تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798321171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی نیازمند استفاده از روش ها و ایده های نو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون استاندار خراسان رضوی ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی نیازمند استفاده از روش ها و ایده های نو است مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: برای ترویج و ثبیت فرهنگ رضوی باید از روش های سنتی خارج و از ایده های نو استفاده کرد.


محمد حسن واحدی روز یکشنبه در شورای اداری شهرستان کاشمر افزود : در شورای برنامه ریزی خراسان رضوی این راهبرد به تصویب رسیده که مباحث حوزه زیارت پیشگام توسعه استان مطرح باشد؛ و به توسعه از دریچه زیارت توجه شود.
وی با اشاره به اینکه کاشمر دومین شهر مذهبی و زائر پذیر خراسان رضوی پس از مشهد است، گفت : توجه به موضوع زیارت در کاشمر هم باید پیشگام توسعه شهرستان باشد و این استراتژی عملیاتی شود.
واحدی خاطر نشان کرد: اگر طرح زیر بنایی و روبنایی برای زائر و مجاور در نظر گرفته می شود باید چشم اندازی برای آن تعریف کرد تا به ان دست یابیم و در خراسان رضوی به دنبال این چشم انداز هستیم.
وی گفت: برای اساس این چشم انداز زیارت عارفانه، آسان، ارزان، باکیفیت و تکریم زائر و ماندگاری زائر برای دو هدف مقدس ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثر گذاری مثبت در زندگی مردم مورد نظر است.
معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت : اگر به لحاظ سخت افزاری، اسکان ، تأمین زیربناها ،امنیت و بهداشت و همه چیز مرتبط با نیازهای زائر وضعیت خوب باشد ولی دو هدف مقدس ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثر گذاری مثبت در زندگی مردم را نتوانیم محقق کنیم شرمنده امام رضا (ع) و امامزادگان می شویم.
وی از تشکیل اتاق فکر در این زمینه در استان خبر داد و گفت: در این معاونت مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت در حال انجام است و هفت کارگروه مرتبط با زیارت شامل امنیت، مسائل اجتماعی ، فرهنگ و... تشکیل شده و حدود 10 راهبرد و 101 سیاست و 700 پروژه در این طرح وجود دارد.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان مرداد در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان این مطالعه به تصویب برسد و به عنوان سند راهنمای مشخص و معینی برای حرکت در موضوع زیارت مورد استفاده قرار گیرد.
واحدی خاطر نشان کرد : بزرگترین کمیته اجرایی که می تواند معضلات و مشکلات را به خصوص در شهر مشهد رفع کند کمیته اجرائی مبدأ به مبدأ است که طرح اجرایی تصویب و ابلاغ شد.
وی با اشاره به اینکه امسال برای 9 استان و دو کشور خارجی پاکستان و عراق این طرح اجرا می شود گفت : از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش 30 درصدی زائرین به مشهد هستیم که عمدتا عراقی اند اما تنها می ایند نه کاروانی که باید اینها را مدیریت کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در این استان با حوزه گردشگری مذهبی ظرفیت های بسیاری دارد؛ گفت: بقاع متبرکه یکی از برترین مزیت های رشد و توسعه و پیشرفت است.
وی عنوان کرد: برای پیمودن مسیر توسعه با در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و معنوی ،بقاع متبرکه و امامزادگان نقش برجسته ای و مهمی ایفا می کنند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: شهرستان کاشمر با سابقه تاریخی غنی و وجود سه امامزاده سید مرتضی ( ع )، سید حمزه (ع ) و سید محمد (ع) و وجود زیارتگاه عالم عرصه دین و سیاست شهید آیت ا... سید حسن مدرس دارای ظرفیتهای خوبی در حوزه گردشگری مذهبی است.
وی از مسئولان استان و شهرستان خواست؛ در راستای اجرای طرح توسعه سید مرتضی و توسعه اماکن مورد نیاز در سید حمزه، با استفاده از ظرفیت های موجود اقدام کنند تا در سایه توجه ویژه به این امور و تقویت باورها و ارزش های جامعه از خود کارنامه خوبی ارائه کنند.
این مسئول با اشاره به وضعیت مدرسه علمیه حاج سلطان گفت: این مدرسه به دلیل فرسودگی بنا ، استحکام لازم را ندارد ولی با توجه به این که ثبت میراث فرهنگی است برای مرمت آن تا کنون اقدامی نشده است.
فرماندار کاشمر نیز گفت : هم اکنون مطالعات طرح حرم تا حرمین حد فاصل امامزاده سید حمزه و سید مرتضی و مزار ایت ا.. مدرس به اتمام رسیده و کار در بلواز سید مرتضی عملیاتی شده است.
مهدی فروزان با بیان اینکه در سال 93 در راستای اجرای طرح حرم تا حرم در مجموع پنج میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شد ؛گفت: امسال نیز در راستای اجرای بخش نخست این طرح درشش ماهه نخست مبلغ 12 میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده است.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497/1211



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن