تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرخارجه زیمبابوه:توافق هسته ای زمینه سازتحولات بزرگ/تحت تاثیرایستادگی ایران قرارگرفتیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی ایرنا وزیرخارجه زیمبابوه:توافق هسته ای زمینه سازتحولات بزرگ/تحت تاثیرایستادگی ایران قرارگرفتیم حراره – ایرنا - سیمباراشه مومونگگوی وزیر امور خارجه زیمبابوه تاکید کرد که مقاومت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای با شش کشور بزرگ جهان تا رسیدن به یک توافق هسته ای خوب که زمینه ساز تحولاتی بزرگ است، همه جهانیان و ما را تحت تاثیر قرار داد و به آن افتخار می کنیم.


وزیرامور خارجه زیمبابوه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به حراره اظهارداشت: روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه درسطح بسیار خوب و ممتازی قرار دارد و بعداز توافق هسته ای انتظار داریم تا مناسبات و همکاری های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی هم که تاکنون به دلیل تحریم ها راضی کننده نبوده است، گسترش یابد.
مومونگگوی با بیان اینکه « علاقه مند هستیم در زمینه فعالیت شرکت های کوچک و متوسط از تجربیات ایران استفاده کنیم»، تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم اکنون زمان آن رسیده است که باید همکاری ها و مناسبات اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی تهران و حراره را توسعه دهیم.
وی با اشاره به چندین سفر خود به تهران، گفت : از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران ازجمله در زمینه استفاده از فن آوری های نوین تحت تاثیر قرار گرفتم و علاقه مند هستیم در این زمینه هم از تجربیات ایران استفاده و آنها را به زیمبابوه منتقل کنیم و این مسائل و درخواست ها را در اجلاس کمیسیون دایمی مشترک مطرح می کنیم.
هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه از پنجم تا هشتم مردادماه جاری به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی وسیمباراشه مومونگگوی روسای ایرانی و زیمبابوه ای این کمیسیون در حراره پایتخت زیمبابوه برگزار می شود.
وزیر امور خارجه زیمبابوه در ادامه این گفت وگو ؛ با بیان اینکه مشتاق هستیم گزارشی جامع و کامل از روند مذاکرات هسته ای و توافق هسته ای از دوستان ایرانی خود دریافت کنیم، تاکید کرد: استفاده از انرژی هسته ای و توسعه آن حق همه کشورها است و این حقوق باید به رسمیت شناخته شود.

** تحت تاثیر عملکرد تیم هسته ای ایران قرار گرفتیم
مومونگگوی خاطرنشان کرد: کاملا تحت تاثیر عملکرد تیم هسته ای ایران تا دستیابی به توافق و ایستادگی ایران بر مواضع اصولی خود قرار گرفتیم.
وی تصریح کرد: استفاده و گسترش فن آوری هسته ای حق همه ملت ها است و ایرانی ها این حق را با توافق هسته ای با شش کشور بزرگ جهان تثبیت کردند و ما به آن افتخار می کنیم.
وزیر خارجه زیمبابوه با بیان این که مشتاقانه منتظر تحقق دستاوردهای توافق هسته ای هستیم، اظهارداشت: همه ایرانی ها خیلی خوب مقاومت کردند و ایستادند و به نتایجی ارزشمند در مذاکرات با شش کشور بزرگ جهان دست یافتند.
مومونگگوی تاکید کرد:ما با دقت عملکرد هیات مذاکره کننده ایران را رصد کردیم و درس گرفتیم تا اگر روزی در چنین موقعیتی قرار گرفتیم بتوانیم از این تجربه بزرگ استفاده کنیم.

** ماهیت رژیم صهیونیستی کارشکنی است
وزیر امور خارجه زیمبابوه در باره علت مخالفت و کارشکنی های رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: ماهیت اسراییل همین است ، این رژیم با هیچ توافق خوبی موافقت نمی کند.
وی افزود: اسراییل نمی خواهد منطقه خاورمیانه روی خوش، آرامش و صلح را به خود ببیند، اسراییل دارای سلاح هسته ای است و سروصدا می کند تا نگاه ها را از زرادخانه هسته ای خود منحرف کند.

** واکنش موگابه به توافق هسته ای
مومونگگوی درباره واکنش رابرت موگابه رییس جمهوری زیمبابوه به توافق هسته ای گفت: موگابه خیلی خرسند و خوشحال شد وقتی دید ایران روی اصول و ارزش های خود ایستاد ، با اقتدار در پشت میز مذاکره با کشورهای بزرگ جهان قرار گرفت و با آنها در زمینه هسته ای توافق و حقوق خود را تثبیت کرد.

** ظریف دیپلماتی سخت کوش
وزیر امور خارجه زیمبابوه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای ایرانی خود را یک دیپلمات زبردست ، ماهر و سخت کوش توصیف کرد و گفت: مذاکره با وزرای خارجه شش کشور بزرگ جهان و مذاکراتی طولانی با آنها و رسیدن به نتیجه واقعا کاری سخت است.
خاورم ** 1324









05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن