تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799408216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان گیلان دارای 5 . 1 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استان گیلان دارای 5 . 1 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی است انزلی - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان از بهره مندی استان از 1.5 میلیارد تن ذخایر قطعی مواد معدنی خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی منتظری روز سه شنبه در سیزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد : 110 معدن شناسایی شده در استان داریم که 60 درصد آنها فعالند و همچنین حدود 350 تا 400 محدوده برداشت موقت مواد معدنی عموما از نوع شن و ماسه داریم .
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان میزان مواد معدنی استخراج شده استان در سال گذشته را 10 میلیون و 800 هزار تن عنوان کرد .
وی عمده ترین محصولات صنایع معدنی استان را سیمان ، انواع آجر ، فراوری میکا ، انواع ورق و لوله ، ظروف چینی و چینی بهداشتی ، بتونیت اکتیو ، انواع تایل سیمانی ، مصنوعات سنگی ، کاشی و سرامیک ، ورق و شمش روی ، فولاد و محصولات فولادی نام برد .
وی با اشاره به در حال پیشرفت بودن فعالیتهای معدنی استان و اشتغال حدود دو هزار و 100 نفر در این بخش خاطرنشان کرد : مهمترین برنامه ها در بخش معادن و صنایع معدنی اکتشاف سراسری استان با اولویت کانی های فلزی و توسعه صنایع معدنی نظیر سیمان، سنگ های تزئینی ، کاشی و سرامیک است .
منتظری متذکر شد : گیلان به لحاظ زمین شناسی محدودیت های خاص خود را دارد و باید با تدبیر اقدام به استخراج و استفاده از ذخایر معدنی ارزشمند آن بنماییم .
وی تصریح کرد : در قانون معادن محدودیتهایی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیستی داریم که در گیلان با توجه به وجود جنگل یا مرتع این محدودیتها بیشتر است .
وی با بیان این که شرایط ویژه ای را قانون برای استانهای شمالی تعریف کرده که هزینه اکتشاف و قیمت تمام شده را بالا می برد گفت : این مساله موجب بروز مشکلاتی در عملیات معدنی شده که بازبینی مقررات را ضروری می سازد .
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با اشاره به واگذاری تفویض اختیار در حوزه معادن شن و ماسه به این سازمان افزود : برای این منظور امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم در اختیار ما قرار داده نشده است .
وی تاکید کرد : نظارت بر فعالیتهای معدنی باید مورد بازنگری قرار گیرد و برای نظارت بر معادن و فعالیتهای معدنی باید امکانات لازم را داشته باشیم .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان نیز با اشاره به بهره مندی استان از منابع معدنی و وجود بندرگاه انزلی گفت : مزیت صادرات محصولات صنایع معدنی به کشورهای دیگر را داریم .
محمد حسین اصغریان با اشاره به وسعت کم گیلان و حساسیتهای زیست محیطی خاطرنشان کرد : در گروه معادن غیرفلزی در استان شاهد وجود برخی معادن ارزشمند نظیر بیوتیت ، خاکهای صنعتی و غیره هستیم .
وی با اشاره به ارزش مواد معدنی متذکر شد : باید به هوش باشیم که از معادن بهره برداری هوشمندانه و بهینه صورت بگیرد و از تضییع بیت المال جلوگیری شود .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان همچنین ژئوتوریسم را از فرصتهای دیگر موجود در این بخش عنوان و تصریح کرد : با توجه به طبیعت بی نظیر استان و پدیده های زمین شناسی ظرفیت خوبی در حوزه ژئوتوریسم در استان وجود دارد .
رییس سازمان نظام مهندسی معدن گیلان نیز با اشاره به عضویت بیش از یک هزار فارغ التحصیل رشته های مختلف در این سازمان گفت : تلاش ما بر ارتقاء سطح کیفی فعالیتهای معدنی و افزایش بهره وری و سود دهی در این بخش است .
میر ساسان مودب جلالی اظهار کرد : تاکنون 110 فقره پروانه اشتغال در رسته های پی جویی و اکتشاف ، استخراج و نقشه برداری در استان صادر شده است .
وی متذکر شد : به عنوان یک سازمان حرفه ای می کوشیم با ارائه خدمات تخصصی مهندسی و فنی در زمینه های اکتشاف ، استخراج ، بهره برداری و ایمنی معادن و بهینه کردن آنها و نیز ارتقاء سطح کیفی معادن و کمک به بهره برداران در زمینه افزایش بنیه علمی و دانش فنی استخراج و بهره برداری صحیح از معادن با کمترین هزینه ممکن سود حاصل از فعالیتهای معدنی در استان را افزایش دهیم .
سیزدهمین اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران از امروز در دهکده ساحلی بندرانزلی آغاز به کار کرد .
در این اجلاس دو روزه انتخابات دوره جدید شورای مرکزی نیز انجام خواهد گرفت . ک/2
6030/6070









06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن