاهش آسیب در جامعه پذیرفته و بر آن تاکید دارند.او در ارتباط با گسترش روزافزون همکاری با بهزیستی گفت: این همکاری‌ها ناشی از درک درست دو طرف از آسیب و اقدامات مناسب در راستای کاهش آن است و امیدواریم نتیجه آن کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از وقوع جرم در کشور باشد. ایسنا نوشت؛ الفت در ارتباط با این سند همکاری نیز تصریح کرد: این سند همکاری در 21 عنوان به صورت پروژه‌ای میان بهزیستی و قوه قضائیه تنظیم شده و در آن خانواده،‌ مشاوره‌های قبل و حین ازدواج، کاهش طلاق‌، کاهش آثار منفی ناشی از این پدیده‌، فرزندان طلاق و غیره همگی لحاظ شده‌اند و برای اجرایی کردن هر یک از این مسائل در جامعه نیز پروژه‌هایی در این سند همکاری در نظر گرفته شده‌اند.
 
 افزایش آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم
همچنین در این نشست رئیس سازمان بهزیستی کشور، آسیب‌های اجتماعی را در جامعه رو به افزایش دانست. انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: چنین اتفاقی، شرایط وقوع جرم را فراهم کرده است.آسیب‌های اجتماعی پیچیدگی فراوانی دارد و همه افرادی که دچار معضل آسیب‌های اجتماعی می‌شوند باید مورد حمایت قرار گیرند. او تصریح کرد گفت: نگاهی به آمارها و واقعیت‌های اجتماعی نشان‌دهنده این است که روند رو به رشدی در آسیب‌های اجتماعی در ادوار گذشته داشته‌ایم.  ایرنا نوشت؛ بندپی ازجمله این آسیب‌های اجتماعی را افزایش زنان سرپرست خانوار، افزایش معتادان و کاهش سن اعتیاد عنوان کرد.





94/5/11 - 08:44 - 2015-8-2 08:44:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن