تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803981446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدا و سيما از ظرفيت حرم حضرت معصومه (س) استفاده کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۸ق.ظ)
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: صدا و سيما از ظرفيت حرم حضرت معصومه (س) استفاده کند موج - قم - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: صدا و سيما نبايد برنامه هاي خود را فقط به روز رحلت و دهه کرامت بسنده کند؛ چراکه بايد ارتباطي دايمي ميان حرم حضرت رضا (ع)، اعتاب مقدسه و حرم حضرت معصومه (س) با مردم باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار مسوولين کاروان قرآني شميم وحي گفت: از گذشته، بزرگان، مراجع و علما انتظار داشته اند که حرم کريمه اهل بيت(ع) به عنوان قطب علمي، فرهنگي، ديني و معنوي قرار بگيرد و با برنامه‌هايي که از سوي اين کاروان پيش‌بيني شده، شاهد تحول خوبي در مجموعه حرم خواهيم بود.
وي ضمن قدرداني از حجت الاسلام والمسلمين سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، ابراز داشت: در چند سال اخير قدم‌هاي بزرگي براي معرفي حضرت فاطمه معصومه (س) برداشته شده که نقطه‌ عطف آن، از مسئله‌ اعلام زمان رحلت و ولادت حضرت آغاز شد که مرحوم پدرم در اين موضوع بسيار مؤثر بودند؛ چراکه تا آن زمان اعتقاد متصديان امر بر اين بود که از نظر تاريخي نمي‌توانيم اعتماد بر تاريخ روشني نسبت به زمان ولادت و وفات حضرت داشته باشيم و از نظر علمي و رجالي نکاتي در آن وجود دارد، اما؛ آيت‌الله فاضل لنکراني تاکيد کردند که اين موضوع نبايد سبب شود که ما اين مسأله را مهمل بگذاريم و لازم است روزي را به عنوان روز ارتحال و روزي را هم به عنوان ولادت حضرت قرار داده و از ايشان تجليل کنيم.
آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني خاطرنشان ساخت: خوشبختانه به توصيه اين مرجع تقليد جامه عمل پوشانده شد و اکنون شاهد آثار فراوان آن در کل دنيا هستيم؛ چراکه در دهه کرامت يا روز رحلت حضرت، توجه مردم به قم بسيار زياد مي‌شود.
اين استاد حوزه بر ضرورت ارتباط با زائران تأکيد کرد و گفت: پيگيري ارتباط با زائران از مباحث بسيار مهمي است که از سوي حرم بايد دنبال شود تا زوّاري که به قم آمده و حضرت را زيارت مي‌کنند، از آثار زيارت که بعدها در زندگي خود مشاهده مي کنند، به اين بخش از حرم منتقل کنند.
آيت‌الله فاضل لنکراني با اشاره به روح معنوي حرم مطهر تصريح کرد: فضاي حرم حضرت معصومه (س) روحي دارد که وقتي انسان وارد آن مي‌شود، از همان هنگام ورود از درب اول، روح معنويت بر انسان حاکم مي‌شود؛ انسان از لحظه‌ ورود چيزي را حاکم بر وجودش مي‌بيند تا زيارت کند و بيرون بيايد؛ از اين جنبه‌ معنوي حرم واقعاً در اين شرايط امروزيِ جامعه و اين فسادها و مسائلي که وجود دارد، بسيار مي توان استفاده کرد.
وي با تأکيد بر استفاده بيشتر صدا و سيما از ظرفيت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: اين نهاد نبايد برنامه هاي خود را فقط به روز رحلت و دهه کرامت بسنده کند؛ چراکه بايد ارتباطي دائمي ميان حرم حضرت رضا (ع)، اعتاب مقدسه و حرم حضرت معصومه (س) با مردم باشد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ثبت کرامات مربوط به حضرت معصومه (س) را مورد تاکيد قرار داد و افزود: بايد کرامت‌هاي واقعي براي مردم تبيين شود و آنان را در قالب بروشور جذاب و مختصر تهيه و 10 کرامت از حضرت معصومه (س) را در تيراژ ميليوني در داخل و خارج از ايران منتشر کنيد.
اين استاد حوزه با بيان اين که حرم حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و يا امامزاده‌هاي ديگر، يکي از بهترين وسائل براي بيمه‌کردن مردم و مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي و مفاسد است، اظهار داشت: در اين راستا بايد فعاليتي دقيق و برنامه اي حساب شده اجرا کرد تا به نتيجه دلخواه برسيم.
آيت‌الله فاضل لنکراني با بيان اين مطلب که علماي بزرگي در حرم و اطراف آن مدفون هستند، ابراز داشت: امروز اين ظرفيت وجود دارد که شبکه اي تلويزيوني منحصر به حضرت معصومه (س) و قم، با برنامه‌هاي بسيار غني در تمام ابعاد راه‌اندازي شود؛ چراکه شبکه‌هاي استاني مجبور بر انجام کارهاي گوناگون هستند؛ اما اين شبکه، مي تواند شبکه معارفي قوي شيعي بوده و پيشنهاد بنده جديت در پيگيري اين کار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن