تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819998674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيا «قدرت تدبير» مسئولان بر «سرعت تخريب» جنگل‌ها خواهد چربيد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آيا «قدرت تدبير» مسئولان بر «سرعت تخريب» جنگل‌ها خواهد چربيد؟!
نویسنده : علي خدايي بيجاري 
بالاخره در واپسين روز هفته گذشته مسئولان و مديران ارشد سازمان سيما، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان جنگل‌ها و مراتع هم آمدند و اقدامي لازم و ارزشمند را رقم زدند. در نشست كارگروه مشترك سه سازمان ياد شده، مقرر شد با توجه به شروع موج سفرهاي تابستاني و به منظور اطلاع‌رساني و آموزش همگاني براي ارتقاي حفاظت از جنگل‌ها، هشتم مرداد با عنوان «روز جنگل رمز حيات» تعيين و برنامه‌هاي ويژه‌اي در شبكه خبر و شبكه‌هاي ملي و استاني صداوسيما پخش شود. همچنين مقرر شد در راستاي اجراي مصوبه كارگروه مبني بر تبديل شدن موضوعات و مناسبت‌هاي محيط زيستي به آيين فراگير مردمي و جنبش اجتماعي و جريان‌سازي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي رسانه ملي، با توجه به شروع موج سفرهاي تابستاني، مقرر شد در روز پنج‌شنبه هشتم مرداد‌ماه برنامه‌هاي ويژه‌اي در اين روز، روي آنتن شبكه خبر و تمامي شبكه‌هاي صدا‌و سيما در مراكز ملي و استاني پخش شود.  اما با توجه به نقش جنگل‌ها در تأمين آب، هوا و امنيت غذايي، عنوان «جنگل رمز حيات» و شعار «نگذاريم بميرد جنگل كه جهان خواهد مرد» براي اين روز انتخاب شد.
با اين حال ذكر چند نكته و طرح چند ابهام خالي از لطف نيست:
يكم: قبل از هر چيز بايد از برگزاركنندگان اين نشست، به ويژه دفتر آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان محيط‌زيست قدرداني كرد كه در راستاي فرهنگ‌سازي و ارائه معلومات و دانش زيست محيطي به اقشار مختلف جامعه، از هيچ تلاشي فروگذار نيست.
دوم: چرا سازمان صداوسيما آنقدر در حوزه محيط‌زيست دست به عصا راه مي‌رود؟ ‌آن هم در شرايطي كه يكي از مطالبات جدي مقام معظم رهبري صيانت و حفاظت از محيط‌زيست كشور، به ويژه حفظ و حراست از جنگل‌ها و پهنه سبز است. از سوي ديگر هر حركتي در راستاي صيانت از جنگل‌ها و خدمت به محيط‌زيست، عمل به توصيه‌ها و فرامين دين مبين اسلام و تبعيت از پيامبر اعظم(ص) و ائمه هدي(س) است. بنابراين انتظار مي‌رود كه صداوسيما به عنوان رسانه ملي، به معضلي ملي، بيش از پيش اقبال نشان دهد و بحران‌ها و چالش‌هاي محيط‌زيست را به عنوان يكي از محور‌هاي فرعي برنامه‌سازي قرار دهد.
سوم: آيا برنامه‌سازي در خصوص فاجعه‌اي با اين شهرت و كثرت(كه مي‌رود تا براي هميشه سايه جنگل را از سر مردم كم كند)، در يك روز و در يك شبكه ملي(شبكه خبر) كه نسبت به ساير شبكه‌ها، مخاطب كمتري دارد، مي‌تواند حق مطلب را ادا كند؟‌!
چهارم: نبايد فراموش كرد كه سرعت تخريب جنگل‌ها در مقايسه با سرعت تدبير مسئولان به قدري است كه نمي‌توان يك موازنه منطقي را براي آن قائل شد. بنابراين در چنين شرايطي صداوسيما به واسطه گستره آنتن و گستردگي مخاطبان خود مي‌تواند نقش بسزايي در آگاه‌سازي مردم ايفا كند و با برنامه‌سازي و توليد آثار نمايشي با محوريت محيط‌زيست، كاري كارستان از خود به يادگار بگذارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن