تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798531730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط عمومی ها با مشکلات زیرساختی و عملکردی درگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبیر ممیزی هیات داوران چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی: روابط عمومی ها با مشکلات زیرساختی و عملکردی درگیرند تهران- ایرنا-دبیر و عضو ممیزی هیات داوران چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی گفت: کارحجیم و طاقت فرسانی روابط عمومی هم اکنون با مشکلات زیر ساختی و عملکردی متعددی درگیر است، و توان مضاعفی را ازدست اندرکاران این حرفه می گیرد .


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اتمام کار چهارمین دوره آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور، کارگروه ممیزی و هیات داوران این آیین برپایه نزدیک به دو ماه تلاش مستمر و داوری علمی با حضور تعدادی از استادان، صاحبنظران و متخصصان روابط عمومی با هدف ارزیابی و تبیین وضعیت روابط عمومی های داوطلب براساس شاخص های یک روابط عمومی سرآمد و پیشرفته، ضمن قدردانی از روابط عمومی هایی که تعهد به سرآمدی سپردند، آسیب شناسی و نقاط ضعف روابط عمومی های کشور را اعلام کردند.
چهارمین دوره تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور 31 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی،هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور، اساتید علوم ارتباطات و پیشکسوتان و دست اندرکاران روابط عمومی های وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها و مراکز دولتی و بخش خصوصی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد و در این آیین از 36 روابط عمومی سرآمد تجلیل بعمل آمد.
دبیر و عضو ممیزی هیات داوران چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی در گفت و گو با خبرنگار حوزه رسانه ایرنا اظهار کرد: بررسی وضعیت روابط عمومی ها با توجه به معیارهای 9 گانه اصلی و بنیادین سرآمدی، مبین ضعف عمده آنها در معیار مدیریت فرآیندی و معیار راهبرد و خط مشی است.

** وجود دو نارسایی عمده در وضعیت روابط عمومی ها
علی فروزفر تصریح کرد که این ضعف ها، نشانه دو نارسایی عمده است نخست اینکه کیفیت در فعالیت های روابط عمومی در سطح نازل و غیرقابل قبول قرار دارد و اهتمام جدی و کافی برای اصلاح روش های ارائه خدمات ارتباطی و ارتقای سطح آنها مشاهده نمی شود و دوم اینکه فعالیت های روابط عمومی با اهداف و راهبردهای کلی سازمان متبوع و نیز انتظارات و خواسته های ذی نفعان پیوند نمی خورد و اکثر فعالیت های ارتباطی روابط عمومی بدون ارتباط ارگانیک با راهبردهای سازمانی و نیازهای مخاطبان انجام می پذیرند.
به گفته وی به همین دلیل، امکان چندانی برای سنجش اثربخشی فعالیت های روابط عمومی به شکل علمی پدید نمی آید.
عضو هیات داوران چهارمین آیین سرآمدان روابط عمومی افزود: همچنین عدم اهتمام در تدوین و طراحی برنامه راهبردی ارتباطی، روابط عمومی ها را عملاً به سمت ارائه یک فهرست اقدامات، با بودجه مورد نیاز سوق می دهد که سنخیتی با یک برنامه راهبردی ارتباطی ندارد.

** فعالیت های روابط عمومی، اتکاء بر پژوهش ندارند
این عضو ممیزی آیین سرآمدان ادامه داد: فعالیت های روابط عمومی، اتکاء بر پژوهش ندارند.
به گفته وی این مسئله روابط عمومی ها را کاملاٌ از یکی از اصول برجسته روابط عمومی که متضمن عملکرد علمی و آگاهانه با نتایج قابل پیش بینی و حداکثر اثر بخشی است، دور می کند به همین دلیل، شاهد کمترین توجه لازم به تحقیقات تشخیصی اولیه و تحقیقات ثانویه هستیم. به بیان دیگر، مطالعات ارتباطی و پژوهش های افکار عمومی، کمیت و کیفیت غیر قابل قبولی دارند.
فروزفر اظهار داشت: در چنین وضعیتی عملاً شاهد اجرای طرح های مخاطب پژوهی، مسئله شناسی ارتباطی و مطالعه سرمایه اجتماعی نیستیم.

** روابط عمومی ها آمادگی حل مسائل سازمان را ندارند
عضو ممیزی هیات داوران تجلیل از سرآمدان روابط عمومی از دیگر آسیب های این حرفه گفت: بیشتر روابط عمومی ها آمادگی و توانمندی لازم برای مشارکت در حل مسائل سازمان را ندارند. در حالی که امروزه شاهد تحول اساسی در رویکردهای روابط عمومی و پذیرش مسئولیت در حوزه حل مسائل سازمان هستیم.
وی افزود: روابط عمومی ها فاقد ایده و طرح و برنامه و آمادگی های لازم در این زمینه هستند. عدم مطالعه رویدادهای سازمان در گذشته و حال و بی اطلاعی از نقش و تأثیر احتمالی عوامل ارتباطی و اقدامات بایسته و شایسته درصورت بروز مسئله یا بحران، نگران کننده است و رهایی از آن، نیاز به توجه جدی دارد.
وی عدم سنجش تأثیرگذاری کل فعالیت های روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان و تأمین نیازها و انتظارات مخاطبان را از ضعف های عمده روابط عمومی ها برشمرد و گفت: بی تردید این ضعف، نقشی عمده در عدم درک جایگاه مهم روابط عمومی در نزد برخی از مدیران ارشد دارد و ناتوانی در نمایش دستاوردهای مشهود و نامشهود روابط عمومی، از ضعف سنجش اثربخشی فعالیتها ناشی می شود.

** سخنگوی سازمان باید روابط عمومی ها باشند
دبیر و عضو ممیزی هیات داوران آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی یادآور شد سپردن وظیفه سخنگویی سازمان به فردی یا حوزه ای خارج از روابط عمومی، رویه ای ناصواب است.
به گفته فروزفر سخنگویی، یک روش تخصصی روابط عمومی در اطلاع رسانی است. به نظر می رسد که خودداری از سپردن مسئولیت سخنگویی به روابط عمومی، اقدامی غیر اصولی است که از بی اعتمادی مدیریت ارشد به توانمندی و صلاحیت روابط عمومی یا مدیر روابط عمومی تحت امر خود حکایت می کند.چنین رویکردی روابط عمومی ها را از اعتماد به نفس حرفه ای دور می سازد و جایگاه آن را تضعیف می کند.

** رویکرد اکثر روابط عمومی تبلیغات و انتشارات است
فروزفر گفت: رویکرد و الگوی حاکم بر اکثر روابط عمومی ها، تبلیغاتی، انتشاراتی و بعضاً اطلاع رسانی عمومی است. درواقع، تبلیغات و انتشارات، بخش عمده بودجه و وقت روابط عمومی ها را به خود اختصاص می دهند و این امر به اطلاع رسانی صرف، و غفلت از اطلاع یابی منجر شده است.
وی تاکید کرد که به همین دلیل، مستندات و دستاوردهای اکثر روابط عمومی ها به دو حوزه تبلیغات و انتشارات مربوط می شوند که در جای خود، ارزشمند است، اما دیگر شاخه های روابط عمومی نباید نادیده گرفته شوند.

** معیار سرآمدی روابط عمومی جلب مشارکت هاست
عضو ممیزی هیات داوران چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی ادامه داد: از معیارهای اصلی سرآمدی، توسعه منابع انسانی، فنی، مادی و فیزیکی و جلب مشارکت هاست. لیکن در نوسازی و روزآمدکردن روابط عمومی و استفاده از تجهیزات و امکانات جدید، گامهای بلندی برداشته نشده و استفاده از امکانات و ابزارهای الکترونیک در روابط عمومی ها هنوز آنچنان که باید و شاید رایج و عمومی نشده است.
وی اضافه کرد: در عین حال، ضرورت برنامه ریزی راهبردی برای برقراری و توسعه حوزه ارتباطی و گسترش مشارکت ها با سایر سازمان ها و تشکل ها قویاً احساس می شود.

** سبد خدمات روابط عمومی ها تنوع مطلوبی ندارد
عضو کارگروه ممیزی تجیل از روابط عمومی ها با بیان اینکه سبد خدمات روابط عمومی ها تنوع مطلوبی ندارد گفت: حل این مسئله، نیازمند خلاقیت و نوآوری است که متأسفانه تازه گردانی و نوسازی خدمات و توسعه کمی آنها دچار ایستایی شده است.
فروزنفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انگیزه بسیاری از دست اندرکاران روابط عمومی، ضعیف است، اظهار داشت: این امر، ناشی از عدم به کارگیری و مشارکت دهی آنان در مدیریت روابط عمومی و هموار نبودن مسیر ترقی و پیشرفت آنان و رسیدن به مناصب بالاتر و عدم برخورداری از مزایای شغلی مناسب است.
به گفته وی این، درحالی است که منابع انسانی روابط عمومی با انگیزش شغلی بالا می توانند نقش مهمی در سرآمدسازی روابط عمومی داشته باشند.
فراهنگ**1355**1601**






09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن