تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820293024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معادن شن و ماسه منطقه 18 خطر جدي براي ساکنان منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۵:۳۰ق.ظ)
معادن شن و ماسه منطقه 18 خطر جدي براي ساکنان منطقه است موج- رئيس کميسيون سلامت، شوراي شهر تهران با اشاره به مشکلات معادن شن و ماسه گفت:‌ از امروز ادامه فعاليت اين معادن و برداشت از آن‌ها را غيرمجاز و غيرقانوني مي‌دانيم، زيرا؛ خطر جدي براي ساکنين منطقه و کارگران معادن محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت ا... حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، در جلسه امروز فرمانداري تهران درباره وضعيت معادن شن و ماسه واقع در منطقه 18 شهرداري تهران، با اشاره به اينکه براي حفظ و مقاوم‌سازي ديواره‌هاي اين معادن اقدامي انجام نشده است،‌ تصريح کرد: در ديواره غربي معادن دو گسل با شيب 35 تا 40 درجه قابل مشاهده است. عمده ديواره‌ها تقريبا به صورت قائم حفر شده و روش مناسبي براي حفظ و ايمني آن‌ها انجام نشده است.
وي با بيان اين که نشانه‌هايي از گسيختگي‌هاي گذشته و مصالح انباشته شده پاي ديوارها بيانگر وقوع ريزش‌هاي قبلي در ديواره‌ها و گسيختگي بخشي از خاک است،‌ تصريح کرد: با توجه به شواهد موجود به منظور رعايت اصول ايمني کارکنان اين معادن بايستي مخاطرات موجود و محتمل در برابر قوانين ناظر بر کار در معادن ارزيابي شده و اقدامات لازم انجام شود.
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به حجم عظيم خاک‌برداري‌هاي صورت گرفته، تأکيد کرد: خاک‌برداري در حجم بالا و توسعه بي‌رويه در سطح و عمق باعث ايجاد اختلاف تراز قابل‌توجه مابين کف معادن تا کف بستر رودخانه کن شده است. به دليل قرار گرفتن اين معادن در طول کل ساحل غربي رودخانه که در برخي نقاط اين فاصله به کمتر از 10 متر مي‌رسد، تخريب ديواره مشترک بين آن‌ها محتمل بوده و خطر بزرگي محسوب مي‌شود.
به گفته حافظي به دليل اشباع بودن آبرفت بستر رودخانه و همچنين اختلاف ارتفاع زياد کف رودخانه و معادن حتي در صورت تخريب بخشي از اين ديواره مشترک، گستردگي تخريب‌ها تا فاصله زيادي در بالادست و پايين‌دست خواهد شد و مجموعه رودخانه و مستحدثات و ساير تأسيسات به سمت معادن حرکت خواهد کرد.
وي همچنين تصريح کرد: در تجربيات گذشته نيز سيلاب‌هاي رودخانه کن و خسارات ناشي از آن را مي‌توان ديد به عنوان مثال وقوع سيل و تخريب پل فتح راه‌آهن و ريزش ديواره‌هاي معدن خليج‌فارس در مجاورت اجراي پل سعيدآباد، ضرورت تسريع در تصميم‌گيري در اين منطقه را يادآور مي‌شود.
حافظي گفت:‌ در حال حاضر از مخاطرات محتمل و بالقوه مي‌توان گسيختگي ديوارهاي جانبي معادن، تخريب ديواره‌هاي مابين رودخانه و معادن، تأثير بر تأسيسات ساختمان‌ها و ساکنين اطراف گودها و تهديد جان افراد داخل معدن را ذکر کرد. هرچند وقوع زلزله که در تهران نيز چندان دور از انتظار نيست مي‌تواند باعث تشديد اين مخاطرات شود.
وي ادامه داد: با توجه به جميع مسائل مطرح شده وضعيت اين گودها را قرمز و تهديد کننده اعلام مي‌کنم و از امروز ادامه فعاليت اين شرکت‌ها و برداشت از اين معادن را غيرمجاز و غيرقانوني دانسته زيرا خطر جدي براي ساکنين منطقه و کارگران معادن محسوب مي‌شود.
حافظي همچنين از معاونت فني و مهندسي فرمانداري تهران به‌واسطه پيگيري اين موضوع تشکر کرد و گفت:‌ سازمان مشارکت‌هاي مردمي شهرداري مکلف به تسريع در تعيين تکليف پروژه تاکا و ساماندهي اين منطقه هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن