تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819735931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه نگار ترک: توافق هسته ای ایران یک رخداد بزرگ برای منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه نگار ترک: توافق هسته ای ایران یک رخداد بزرگ برای منطقه است ایرنا- آنکارا- خانم «نورای مرت» کارشناس برجسته مسایل سیاسی در ترکیه و روزنامه نگار سرشناس ، توافق هسته ای ایران را یک رخداد بزرگ و امیدوار کننده برای منطقه ارزیابی کرد.


این روزنامه نکار در مقاله ای در روزنامه ی جمهوریت نوشت: در میان دهها اتفاق ناخوشایند در منطقه خاورمیانه توافق هسته ای ایران یک رخداد بزرگ و امیدوار کننده است و اگر ترکیه سیاستهای خاورمیانه ای خود را قربانی هوا و هوسهای بزرگ نکرده بود از جمله کشورهایی بود که بیشترین سود را از این رخداد می برد.
خانم مرت با اشاره به اینکه توافق هسته ای معادلات جدیدی را در خاورمیانه رقم خواهد زد، افزود: ایران و ترکیه پس از انقلاب اسلامی به رغم داشتن رژیمهای متضاد و داشتن اتحادهای مختلف و متضاد بین المللی موفق به تداوم روابط خوب با یکدیگر بودند .
مرت افزود:پس از انقلاب اسلامی ، ایران که در دوران سابق نزدیک ترین متحد غرب در منطقه بود سیاستی در تضاد با غرب در پیش گرفت و تمامی رخدادهای 36 سال گذشته در منطقه در خط تضاد غرب و ایران شکل گرفته است، حمله صدام به ایران در نتیجه حمایتهای غرب و سنیهای محافظه کار منطقه شکل گرفت، جبهه مقاومت متشکل از ایران- سوریه- حزب الله لبنان و حماس و جبهه غرب متشکل از عربستان- کشورهای حاشیه خلیج فارس، اردن- مصر، اسراییل وقدرتهای طرفدار غرب در لبنان نیز بعد از انقلاب ایران شکل گرفته است.
مرت با اشاره به اینکه حملات اخیر در سوریه با هدف از میان برداشتن رژیم بشار اسد نیز در اصل علیه ایران و جبهه مقاومت صورت گرفته افزود: در صورت موفقیت در این حملات جبهه مقاومت به رهبری ایران در منطقه از هم پاشیده می شد.
کارشناس برجسته مسایل سیاسی خاورمیانه ترکیه افزود: ترکیه با هدف تغییر رژیم سوریه وارد میدان شد و نه تنها در این مساله ناکام ماند بلکه به صورت یک کشور بی اعتماد در نزد ایران درآمد و با تغییر سیاست سوریه ای واشنگتن ، آنکارا از جبهه غرب نیز بدور ماند.
خانم مرت افزود: امروز دو دشمن دیرین یعنی ایران و غرب که به توافق هسته ای رسیده اند هر دو با شک و تردید به ترکیه می نگرند.
وی با تاکید بر اینکه توافق هسته ای از لحاظ صلح منطقه ای اهمیت بسیار فراوانی دارد، افزود: با این توافق اسراییل و متحدین سنی غرب که سالها با بهانه کمونیسم و سوسیالیسم عربی و سپس با ادعاهای تهدید ایران به پشتگرمی غرب پا برجا مانده اند بعد از این باید روابط داخلی و خارجی خود را مجددا تنظیم کنند.
وی افزود: برای ممانعت از اجرای توافق هسته ای نیروهای بسیاری وارد عمل خواهند شد ولی ترکیه برای منافع ملی خود بجای اتحاد با عربستان- قطر و حتی اسراییل در مقابله با این توافق می باید روابط با ایران را بهبود بخشد.
خاورم**2012**1579



28/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن