محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827903441
فيزيك موسيقي
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : فيزيك موسيقي mojtaba.kharazmi22nd May 2006, 11:47 PMفيزيك موسيقي صوت موسيقي يا نت ، صوتي است كه از ارتفاعهاي منظم تشكيل شده است و اثر خوشايندي بر گوش انسان دارد. صوتي را كه ميشنويم به خصوصيتهاي گوش و ساز و كار شنوايي و نيز ويژگيهاي فيزيكي صوت بستگي داد. صوتي را كه انسان با دستگاه شنوايي خود درك ميكند، بر حسب سه مشخصه بلندي ، ارتفاع و طنين بيان ميكنند. تار مرتعش هنگامي كه يك تار را مرتعش ميكنيم، تنها هماهنگ اول آن ايجاد نميشود. بلكه هماهنگهاي ديگر آن نيز بوجود ميآيند. از برهمنهش اين هماهنگها يك موج مركب ايجاد ميشود. آنچه ما پس از مرتعش كردن يك تار ميشنويم، از اين موج مركب ايجاد ميشود. اگر موج صوتي حاصل از پيانو و ويولون را با هم مقايسه كنيم و در هر دو مورد فركانس صوت اصلي 440 باشد، تعداد و دامنه هماهنگهايي كه در ساختن اين موج مركب سهيم هستند، متفاوت خواهد بود. در نتيجه اگر شكل موج مركب حاصل را رسم كنيم باهم فرق خواهند داشت. مشخصههاي صوت طنين طنين صوت به شكل موج مركب بستگي دارد. يعني طنين به نوع ، تعداد و دامنههاي هماهنگهايي كه ايجاد شدهاند، وابسته است. ارتفاع ارتفاع صوت با فركانس موج اصلي كه موج مركب از آن ساخته ميشود، تعيين ميشود. بلندي بلندي صوت به شدت صوت و خصوصيتهاي شنونده بستگي داد. توصيف صوت موسيقي فاصله موسيقي نسبت فركانس دو نت را فاصله موسيقي مينامند. تجربه نشان داده است كه هر فاصلهاي براي انسان خوشايند نيست. به همين خاطر صوت موسيقي از ساير اصوات متمايز ميگردد. لازم به ذكر است كه اين احساس خوشايند نسبت به صوت موسيقي فقط مختص انسان نيست، بلكه ساير موجودات زنده نيز نسبت به آن حساسيت نشان ميدهند. بگونهاي كه اثرات صوت موسيقي بر اعمال موجودات زنده در بسياري از مسائل تجربي مشاهده شده است. گام موسيقي گام موسيقي مجموعهاي از چند نت است كه فاصله آنها براي گوش خوشايند است. گامهاي متفاوتي در موسيقي وجود دارد. - گام طبيعي : گام طبيعي از هشت نت do2 , re , mi , fa , sol , la , si , do2 تشكيل شده است كه فاصله آنها از يك نت مبنا (do2) كه كمترين فركانس را دارد به صورت زير است. 1. (Si) نسبت به (do1) مثل 15 به 18 است. 2. (la) نسبت به (do1) مثل 5 به 3 است. 3. (Sol) نسبت به (do1) مثل 3 به 2 است. 4. (fa) نسبت به (do1) مثل 4 به 3 است. 5. (mi) نسبت به (do1) مثل 5 به 4 است. 6. (re) نسبت به do1 مثل 5 به 4 است. 7. (do2) نسبت به (do1) برابر 2 است. فركانس do2 دو برابر فركانس do1 است و اكتاو do1 ناميده ميشود. اگر do2 را نت مبنا بگيريم، با رعايت فاصله فوق ميتوانيم گام دوم را بسازيم. به همين ترتيب ميتوان بر مبناي do3 كه اكتاو do2 است، گام سوم را ساخت و به همين ترتيب ادامه داد. kimia_sadra9th February 2008, 07:55 AMمغز و موسیقی کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند سیستم های مغزی پردازش اطلاعات در زمینه زبان و موسیقی مشابه هستند در حالی که محققان از مدت ها قبل تردید داشته اند که آیا زبان و موسیقی به روش های پردازش مشابه مشترکی در ذهن وابسته هستند، پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون به تازگی دریافته اند براساس شواهد علمی، پردازش موسیقی و زبان به برخی از سیستم های مغزی مشابه وابسته است. این یافته ها که در حال حاضر روی شبکه منتشر شده و در مجله ی neuro image نیز به چاپ رسیده است، برای اولین بار نشان می دهد دو جذبه ی مختلف از پردازش موسیقی و زبان به دو سیستم حافظه ای مشابه در مغز وابسته هستند. یک سیستم مغزی در لب های گیجگاهی به انسان ها کمک می کند که اطلاعات را هم در زبان و هم در موسیقی به خاط بسپارند، برای مثال واژه ها و معانی در زبان و ملودی های آشنا در موسیقی. سیستم دیگر که جایگاه آن در لب های پیشانی است، به ما کمک می کند به طور ناخودآگاه یاد بگیریم و از قوانینی که هم پایه ی زبان و هم پایه ی موسیقی هستند، مانند قوانین نحو در جمله ها و قوانین هارمونی در موسیقی، استفاده کنیم. یادگیری موسیقی توانایی مغز را تقویت می کند. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند نتایج تحقیقات عصب شناسان آمریکایی نشان می دهد برگزاری کلاس های موسیقی در مدرسه ها به دلیل تاثیرات موسیقی روی مغز، به توانایی خواندن و نوشتن دانش آموزان کمک می کند. محققان دانشگاه شمال غربی در لیلی نویز که نتایج یافته های خود را در مجله ی آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر کرده اند، کشف کردند تمرین درس موسیقی مکانیزم های نورونی را حتی در یادگیری زبان تقویت می کند. این بررسی ها نشان می دهد شنیدن و به خصوص یادگیری موسیقی می تواند برخی از عملکردهای مغزی را اصلاح کرده و کارآیی مغز را در زمینه های دیگر مفهومی بهبود بخشد. در حقیقت یک تجربه ی چند حسی است، به همین منظور این عصب شناسان بررسی کردند که آیا موسیقی در توانایی های زبانی هم نقش دارد؟ در این زمینه، دانشمندان گروهی از موسیقی دان هایی را که از سال ها قبل به تمرین موسیقی می پرداختند با افرادی که هرگز موسیقی یاد نگرفته بودند و تنها به قطعات صوتی و تصویری گوش می دادند، مقایسه کردند. محققان در این آزمایش به کمک الکترودهایی که به مغز شرکت کنندگان وصل شده بود، واکنش های مغز این دو گروه را با اندازه گیری فعالیت نورونی آنها مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند تعاد سال های تمرین موسیقی ارتباط مستقیمی با پتانسیل های مکانیزم های نورونی حتی در توانایی زبانی و خواندن و نوشتن دارد. دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: سیستم عصبی موسیقی دان ها برای بررسی تحریکات حسی و دیداری در یک منطقه ی بسیار عمیق مغز تخصصی شده است. به این منطقه در اصطلاح ساقه ی مغز می گویند. در حقیقت ساقه ی مغز یک منطقه ی مشترک برای بررسی تحریکات موسیقایی و زبانی است. دانشمندان نتیجه گیری کردندف آموختن موسیقی می تواند به کودکان در توسعه ی توانایی های زبانی کمک کند و به عنوان راه حلی برای درمان آسیب های زبانی مثل بیماری دیسلکسی مورد استفاده قرار گیرد. دیسلکسی یک بماری ژنتیکی استف افرادی که از این بماری رنج می برند، به طور ژنتیکی قادر به آموختن خواندن و نوشتن زبان نیستند. kimia_sadra8th October 2009, 09:45 PMمقدمه: صدا هنگامي ايجاد مي شود كه يك سطح مرتعش وهواي اطراف آن بر يكديگر تاثير مي گذارند.همچنان كه اين سطح به جلو وعقب حركت مي كند ارتعاش آن كاهش وفشار موضعي هوا افزايش مي يابد. اين تغييرات فشار به صورت امواج صوتي به سرعت از مركز به اطراف حركت مي كند و فضاي اطراف شنونده را فرا مي گيرد. در سيمي به طول L كه در بين دو گيره كشيده شده است موج سينوسي پيوسته توليد مي كنيم.اين موج در طول سيم مثلاً به سمت راست منتشر مي شود و وقتي موج به انتهاي سمت راست سيم مي رسد باز مي تابد و به سمت چب بر مي گردد.اكنون اين موج در حال حركت به سمت چپ با موجي كه هنوز به سمت راست پيش مي رود هم پوشاني مي كند، يعني جابه جايي هاي اين دو موج به صورت جبري جمع مي شود و يك موج برايند تو ليد مي كند كه پس از مدتي اندك تعداد زيا دي موج هاي پيشرونده ي هم پوشان كه با هم تداخل مي كنند به وجود مي آيد. تداخل به ازاي بسامد هاي معيني باعث توليد شدن موج هاي سينوسي با دامنه و طول موج يكسان كه در طول سيم نوسان مي كنند، مي شود كه به اين امواج، امواج ايستاده مي گويند. در طول اين موج برايند تشكيل شده، نقاطي كه جابه جايي آن ها از وضع تعادل صفر است و همواره ساكنند را گره مي گويند. و به نقاطي كه در طول موج برايند با بيشينه ي دامنه نوسان مي كنند شكم يا پاد گره مي گويند. كه در اين حالت موج ايستاده در حال تشديد به وجود آمده است و سيم در اين فركانس هاي معين تشديد مي شود .اين بسامدها، بسامد تشديد ناميده مي شود. زماني كه موج در طول سيم منتشر مي شود بسته به اين كه چند گره و شكم ايجاد مي شود، طول سيم با طول موج رابطه دارد.يعني: λ = 2l/n n=1,2,3,... وفركانس هاي تشديد متناظر با اين طول موج از اين رابطه به دست مي آيد: ν = V/λ = nV/2L در اينجا Vسرعت اتشار موج در طول سيم است. در نتيجه مي توان مي گفت فركانس نوسان ها به نيروي كشش سيم و جرم واحد طول آن بستگي دارد. اگر سيم به گونه اي مرتعش شود كه يك شكم در وسط و دو گره درطرفين آن ايجاد شود،سيم فركانس اصلي خود را دارد. يعني زماني n = 1باشد اين فركانس مربوط به هارمونيك اول است و هارمونيك هاي بعدي نيز به ازاي n = 2,3,4,…. به دست مي آيند. شدت صوت را مي توان از اين رابطه به دست آورد: I = KA²ν²/r² كه در آن rفاصله از چشمه صوت ، Aدامنه ي نوسان ، ν فركانس موج و K يك ضريب ثابت است كه به جنس محيط بستگي دارد.اين ثابت براي هوا 1(يك) است. اين معادلات تنها براي سيمي است كه به دو نقطه ثابت شده است و آن سيم را به نوسان در مي آوريم. در ويولن به دو صورت مي توان صدا ايجاد كرد:1-زخمه زدن به سيم.2-آرشه كشيدن زخمه زدن بر سيم، شكل هاي كاملاً متفاوتي از ارتعاش را ايجاد مي كند كه در آن نيروي جنبشي اندازه گيري شده در خرك، قائم تر به نظر مي آيد.شكل دقيق موج به محل تحريك سيم بستگي دارد و به وضوح ، زخمه زدن در نزديكي خرك، حركتي با فركانس بالاتر ايجاد مي كند.از آن جا كه نيروي مداوم به سيم زخمه خورده وارد نمي شود، نوسانات آن به سرعت تضعيف مي شوند.همه ي هارمونيك ها با سرعتي واحد از بين نمي روند و سرعت انهدام آن ها وابسته به اين است كه نيروي آن فركانس خاص تا چه حد به نحوي موثر به وسيله ي بدنه ي ويولن به هوا منتقل شود يا به وسيله انگشت نوازنده كه بر روي سيم قرار دارد، جذب شود. در ويولن، هنگام ارتعاش سيم به وسيله آرشه، موي آرشه باعث ايجاد نيروي اصطكاك استاتيك بر روي سيم مي شود. موهاي آرشه با سيم سايش پيدا مي كنند و باعث درگير شدن موها با سيم وهل دادن سيم به جلو مي شوند وسرانجام نيروي بازگرداننده ي سيم بر نيروي اصطكاك پايدار غلبه كرده وسيم شروع به حركت به سمت عقب درطول موها مي كند و باعث توليد صدا مي شود. زير و بمي صداي سيم ويولن به طولي از سيم كه نوسان مي كند، جرم و كشيدگي آن وابسته است.افزايش كشيدگي سيم، صدايي زيرتر مي دهد، حال آن كه افزايش جرم آن سبب توليد صدايي بم تر مي شود. به دلايل فني، ميزان كشيدگي سيم و جرم آن در رابطه ي معكوس با يكديگر تنظيم مي شوند. براي دست يابي به نسبتي مطلوب در ميزان كشيدگي چهار سيم، جرم سيم بايد در بم ترها افزايش يابد و هر كدام دو برابر سيم مجاور خود باشد.سيم هاي سنگين تر معمولاً با تابيدن رشته سيمي ضخيم به دور بخش مياني انعطاف پذير ساخته مي شوند؛ سيم هاي ضخيم معمولي انعطاف پذيري لازم را براي خمش و پيچش ندارند كه خود سبب كاهش ميزان شكل هاي نوساني مربوط به هارمونيك هاي بالاتر مي شود. در ويولن موج ايجاد شده به هنگام ارتعاش سیم ها با زماني كه سيم بدون حضور بدنه ي ويولن مرتعش مي شود تفاوت دارد در نتيجه صداي ايجاد شده دراين دو حالت با يكديگر فرق مي كند.كه اين تفاوت به دليل شكل پيچيده ي بدنه ي ويولن است. در واقع بدنه ي ويولن طوري طراحي شده است تا به عنوان واسطه ي سيم وهوا عمل كند.سيم مرتعش نيرويي كه از لحاظ زماني متغير است بر روي خرك توليد مي كند كه سبب ارتعاش تمامي بدنه ي ساز به همراه سيم مي شود.صدايي كه ما مي شنويم ناشي از ارتعاشات كوچكي است كه در قسمت چوبي ساز ايجاد مي شود.صدا از طريق بازآوايي و تشديدي كه در بدنه ي ويولن صورت مي پذيرد تقويت مي شود وصفحات جلويي وپشتي ساز را قادر مي سازد تا امواج صوتي با برد قابل توجهي ايجاد كند.در هنگام نواختن ويولن، بدنه ي ساز به تمام حركات هارمونيك سيم مرتعش پاسخ مي دهد. اما اين پاسخ يكسان نيست ودر صداي انعكاس يافته، بدنه ي ساز نسبت هارمونيك ها را به يكديگر تغيير مي دهد. بدنه نيز همچون سيم داراي شكل هاي مختلفي از نوسان است؛با اين تفاوت كه در اين جا ارتعاشات در تمام بدنه منتشر مي شوند و به علت پيچيدگي شكل و ساختمان آن، فركانس هاي اين نوسانات، ارتباط هاي هارمونيكي ندارند. شكل هاي مربوط به فركانس هاي پايين، تمام بدنه ي ويولن را به حركت در مي آورند و در اين وضعيت، مشاركتي قوي در بين صفحات چوبي ويولن و هواي داخل حفره ي بدنه وجود دارد. صدا تنها به واسطه ي حركت صفحات ايجاد نمي شود،بلكه فشرده شدن هوا به داخل و خارج سوراخ f نيز در اين امر دخالت دارد. هرچه فركانس افزايش مي يابد، اين شكل هاي نوساني پيچيده تر و به تعدادي مناطق ارتعاشي كوچك تر تقسيم مي شوند و توسط مسير هاي گره ها از يكديگر جدا مي شوند.ارتعاشات صفحه ي پشتي در ابتدا با نيرويي كه از خرك و صفحه ي جلويي توسط نوارهاي قوسي انتقال مي يابد،ايجاد مي شوند. بخش عمده ي صدايي كه ما مي شنويم مستقيماً توسط نوارهاي قوسي انتقال مي يابد،ايجاد مي شوند. انواع ديگري حركات بدنه ي ساز با فركانس پايين وجود دارند كه شامل خمش ساده و يا تاب خوردن بدنه،دسته و تخته انگشت گذاري اند.هر چند، اين قسمت ها انعكاس دهنده هاي ضعيفي هستند.ارتعاشات ساز در هنگام تماس و لمس آن توسط نوازنده مي تواند بر كار او تاثير بگذارد.در واقع هيچ بخشي از سازنيست كه در توليد صدا در ويولن دخالت نداشته باشد. هم چنين خرك و پل نيز،نقش بسيار مهمي در نوازندگي در محدوده ي صداي بم تر ويولن ايفا مي كنند.آنچه پل انجام مي دهد- حداقل در فركانس هاي پايين - ايجاد يك گره در مجاورت پايه ي خرك و نقطه ي اتكايي در آن جاست.خرك كه در اين فركانس ها تقريبا ًسخت و ثابت است، بعد از اين مانند يك اهرم عمل مي كند و در طول اين تكيه گاه نوسان مي كند و حركت جانبي سيم را كه آرشه بر آن كشيده شده است بر روي پايه ي ديگر خود به حركت عمودي تبديل مي نمايد. در فركانس هاي مياني، صفحات جلويي و پشتي بيشتر مشاركت دارند و به پل اجازه مي دهند تا به بالا و پايين حركت كند.در فركانس هاي بالاتر از 2كيلو هرتز، خرك با ايجاد تشديد هاي قوي به تقويت صدايي كه به وسيله ي ساز توليد مي شود كمك مي كند. هنگام نواختن ويولن دست ما نيرويي به وسيله آرشه به سيم وارد مي كند. براي رسيدن به شكل نوساني با ثبات، نيروي آرشه بايد در محدوده اي بين حداقل و حداكثر قرار گيرد و اين دو حالت خود وابسته به مجاورت آرشه با خرك و سرعت آرشه كشي هستند. به عنوان مثال آرشه كشيدن در وسط سيم باعث كم شدن ارتعاشات هارمونيك و بلندي صدا مي شود ولي آرشه كشيدن در انتهاي آن باعث افزايش ارتعاشات هارمونيك مي شود وصداي بلند توليد مي كند.اگر نيروي آرشه بسيار كم باشد، سيم تمايل مي يابد كه در يك چرخه،دو يا سه بار بگريزد.از سوي اگر نيروي آرشه بسيار زياد باشد، صدا تند و خشن مي شود. بخشي از اين انرژي به صورت صدا منعكس مي شود وبخشي ديگر به وسيله بدنه ي ساز به حرارت تبديل مي شود.اين انرژي كه باعث انعكاس صدا مي شود در بين بسامد اصلي وهارمونيك هاي بعدي هر سيم تقسيم مي شود.اين تقسيم انرژي به ميزان انرژي اوليه وبه سرعت آرشه كشي نيز بستگي دارد.هدف اين پروژه بررسي توزيع انرژي در بين هماهنگ هاي مختلف سيم ويولن و اثر پارامترهاي گوناگون بر آن است. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 639]
صفحات پیشنهادی
فيزيك موسيقي
View Full Version : فيزيك موسيقي mojtaba.kharazmi22nd May 2006, 11:47 PMفيزيك موسيقي صوت موسيقي يا نت ، صوتي است كه از ارتفاعهاي منظم تشكيل شده ...
View Full Version : فيزيك موسيقي mojtaba.kharazmi22nd May 2006, 11:47 PMفيزيك موسيقي صوت موسيقي يا نت ، صوتي است كه از ارتفاعهاي منظم تشكيل شده ...
فيزيك موسيقي
فيزيك موسيقي صوت موسيقي يا نت ، صوتي است كه از ارتفاعهاي منظم تشكيل شده است و اثر خوشايندي بر گوش انسان دارد. صوتي را كه ميشنويم به خصوصيتهاي گوش و ...
فيزيك موسيقي صوت موسيقي يا نت ، صوتي است كه از ارتفاعهاي منظم تشكيل شده است و اثر خوشايندي بر گوش انسان دارد. صوتي را كه ميشنويم به خصوصيتهاي گوش و ...
موسیقی منبع الهام نابغه بزرگ فیزیک
موسیقی منبع الهام نابغه بزرگ فیزیک-انیشتین معتقد بود در ماورای مشاهدات و تئوری های فیزیک، موسیقی نهفته شده است و یک هارمونی از پیش ساخته ... در سال 2005 ...
موسیقی منبع الهام نابغه بزرگ فیزیک-انیشتین معتقد بود در ماورای مشاهدات و تئوری های فیزیک، موسیقی نهفته شده است و یک هارمونی از پیش ساخته ... در سال 2005 ...
مصالحه فیزیک و موسیقی
مصالحه فیزیک و موسیقی-میدونید مشکل بین موسیقی و فیزیک از کجا شروع شد؟ بذارین بگم، از اینجا شروع شد که سازهایی مثل پیانو یا گیتار درست شدند.
مصالحه فیزیک و موسیقی-میدونید مشکل بین موسیقی و فیزیک از کجا شروع شد؟ بذارین بگم، از اینجا شروع شد که سازهایی مثل پیانو یا گیتار درست شدند.
آشنایی باپدرعلم فیزیک(پروفسورحسابی)
آشنایی باپدرعلم فیزیک(پروفسورحسابی)-آشنایی با پدرعلم فیزیک ... استاد با شعر و موسیقی سنتی ایران و موسیقی كلاسیك غرب به خوبی آشنایی داشتند وایشان ...
آشنایی باپدرعلم فیزیک(پروفسورحسابی)-آشنایی با پدرعلم فیزیک ... استاد با شعر و موسیقی سنتی ایران و موسیقی كلاسیك غرب به خوبی آشنایی داشتند وایشان ...
موسيقى، حلال مشكلات نابغه بزرگ
انيشتين معتقد بود در ماوراى مشاهدات و تئورى هاى فيزيك، موسيقى نهفته شده است و يك هارمونى از پيش ساخته شده بين اين دو، تقارن و هماهنگى مى آفريند. قوانين موجود در ...
انيشتين معتقد بود در ماوراى مشاهدات و تئورى هاى فيزيك، موسيقى نهفته شده است و يك هارمونى از پيش ساخته شده بين اين دو، تقارن و هماهنگى مى آفريند. قوانين موجود در ...
موسيقي حلال مشكلات انيشتين
انيشتين معتقد بود در ماوراي مشاهدات و تئوري هاي فيزيك، موسيقي نهفته شده است و يك هارموني از پيش ساخته شده بين اين دو، تقارن و هماهنگي مي آفريند. قوانين موجود در ...
انيشتين معتقد بود در ماوراي مشاهدات و تئوري هاي فيزيك، موسيقي نهفته شده است و يك هارموني از پيش ساخته شده بين اين دو، تقارن و هماهنگي مي آفريند. قوانين موجود در ...
هنر شنیدن موسیقی
چرا که علوم ریاضی و فیزیک وهنر موسیقی تا حد بسیاری متکی به تفکر انتزاعی هستند و داشتن درک صحیح و یا دست داشتن در یکی از آنها، تاثیر بسیار مثبتی در ...
چرا که علوم ریاضی و فیزیک وهنر موسیقی تا حد بسیاری متکی به تفکر انتزاعی هستند و داشتن درک صحیح و یا دست داشتن در یکی از آنها، تاثیر بسیار مثبتی در ...
نخستین انجمن خصوصی اینترنتی فیزیک شیمی و ریاضی در ...
نخستین انجمن خصوصی اینترنتی فیزیک شیمی و ریاضی در ایران --نخستین انجمن ... از جمله عدم هماهنگی و ایجاد مشکل در نوشتن متون ریاضی و شیمی و نت های موسیقی و ...
نخستین انجمن خصوصی اینترنتی فیزیک شیمی و ریاضی در ایران --نخستین انجمن ... از جمله عدم هماهنگی و ایجاد مشکل در نوشتن متون ریاضی و شیمی و نت های موسیقی و ...
موسیقی چه معنایی میدهد؟
عنوان درس اولِ آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان کتاب «لئونارد برنستاین» این است: «موسیقی چه معنایی میدهد؟» دوره کامل این آموزش به عنوان کنسرت برای کودکان و ...
عنوان درس اولِ آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان کتاب «لئونارد برنستاین» این است: «موسیقی چه معنایی میدهد؟» دوره کامل این آموزش به عنوان کنسرت برای کودکان و ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها