تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار مطرح کرد: بازار ارز به استقبال توافق نرفت!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار مطرح کرد: بازار ارز به استقبال توافق نرفت! تهران- ایرنا- روزنامه ابتکار در شماره روز یکشنبه چهارم مرداد در توضیح تیتر یک می نویسد: بعد از اعلام توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی تا به امروز که حدوداً دو هفته از توافق می گذرد نرخ ارز با شیب ملایم بازهم افزایش داشته است. دلیل اولی که به ذهن می رسید عملیاتی نشدن توافق است که تا 180 روز دیگر طول می کشد، که منطقی است ولی باز هم دلیلی بر افزایش نرخ اتفاق افتاده نمی شود و بیشتر انتظار می رفت که بازار ارز هم به استقبال توافق برود. دومین دلیل که بعضی از کارشناسان به آن معتقدند، راضی نبودن دولت از پایین آمدن نرخ ارز است.


این روزنامه با بررسی عنوان ترکیه زمین بازی را عوض می کند، نوشت: ارتش ترکیه همزمان با حملات خود به مواضع داعش در سوریه زمین بازی اش را تغییر داد و بمباران پایگاه های حزب کارگران کرد این کشور (پ.ک.ک) را آغاز کرد. این در حالی است که در حدود یک سال از آتش بس میان دولت ترکیه و پ.ک.ک می گذرد. هم چنین نیروهای امنیتی ترکیه روز گذشته در دومین روز از عملیات گسترده علیه گروه تروریستی داعش، عناصر مسلح پ.ک.ک و سایر گروههای افراطی این کشور ، شمار زیادی را دستگیر کردند. در همین حال نیروهای پ.ک.ک. نیز چند تن را به گروگان گرفتند. همچنین احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه دستور سومین دور حملات ارتش ترکیه به گروه تروریستی داعش و پ. ک. ک. را صادر کرد.
روزنامه ابتکار با درج خبر اقتدار دیپلماسی، به ظلم طولانی در حق مردم ایران پایان داد، آورد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سخنانی با اشاره به سرعت تحولات مهم در منطقه و جهان و تاثیر آن بر معادلات جهانی گفت: رهبری انقلاب در سخنرانی ابتدای سال موافقت خود را با مذاکرات اعلام کردند و در واقع مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم با اراده، رویکرد و روش جدیدی ادامه یافت. وی انجام مذاکره با نمایندگان 6 کشور قدرتمند جهانی را اقدامی سخت و مهم دانست و یادآور شد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، مقتدرانه و عالمانه، با اهداف حق طلبانه پا به عرصه دور جدید مذاکرات گذاشت و مذاکره کنندگان مقابل را واقف کردند که در حق مردم غیور و رشید ایران ظلم کرده اند و باید این ظلم را به نحوی جبران کنند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به موفقیت اخیر تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: به دلیل صلابت و مقاومت خوب مردم ایران، صراحت رهبری و اقتدار دیپلماسی تیم مذاکره کننده کشورمان، به ظلمی طولانی و تاریخی که در حق مردم ایران با اعمال تحریم های ظالمانه شده بود، در توافق ابتدایی روی کاغذ پایان داده شد.
این روزنامه با انعکاس عنوان پتانسیل اصلاح طلبان بیش از 50 درصد رای است، نوشت: محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نخبگان استان لرستان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح طلبان بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: پتانسیل اصلاح طلبان مطمئنا بیش از 50 درصد رای است و در گذشته به خصوص در انتخابات دوم خرداد 76 نشان داده شد مردم به تفکر اصلاح طلبی علاقه مند هستند و درصورت وحدت و همگرایی بین جریان اصلاح طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس به کام اصلاح طلبان خواهد بود. وی تاکید کرد: عده ای که مسوولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله رد صلاحیت تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند اما اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای اینچنینی عقب نشینی نمی کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت.
این روزنامه با انتخاب موضوع مقاومت ایران عامل روی آوردن آمریکا به مذاکرات، نوشت: محمد جواد ظریف، وزیرامور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی اعلام کرد که مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین المللی عامل وادار کردن واشنگتن به کنار گذاشتن با راه تقابل و روی آوردن به دیپلماسی است. ظریف با بیان اینکه سخنان جان کری اشاره ناقص به موارد مطرح شده در رایزنی های هسته ای بوده نکاتی را در پاسخ به این دیپلمات آمریکایی گوشزد کرده است. در این بیانیه آمده است: متاسفانه اقای کری در سخنان خود تعهدات برجام را با مفاد قطعنامه 2231 خلط کرد. در متن برجام به روشنی آمده است که مفاد قطعنامه به عنوان مفاد برجام تلقی نمی شود و لذا در توافق ایران و 1+5، مفاد قطعنامه موضوعیت ندارد. ظریف تهدیدهای مقامات آمریکایی درباره توسل به گزینه نظامی علیه ایران را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد آنها باید زبان تهدید و تحریم علیه ملت ایران را کنار بگذارند.
روزنامه ابتکار در سرمقاله خود موضوع «دندان مارگزنده «گزینه ها» کشیده شد» را به قلم غلامرضا کمالی پناه انتشار داد.
این روزنامه در صفحه اول یادداشت هایی از سعید نیاکوثری، بهاره ارشدریاحی و محسن جعفری مذهب را به ترتیب با عناوین «انتظارات صریح از وزیر ارشاد جناب آقای دکتر جنتی»، «بازمانده ها» و «هرمزد و چنگیز» برجسته کرد.
روزنامه ابتکار همچنین عنوان های ««سلفی» بازی دانشجویان پزشکی با جنازه ها» و «تاکید روحانی بر تقویت تولید ملی و استمرار اقتصاد مقاومتی» را منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**2059**9131



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن