تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819853771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به درخواست دولت ترکيه سير قطار از ايران به ترکيه متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۵ب.ظ)
به درخواست دولت ترکيه سير قطار از ايران به ترکيه متوقف شد موج - مدير عامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از توقف سير قطار به ترکيه با درخواست دولت ترکيه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پورسيدآقايي، مدير عامل شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، درباره آخرين وضعيت سير قطار به کشور ترکيه گفت: طبق درخواست دولت ترکيه و با هماهنگي وزارت امور خارجه کشور تا برقراري امنيت کامل در مسير ريلي از اعزام قطار جديد به ترکيه خودداري مي‌شود.
وي با بيان اين که هنوز امنيت کامل براي اعزام قطار از ايران به ترکيه تضمين نشده است، يادآور شد: وزارت امور خارجه ايران، نامه‌اي رسمي درباره تأمين امنيت خط ريلي تهران-آنکارا به وزارت خارجه ترکيه ارسال کرده که هنوز پاسخي دريافت نشده است.
پورسيدآقايي درباره خسارت وارده به قطار اعزام شده از ايران به ترکيه گفت: به دليل اين که تا شب گذشته اجازه حضور تيم‌هاي فني ايراني در صحنه سانحه صادر نشده بود، برآورد دقيقي از ميزان خسارت‌ها نشده‌است؛ در عين حال به نظر نمي‌رسد که واگن‌هاي ايراني خسارت جدي ديده باشند و طبق آخرين اطلاعات دريافتي فقط واگن‌هاي ايراني از خط خارج شده است.
مديرعامل شرکت راه‌آهن جمهور اسلامي ايران اضافه کرد: لوکوموتيو دوم ارسال شده متعلق به ترکيه بود و در سانحه روي داده بيشتر لوکوموتيو ترکي آسيب ديده است نه واگن‌هاي ايراني؛ اين واگن‌ها نيز متعلق به شرکت حمل‌ونقلي رجا هستند.
پس از خرابکاري روز پنجشنبه در مسير قطار مسافري آنکارا به تهران بين دو ايستگاه سوورن – گنچ از توابع استان بينگل در شرق ترکيه قطاري با تدبير و تمهيدات شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران براي بازگرداندن مسافران از ترکيه به ايران اعزام شد که اين قطار هم در روز جمعه مورد حمله خرابکاران قرار گرفت؛ پس از آن کليه مسافران قطار آنکارا – تهران و ماموران آن عصر ديروز جمعه ۹ مرداد از طريق جاده و در سلامت کامل وارد خاک کشورمان شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن