تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802695026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاری اکتشافی چاه نفت و گاز در گلستان از مهر ماه آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل شرکت نفت خزر ایران خبر داد؛ حفاری اکتشافی چاه نفت و گاز در گلستان از مهر ماه آغاز می شود گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت نفت خزر ایران گفت: حفاری اکتشافی چاه نفت و گاز در منطقه "صوفیکم" استان گلستان از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.


به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا، علی اصولی در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: طرح مطالعات اکتشافات نفتی از سال 1389 در استان گلستان آغاز و در سال 1390 زلزله نگاری، برای اکتشاف در مرز ایران با ترکمنستان انجام شد.
وی اضافه کرد: فعالیت‎ های زلزله نگاری در گلستان به مطالعات زمین شناسی و ژئوشیمیایی و حفاری چاه ‎ها ختم شد و با بررسی اطلاعات به ساختارهای قابل توجه‎ در مرز ترکمنستان برخورد کردیم.
اصولی ادامه داد: با توجه به محدودبت های بودجه ای در کشور، این پروژه به تصویب رسید و اکنون روند کار در این بخش را در راستای توسعه کشور و استان پیگیر هستیم.
وی گفت: شرکت نفت خزر از ابتدای مهر امسال آماده سازی "سلر و جاده" در خصوص این پروژه را آغاز خواهد کرد و پس از بستن قرارداد با پیمانکاری که مشخص شده، کار حفاری در منطقه صوفیکم از اواخر مهر انجام می شود.
مدیر عامل شرکت نفت خزر ایران اظهار امیدواری کرد که پس از حفاری تا عمق 2 هزار و 900 متری از سطح زمین، شاهد کشف هیدروکربنی به ویژه گاز باشیم که این مساله می تواند به فعالیت های توسعه ای نفتی و گازی کشور در استان کمک شایانی کند.
به گفته اصولی در مسیر انجام این پروژه مشکلاتی وجود داشت که با توجه ویژه و پیگیری ‎های استانداری این مشکلات در منطقه کم شده است.
مدیر عامل شرکت نفت خزر ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مساله ذخیره سازی منابع نفت و گاز در منطقه "قزل تپه" گلستان اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز مطالعاتی انجام شده و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در راستای حفاری دریایی نیز دستوراتی را صادر کردند که بلوک اختصاص یافته "هشت یک"، در آب‎ های سرزمینی ایران خوشبختانه نزدیک به استان گلستان است و موقعیت بهتری از بلوک نفتی سردار جنگل در استان گیلان دارد.
اصولی با یادآوری اینکه یکی از مصوبات اساسی هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران از سوی معاون وزیر در راستای کاهش هزینه های نقل و انتقال نفت و گاز از جنوب و جنوب غربی کشور به شمال و شمال شرقی، تمرکز بر روی خشکی و به خصوص نقاط مشترک مرزی می باشد، یادآور شد: تامین اعتبارات اکتشافات از سوی هیات مدیره مصوب شده است.
وی یادآور شد: امید است در اواخر سال جاری بلوک هشت یک قزل تپه، نقطه عطف و امیدواری برای فعالیت‎ های شرکت ملی نفت ایران در این منطقه شود.
شرکت نفت خزر ایران زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که با ماموریت در سه استان شمالی و فلات خزر در زمینه اکتشافات نفتی و فعالیت‎ های بالا دستی هیدروکربنی فعالیت می‎ کند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی همسایه است.
3014/1648



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن