تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798310336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندارکرج:ردپاهای مافیایی برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز راسخت کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندارکرج:ردپاهای مافیایی برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز راسخت کرده است کرج - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار کرج با اشاره به تعیین ضرب الاجل 20 روزه برای تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز درحاشیه وبستر رودخانه ها دراستان البرز،این اقدام راغیرممکن دانست وگفت:ردپاهای مافیایی و دست های با نفوذ در تداوم ساخت وسازهای غیرمجاز وجود دارد که برخورد را سخت می کند.


محمدتقی ایرانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سوالی در زمینه علل تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در حریم و بستر رودخانه ها که خسارات سنگین جانی و مالی هنگام بروز حوادث به دنبال دارد، گفت: نمی توانیم ساخت وسازهای غیرمجاز که در 12 سال گذشته اتفاق افتاده را در 20 روز تخریب کنیم گرچه عزم دولت تدبیر و امید برای برخورد با این پدیده زیانبار کاملا جدی است.

** عزم جدی دولت تدبیر و امید برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز
وی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با تمام توان تلاش کرده مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرد و توانسته روند پرشتاب آن را کند کند، اظهار داشت: هنوز نتوانسته ایم این پدیده مخرب را به صفر برسانیم.
ایرانی همچنین گفت: در دولت قبل این قانون شکنی به راحتی اتفاق افتاده است. بعضا با همکاری دهیاری و بخشداری نسبت به این گونه اقدامات چشم پوشی شده و دولت تدبیر و امید وارث تخلفات گذشته در این زمینه هستند که زیان آن را در سیل اخیر در روستای سیجان جاده چالوس مشاهده کردیم.
وی با تاکید بر اینکه در 12 سال گذشته 170 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه اتفاق افتاده است، گفت: برخورد با این پدیده از توان دستگاه های اجرایی خارج است و قوه قضاییه باید به طور جدی تر وارد این عرصه شود. گر چه قوه قضاییه برخوردهای خوبی نیز داشته است.

** به قوانین کارآمدتر برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز داریم
ایرانی در ادامه با اشاره به نقش قوه مقننه در جلوگیری از این جرم آشکار، گفت: قوانین موجود کارایی کافی برای برخورد با پدیده ساخت وساز غیرمجاز را ندارند و باید قوانین محکم تر در این زمینه وضع شود و در این قوانین ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در حاشیه و بستر رودخانه ها جرم تلقی شود.
معاون استاندار البرز تاکید کرد: با تاسف باید گفت که مافیایی پشت این اقدامات خوابیده که کسی نمی تواند اقدامات برای برخورد با این ساخت و سازها را به نتیجه برساند. برخی از این افراد فرصت طلب ادعا می کنند که زمین یا ملک را از 80 سال پیش داشته اند و برای این منظور سندسازی و پرونده سازی می کنند. برخی از آنها نیز گل و خشت 50 ساله را از مکان های دیگر به زمین خود آورده تا ادعای خود مبنی بر قدیمی بودن زمین و بنا را به اثبات برسانند.
وی با تاکید بر اینکه برخورد با پدیده ساخت و ساز غیرمجاز نیاز به عزم ملی دارد، اظهار داشت: سیل اخیر تا حدودی باعث شد تا مردم بدانند که اشکال کار کجاست و چرا با 13 میلیمتر بارش، سیل جاری می شود. باید مردم را پای کار آورد، در غیر این صورت اصرار دستگاه های اجرایی به جایی نمی رسد.

** جاده چالوس و آسیب پذیری بالا در مقابل حوادث
فرماندار کرج در ادامه جاده چالوس و بناهای موجود در حاشیه و حریم رودخانه کرج را در مقابل حوادثی نظیر سیل کاملا آسیب پذیر دانست و گفت: اگر بخواهیم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کنیم باید 100 درصد بناهای ساخته شده در حاشیه رودخانه کرج تخریب شود، در غیر این صورت حداقل باید نیمی از این بناها که حریم رودخانه را رعایت نکرده است، تخریب کرد.
وی تصریح کرد: رانت هایی در این زمینه وجود دارد و ساخت و سازهای غیرمجاز برای عده ای درآمدهای بالایی را به دنبال دارد. ردپاهای افراد با نفوذ نیز در این زمینه دیده می شود که درست یا غلط وارد این موضوع شده اند و با قدرت نیز پشت اقدامات خود ایستاده اند.

**منابع طبیعی البرز به سرعت در حال از بین رفتن است
معاون استاندار البرز و فرماندار کرج در ادامه تعلیف و چرای بیش از حد دام ها در مراتع استان البرز را مشکلی نظیر ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و گفت: استفاده بیش از اندازه از منابع ملی نیز از عوامل ایجاد سیل و آسیب پذیری بالا در برابر آن به ویژه در روستاهای ارتفاعات جاده چالوس است.
فرماندار کرج همچنین گفت: از شهرهای اطراف نیز دام ها برای چرا به این منطقه آورده می شوند که این حجم بهره برداری از مراتع بیش از توان و ظرفیت منطقه است و باعث شده تا مراتع کاملا آسیب ببینند. وقتی با بارش 13 میلیمتری سیل جاری می شود و فاجعه اتفاق می افتد، نباید از کنار این مسایل به سادگی گذشت.

**20 میلیارد تومان خسارات سیل در یک روستا
ایرانی در ادامه برآورد اولیه از خسارات وارد شده به روستای سیجان ناشی از سیل اخیر را 20 میلیارد تومان دانست و گفت: یک بخش از این خسارات مربوط به 49 واحد از 287 واحد مسکونی روستای سیجان است که از 10 تا 90 درصد آسیب دیده است.
وی ادامه داد: با درایت خانم سیده معصومه طباطبایی دهیار این روستا، واحدهای مسکونی روستاییان از طریق بیمه راضی در مقابل سیل و زلزله بیمه شده بود و کارشناسان بیمه به روستا آمده و برآورد خسارت کرده اند و قرار است خسارت روستاییان پرداخت شود.
معاون استاندار البرز همچنین گفت: بخش دوم خسارات ها مربوط به 80 خودرویی است که سیل با خود برده است. پلیس راهور در حال تشکیل پرونده درباره این خودروها است. برخی از آنها کاملا محو شده اند و حتی یک پلاک هم از آنها باقی نمانده و برخی نیز آسیب های اساسی دیده اند و شماره بدنه آنها مشخص نیست. تعدادی از این خودروها بیمه بدنه داشته اند و تلاش می کنیم از طریق دریافت تسهیلات از بانک ها برای جبران خسارات خودروها مساعدت شود. 2 میلیون نیز بابت اسقاط کردن خودرو تعلق می گیرد که البته ناچیز است. در مجموعه خسارات بخش خودروها 2 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: بخش کشاورزی این منطقه نیز 3 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت دیده است که این خسارات شامل باغ ها، کندوهای عسل و حوضچه های پرورش ماهی بوده است.
ایرانی افزود: معابر و تاسیسات داخل روستا شامل پل ها، آسفالت روستا، سنگفرش ها، رودخانه های جاری در داخل روستا که متولی آن بنیاد مسکن است نیز 5 میلیارد و 150 میلیون تومان خسارت دیده است. خسارات خارج بافت روستا به ویژه در بخش آبخیزداری نیز که علاوه بر روستای سیجان چند روستای دیگر را نیز در بر گرفته 5 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به تاکید اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور برای اختصاص 10 میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل در روز نخست وقوع حادثه، گفت: برای جبران بخش دیگری از خسارات نیاز به 10 میلیارد تومان دیگر داریم.
1535



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن