تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803961949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب رشته داوطلبان کنکور بخشي از فريند مشاوران آموزش وپرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲ب.ظ)
انتخاب رشته داوطلبان کنکور بخشي از فريند مشاوران آموزش وپرورش است موج- مديرکل امورتربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: مشاوران روند انتخاب رشته و آگاهي رساني درخصوص شرايط ورود به رشته ها و بررسي علائق دانش آموزان را با شيوه هاي علمي مبتني بر‌ آزمون هاي سه گانه مشاوره اي ( استعداد، رغبت و سلامت روان) انجام مي دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالقاسم عيسي مراد همزمان با اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1394 دانشگاه‌ها، اظهارکرد: تعداد 2 هزار و500 پايگاه انتخاب رشته آموزش وپرورش در سراسر کشور درحال ارائه خدمات مشاوره اي به داوطلبان انتخاب رشته دانشگاهي هستند.
وي تصريح کرد: تأکيد بر مشاوره فردي داوطلبان با حضور اولياي آن‌ها، توجه به پذيرش مراجعه کنندگان خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر و داوطلبان مستضعف، توجه جدّي به بحث استعداد، رغبت، علاقه و توانمندي دانش آموزان، توجه به بومي گزيني، توجه به جنسيت، بازارکار و نياز کشور به آن رشته از مهم‌ترين خدماتي است که مشاوران در اين پايگاه‌ها ارائه مي‌کنند.
عيسي مراد ادامه داد: مراکز مشاوره، مدارس منتخب و مرکز مشاوره، پايگاه‌هاي انتخاب رشته هستند و مسووليت نظارت استان، براين پايگاه‌ها بر عهده رئيس اداره مشاوره و مراکز مشاوره استان‌هاست.
مديرکل امورتربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اعتمادپذيري خانواده‌ها به آموزش وپرورش را ويژگي مهم پايگاه‌هاي انتخاب رشته خواند و افزود: تخصص علمي و تجربي مشاوران رسمي پايگاه‌ها، استفاده از نرم افزارهاي دقيق معتبر براي انتخاب رشته و دسترسي آسان تر به پايگاه‌هاي آموزش وپرورش کشور را از ديگر امتيازات اين پايگاه نسبت به ساير مؤسسات آزاد و مراکز غيردولتي است.
عيسي مراد هدف از ايجاد پايگاه‌هاي مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسري توسط آموزش وپرورش را جلوگيري از سوء استفاده مراکز غيرعلمي، کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدايت آنان در راستاي کسب موفقيت‌هاي تحصيلي عنوان کرد و گفت: تمامي پايگاه‌هاي مشاوره انتخاب رشته کنکور همچون گذشته در همه مناطق آموزش وپرورش کشور که آدرس و شماره تلفن آنان بر روي پايگاه اطلاع رساني آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفته است آماده خدمت رساني به داوطلبان عزيز هستند به گونه اي که اين عزيزان و خانواده‌هاي آنان مي‌توانند با مراجعه به ادارات کل استان‌ها و مناطق آموزش وپرورش از محل پايگاه انتخاب رشته محل زندگي خود مطلع شوند.
وي با اشاره به حضور مشاوران متخصص در پايگاه‌هاي انتخاب رشته کنکور افزود: اين مشاوران در طول سال به طور مستقيم با دانش آموز و خانواده ايشان مرتبط بوده و با روحيات و ويژگي‌هاي فردي، رواني و اجتماعي داوطلبان آشنايي دارند، بنابراين بهتر مي‌توانند در تعيين اولويت‌هاي رشته شهرها به داوطلب کمک کنند.
وي به خانواده‌ها توصيه کرد: مانند سنوات گذشته براي مشاوره و انتخاب رشته فرزندان خود به اين پايگاه‌ها اعتماد کرده و با پرداخت هزينه‌هاي گزاف، فريب تبليغات مراکز غيرمجاز و غيرعلمي مؤسسات بيروني انتخاب رشته کنکور را نخورند.
وي علاقه، شناخت، توانايي علمي، توان اقتصادي خانواده‌ها، امکانات مراکز آموزشي، آينده شغلي، هدف داوطلب، سهميه پذيرش، آزادي عمل را از جمله عوامل مؤثر در انتخاب رشته تحصيلي و دانشگاه دانست و گفت: داوطلبان مجازند 150 رشته از ميان رشته‌هاي با آزمون يا بدون آزمون را انتخاب و در نمونه برگ انتخاب رشته درج کنند.
مديرکل امورتربيتي و مشاوره وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: خدمات راهنمايي و هدايت تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه به صورت رايگان با حضور مشاوران توانمند و مجرب آشنا به فرايند هدايت تحصيلي و انتخاب رشته که دوره‌هاي ويژه انتخاب رشته را در کلاس‌هاي تخصصي گذرانده‌اند، در اين پايگاه‌ها انجام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن