تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798700076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط بین المللی و ضرورت حضور ایران در بازار کشورهای حاشیه دریای خزر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرایط بین المللی و ضرورت حضور ایران در بازار کشورهای حاشیه دریای خزر ساری- ایرنا- صادرکنندگان مازندرانی شرکت کننده درنمایشگاه اخیر در قزاقستان معتقدند اکنون که شرایط جدیدی از توسعه روابط تجاری بین المللی به وجود آمده است؛ تجار مازندرانی باید حضور گسترده در بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر و سی آی اس (جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع) داشته باشند.


به گزارش ایرنا چند تن از اعضای اتاق بازرگانی و صادرکنندگان محصولات مختلف مازندران در جلسه روز شنبه بررسی چگونگی ورود به بازار قزاقستان و عملیاتی شدن تفاهم نامه های بین استاندار مازندران و منگستائو این کشور با اشاره به اهمیت توافق وین برای بازرگانان و مسوولان قزاقستان افزودند: اعزام هیات اقتصادی قزاقستان زمینه توسعه روابط تجاری را با این کشور به وجود آورده است.
حمید سلیمانی یکی از صادرکنندگان مصالح ساختمانی در این جلسه با بیان اینکه سفر اخیر هیات اقتصادی به قزاقستان سفر حرفه ای بازار یابی بوده است، گفت: نباید از فرصت تحریم بازار روسیه از ورود بسیاری از محصولات اروپایی غافل شویم.
وی با اشاره به اینکه بازرگانان مازندران این موضوع را فرصتی برای باز پس گیری بازار مهم تجاری روسیه و کشورهای CIS می دانند، خاطرنشان کرد: هر لحظه ممکن است که تحریم ها علیه روسیه برداشته شود و این فرصت اقتصادی را از دست بدهیم.
سلیمانی به اهمیت صادرات محصولات بویژه کالاهای فاسد شدنی با حمل ونقل دریایی آسان و به صرفه اشاره و بیان کرد: بازارهای عراق و افغانستان برای بازرگانان مازندران در بخش حمل ونقل گران هستند اما ورود به بازار روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر با صرفه و ارز آوری خوبی برای استان و کشور دارد.
نماینده شرکت لبنی کاله نیز از ایجاد یک فروشگاه زنجیره ای در منگستائو قزاقستان خبر داد و گفت: در سفر اخیر هیات اقتصادی تفاهم نامه های تجاری مناسب بین دو استاندار مازندران و منگستائو منعقد شد که زمینه ارسال محصولات غذایی را به این کشور مهیا کرده است.
وی با بیان اینکه شرکت کاله آماده اجرای تعهدات خود است، افزود: اتاق بازرگانی مازندران و منگستائو باید در رفع برخی مشکلات تلاش کنند.
علی تقی پور صادرکننده و رییس کمیسیون تخصصی گردشگری و سرمایه گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران نیز به اهمیت حضور در بازار روسیه اشاره کرد و گفت: مزیت حضور بازرگانان مازندرانی در این بازاز به لحاظ حمل ونقل به مراتب بهتر از دیگر بازارهای جهانی است.
وی با اشاره به اینکه پیگیر عملیاتی شدن ایجاد خط پروازی ساری - آستراخان و منگستائو هستیم، گفت: استقبال بازرگانان مازندران و منگستائو برای توسعه تجارت مطلوب است.
عبدالله مهاجر رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران نیز تحقق تفاهم نامه های تجاری بین استانداران مازندران و منگستائو را یکی از مهمترین ماموریت های اتاق های این دو استان دانست و گفت: اکنون که شرایط برای توسعه تجارت خارجی با توافق هسته ای مهیا شده است، باید از فرصت تحریم بازار روسیه از ورود محصولات اروپایی، بیشترین منفعت را ببریم.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران برنامه های مهم برای اجرایی شدن تفاهم نامه سفر اخیر به کشور قزاقستان دارد، اظهارکرد: تیم جدید اتاق بازرگانی فقط به برگزاری نشست های کارشناسی بسنده نمی کند بلکه باید تمام فعالیت های تجاری منجر به ورود ارز به داخل استان و کشور شود.
رییس اتاق بازرگانی مازندران از بررسی اعزام و پذیرش هیات اقتصادی استان به دو کشور عراق و افغانستان خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی باید شرایط حضور بازرگانان را در بازارهای کشورهای مختلف دنیا مهیا کند.
مهمترین تفاهم نامه سفر استاندار مازندران به همراه 100 نفر از بازرگانان و مدیران ادارات دولتی بخش اقتصادی استان به کشور قزاقستان در حوزه کشاورزی و خدمات فنی ومهندسی بوده است.
به گفته ربیع فلاح استاندار مازندران بیش از 100میلیون دلار قرارداد مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی استان با تاجران قزاقستان بویژه با تجار اکتائو و منگستائو در این سفر منعقد شده است.
برقراری ارتباطات نزدیک میان فعالان و علاقه مندان استان های منگستائو و مازندران، همکاری متقابل در زمینه سرمایه گذاری، رایزنی و انتقال تجربیات در حوزه کشاورزی، تقویت همکاری های آتی میان استان های منگستائو و مازندران، تقویت همکاری و تعامل در حوزه کشاورزی، تامین محصولات غذایی با کیفیت مناسب برای مردم منگستائو و همکاری در تبادل اطلاعات در زمینه انتقال تکنولوژی در مجموعه های کشت وصنعت، سرمایه گذاری در طرح های سودمند و کشت اصلاح شده از اهداف امضای این تفاهم همکاری اعلام شده است.
ارایه فهرست طرح های دارای اولویت به طرف ایرانی برای سرمایه گذاری مشترک، تهیه درخواست بموقع برای دریافت ماشین آلات فنی کشاورزی، پذیرش و اختصاص مکان در بازارهای تجاری استان برای محصولات کشاورزی ایران و فراهم کردن زمینه استفاده از کمک های جمهوری قزاقستان برای سرمایه گذاری مشترک دو کشور از تعهدات اداره دولتی مدیریت کشاورزی استان منگستائو جمهوری قزاقستان در این تفاهم نامه است.
جهاد کشاورزی مازندران نیز متعهد به ارسال ماشین آلات فنی و کشاورزی ازطریق بخش خصوصی ، برگزاری نمایشگاه های محصولات تولیدی در شهر آکتائو و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف احداث واحدهای تولیدی مشترک کشاورزی شده است.
در این تفاهم نامه آمده است تا تحقق سرمایه گذاری مشترک در استان منگستائو حداقل 50 درصد نیاز محصولات غذایی این استان از مازندران توسط فعالان اقتصادی دو استان صادر و تامین شود.
هیات اقتصادی مازندران سی ام تیرماه به مدت چهار روز به کشور قزاقستان سفر کرد و علاوه اینکه چندین نشست با بازگانان و بازدید میدانی از ظرفیت های این کشور داشته در افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که 13غرفه آن مربوط به استان مازندران بوده نیز شرکت کردند.ک/4
6990/6097/ 1650



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن