تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت توسعه پایدار در امور شهرسازی زنجان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه زنجان: رعایت توسعه پایدار در امور شهرسازی زنجان ضروری است زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: توسعه شهری در این استان باید به صورت پایدار تداوم یابد و مسوولان از اقدامات و برنامه های مقطعی در این زمینه خودداری کنند.


آیت الله علی خاتمی شامگاه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری در زنجان، نقد را نشان از رشد و تعالی جامعه برشمرد و افزود: باید در جامعه به کمک و همراهی نقد به فکر رشد و توسعه پایدار بود.
وی یادآورشد: توسعه مقطعی فقط منافع گروه خاصی از جامعه را به دنبال دارد در حالی که خدمت رسانی به تمام اقشار جامعه نیازمند نگاه پایدار و طولانی مدت به این بخش است.
آیت الله خاتمی اظهار کرد: قوانین و مقررات مطلوبی در حوزه شهرسازی در کشور وجود دارد اما در برخی مقاطع این ضوابط رعایت نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهر باید محلی برای آرامش و زندگی آسوده شهروندان باشد در حالی که زندگی ماشینی کنونی با وجود سرعت بخشیدن به جریان زندگی، این آرامش را از مردم گرفته است.
وی بر لزوم ایجاد چشم انداز زیبا در شهرها تاکید کرد و آشفتگی های کنونی شهری را ناشی از رفتارهای شهروندان خواند.
آیت الله خاتمی مصالح عمومی را ارجح بر منافع فردی در فرآیند شهرسازی عنوان کرد و توجه به این مصالح را موجب رعایت عدالت عمومی برشمرد.
** قوانین شهرسازی باید به عنوان فرهنگ در میان مسوولان نهادینه شود
معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این برنامه گفت: قوانین مطلوبی در حوزه شهرسازی وجود دارد که باید به عنوان فرهنگ در میان مسوولان این استان نهادینه شود.
جواد رحمتی مدیریت شهری را نیازمند برخورداری از نگاه منتقدانه خواند و خاطر نشان کرد: نگاه منتقدانه می تواند در بهبود کیفیت شهری موثر باشد و به کمک آن مشارکت جمعی و عمومی مردم در امور شهری گسترش پیدا کند.
وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه و نقدهای آن از نگاه افرادی است که بیش از دیگران در فضاهای شهری حضور دارند، در حالی که بسیاری از این مشکلات برای عموم مردم و مدیران قابل مشاهده و لمس نیست.
رحمتی با بیان اینکه بسیاری از آشفتگی های بصری کنونی شهر ناشی از منفعت طلبی برخی افراد است، افزود: مشکلات و مسایل مطرح در بناها و فضاهای شهری باید مورد نقد و بررسی عمومی قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه استفاده از نگاه انتقادی به فضاهای شهری در رفع بسیاری از مشکلات کنونی موثر است، یادآورشد: آشفتگی های منظری در شهر ناشی از دخالت های غیراصولی افراد در بافت شهری است.
وی تصریح کرد: این آشفتگی های بصری ناشی از منفعت طلبی تعداد کمی از شهروندان که به فضای شهری نگاه فرعی داشته اند، است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه با قدردانی از برپایی نمایشگاه «نقد بنا و فضای شهری» اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای دریافت دیدگاه های شهروندان در زمینه شهرسازی است.
مهرداد سلطانی با اشاره به حمایت شهرداری زنجان از برپایی نمایشگاه های مشابه، عنوان کرد: برسی و نقد شهری توسط شهروندان می تواند به عنوان خط مشی برای فعالیت های شهرداری در امور شهرسازی باشد.
3001/6085



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن